• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

3 daagse pakketjes

ReadyMom

Prepper goeroe
Als onderdeel van de prepkamer reorganisatie ben ik nu ook bezig wat 3-daagse voedselpakketjes samen te stellen.
Handig om mee te nemen op een kampeertripje of als je op stel en sprong de fietskar moet inladen dat je meteen weet dat je voor een bepaald aantal dagen voorzien bent. Het enige losse wat er bij ingeladen moet worden is het water.

Ik maak er een paar voor mij en Kiddo samen, en een paar voor mij alleen (iets vrijer in inhoudkeuze :lol:)

Foto's zijn een voorbeeld van een pakketje voor ons 2. (Is de lijst niet leesbaar typ ik m later wel over)
20180920_131246.jpg 20180920_131303.jpg
 

Jasje

Prepper goeroe
Handig @ReadyMom. Ik doe ook zoiets. Per set is het verpakt in een molle-uitgevoerd tasje die zo aan de rugzak gehecht kan worden. Zo staan er altijd wat klaar en kan ik snel wisselen tussen bob- kampeer- en ander soort trips samenstelling. Belangrijk vindt ik dat het bobpakketje altijd standby blijft zo.
Tactische-Molle-Pouch1000d.jpg
 

ReadyMom

Prepper goeroe
Das helemaal ideaal natuurlijk :)
Ik zit nog met kiddo natuurlijk en sleur m alleen uit z'n vertrouwde omgeving als t écht bittere noodzaak is (ga er maar vanuit dat ie bij mij is wshtf..5v7 dagen hier dus grootste kans), is al verandering genoeg. Dan is t karretje achter fiets haken, BOB (-s in toekomst) in de voorkrat dumpen, deken op de bodem kar, doosje(s), water en campgear erin dumpen, evt nog deken en zeil erover, kiddo in zitje en wegwezen.

Vind het wel fijn dat ik op deze manier me niet druk hoef te maken of ik alles heb, én ook nog eens wat variatie, just 'grab 'n go'
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Handig zo @ReadyMom ! Wij hebben ook zo iets, alleen wij doen het ivb met vocht of eventuele beestjes in van die plastic bakjes die erg lijken op die bakken van Emsa (alleen die zijn erg duur dus wij hebben neppers uit de budget winkel, net zo goed). Zeker wanneer je er ook lucifers en koffie er in hebt is dat erg fijn :)

bakje biltema.jpg
 

ReadyMom

Prepper goeroe
Zowat alles wat vochtgevoelig is zit in ziplock zakjes, + heb een silicazakje los per doosje erbij. Kijk tzt nog wel naar 1 standaard maat kunststof hoofdverpakking, sowieso makkelijker stapelbaar, maar nog zoooo veel op de wensenlijst :rolleyes:
 

Ray

SHTF Expert
Handig zo @ReadyMom ! Wij hebben ook zo iets, alleen wij doen het ivb met vocht of eventuele beestjes in van die plastic bakjes die erg lijken op die bakken van Emsa (alleen die zijn erg duur dus wij hebben neppers uit de budget winkel, net zo goed). Zeker wanneer je er ook lucifers en koffie er in hebt is dat erg fijn :)

Bekijk bijlage 13327
Mijn ervaring is dat die van Emsa de enige zijn waarvan die sluitflappen niet afbreken na verloop van tijd.
Ergens in de aanbieding scoren is wel aan te raden, ik vind ze normaal ook veel te duur.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Mijn ervaring is dat die van Emsa de enige zijn waarvan die sluitflappen niet afbreken na verloop van tijd.
Ergens in de aanbieding scoren is wel aan te raden, ik vind ze normaal ook veel te duur.

Die van ons komen van de Biltema, een winkel waar je echt de duvel en zn ouwe moer kan vinden en moet zeggen dat ze het al 4 jaar uit houden dus misschien komen ze wel gewoon bij Emsa vandaan :)

Geloof dat de blokker ze nu in de aanbieding heeft in NL.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
Bovenaan