• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

5 opvallende feitjes verkoudheid

J

J.J

Gast
Op harde oppervlakten leven virussen het langst (48 uur), denk hierbij aan deurkrukken, Elektrische deur openers in Flats, Liftknoppen, telefoons, toetsenborden, trapleuningen en een koffiekopje.
Bij toetsenbord en geld terug gaven, denk ik ook aan de kassa's in winkels en vooral supermarkten, winkelkarren zitten vol met besmettingen.

Één zieke kassa medewerker kan honderden mensen besmetten die het ook weer door geven.

https://www.avogel.nl/blog/5-opvall...ce=NB dotmailer&dm_i=2XKL,C9EU,3UFXAA,17DU3,1
 

Gigo

Elementary prepper
A.Vogel staat alleen niet echt bekend om zijn werkende middelen. Homeopathie werkt ook alleen als je het zelf gelooft.

On-topic: Vooral met flexplekken moet je rond deze tijd van het jaar oppassen, vaak worden ze ook nog slecht of niet schoongemaakt.
 

Ray

SHTF Expert
A.Vogel staat alleen niet echt bekend om zijn werkende middelen. Homeopathie werkt ook alleen als je het zelf gelooft.

On-topic: Vooral met flexplekken moet je rond deze tijd van het jaar oppassen, vaak worden ze ook nog slecht of niet schoongemaakt.

A.Vogel heeft zowel natuurgeneesmiddelen als homeopathische middelen. Goed om daar het onderscheid tussen in het oog te houden, zijn twee heel verschillende dingen.
 

Loreen

Last (wo)man standing
Volgens mij is het nog het meest belangrijk om te zorgen dat je zo gezond mogelijk bent, zodat je lijf zelf eventuele ziekteverwekkers de baas kan. Volgens mij is dat beter dan potentiële besmettingsbronnen vermijden :)
Je wordt iedere dag met onnoemelijk veel virussen en bacteriën geconfronteerd, en een gezond lichaam weet daar over het algemeen heel goed mee om te gaan :)
 
J

J.J

Gast
Of zo veel mogelijk in de buurt zijn van schoolgaande kinderen zodat je weerstand opbouwt! ;)
Klopt wij westerlingen hebben aardig wat weerstand op gebouwd, voeger gingen we wel naar landen waar nog niet zoveel mensen kwamen, die werden verkouden en stierven er aan.
Inderdaad gezonder leven maakt het lichaam sterker en weerbaarder, we krijgen de bacteriën en virussen wel binnen bouwen wel antistoffen op maar worden dan niet echt ziek, wij naderen al de 65 maar zijn haast nooit ziek, eten nog geen één keer in de maand vlees en zuivel nog minder vaak.
Roken nooit een sigaret, mijn vrouw ook niet, rokerige ruimten komen we niet, snoepen zelden, suiker, koffie amper.

Ondanks dat bij vrouw heel slecht slaapt doet ze het wat betreft aardig goed.
Dus je lichaam sterk maken door gezond leven is van levensbelang, maakt je tot nog betere preppers.

Wij willen meer uit de natuur gaan eten daar zitten nog de waardevolle bouwstoffen in die kunnen zorgen voor het herstel van de zelf genezende werking van het lichaam, die echt uniek is.
 

Niels

Mankinds only hope
Volgens mij is het nog het meest belangrijk om te zorgen dat je zo gezond mogelijk bent, zodat je lijf zelf eventuele ziekteverwekkers de baas kan. Volgens mij is dat beter dan potentiële besmettingsbronnen vermijden :)

Dat denk ik dus ook.
Voor die simpele dingen als verkoudheid en griep enzo, niet aanstellen, gewoon doorbikkelen, dan word je niet ziek.
Goed gezond eten. Als ik ziek ben en misselijk, dan prop ik mezelf vol met gezonde voeding.
Werkt prima hoor, gewoon sterk blijven.

Ik ben geen descundige (alles behalve), maar het werkt wel :).
 

DrPrep

Elementary prepper
Bij dit soort dingen moet ik altijd aan The Stand van Stephen King denken. Een griepje waar het grootse deel van de mensheid aan sterft. Ons afweersysteem is bij gezonde mensen zeer krachtig maar er hoeft maar een doorontwikkeld virus uit te breken waar we zelf niet tegenop kunnen en het is gedaan met ons. In het gunstigste geval is er medicatie of vaccinatie beschikbaar maar dan zijn we natuurlijk wel weer afhankelijk van degenen die dat in bezit hebben. Om je tijd dan wat te rekken kun je met algemeen beschikbare medicatie je up-time misschien nog wat verlengen zodat je meer kans hebt om op tijd de juiste werkende medicijnen of vaccinaties te krijgen. Denk aan antihistamines of prednisolone om je eigen (op dat moment toch niet goed werkende) afweersysteem wat te onderdrukken en jezelf de kans te geven om met minder symptomen bijvoorbeeld grotere afstanden te kunnen afleggen. Overigens loop je dan wel weer het risico dat door die middelen eventuele vaccinaties niet werken zoals bedoeld. Genezen doen die middelen niet maar het kan uitstel van executie zijn...
Voor de normale verkoudheidsvirussen is het natuurlijk inderdaad het best om door gezond te leven een sterk afweersysteem op te bouwen. Dan heb je ook nauwelijks last van die besmette winkelwagentjes ;-)
 

Preppertt

Senior Prepper
Volgens mij is het nog het meest belangrijk om te zorgen dat je zo gezond mogelijk bent, zodat je lijf zelf eventuele ziekteverwekkers de baas kan. Volgens mij is dat beter dan potentiële besmettingsbronnen vermijden :)

Dit is volgens mij echt het belangrijkste. Nu ik de laatste tijd een stuk gezonder ben gaan eten was ik laatst ineens toch verkouden. Gelukkig duurde het nu maar een dag dat ik echt goed aan het snotteren was en toen was het alweer voorbij. "vroeger" was ik als ik verkouden was echt minimaal 3 dagen onder zeil (klein beetje overdreven, ben een man natuurlijk).
 
Bovenaan