• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

A.L.I.C.E Pack (All-purpose Lightweight Individual Carrying Equipment)

Scratch

Senior Prepper
Deze topic heb ik aangemaakt om mijn ervaringen te delen over mijn gebruik van mijn Alice Pack.
Misschien niet iedereen zijn ding, maar ik vind het wel een bijzonder rugtas met een rijke geschiedenis.

2llzwah.jpg


Uiteraard mag een ieder die gebruik maakt of heeft gemaakt zijn ervaringen delen !
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Deze topic heb ik aangemaakt om mijn ervaringen te delen over mijn gebruik van mijn Alice Pack.
Misschien niet iedereen zijn ding, maar ik vind het wel een bijzonder rugtas met een rijke geschiedenis.

2llzwah.jpg


Uiteraard mag een ieder die gebruik maakt of heeft gemaakt zijn ervaringen delen !

Eindelijk :thumbsup::cool:
Nee geen Grapje ;)
Alice Pack is goedkoop , degelijk
veelzijdig , nee niet waterdicht maar afstotend ( er waren kleine drybags voor in de pockets ) .
Ze zijn bijba niet kapot te krijgen enz enz .
Wel heb ik er snelsluitingen aangemaakt zoals bij saracen , Berghaus enz om snel in het hoofdvak te kunnen :)
Zie foto's

20160108_020252.jpg
20160108_020227.jpg 20160108_020340.jpg

Alice Pack op foto 3 is origineel zo geleverd met de Camo schouderstraps !! Het is dus origineel . Je had de normaal in het groene en er was ook een type geheel in Us Camo .
 

walrus

Elementary prepper
ik las al in mijn topic dat er ook veel chinees spul in omloop zijn.
Waaraan herken je het verschil tussen chinees en usa?
Het staat bijv zwart op de tas geprint zag ik al, maar hangt er ook bijv een label in het tas waar het ook opstaat?
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
ik las al in mijn topic dat er ook veel chinees spul in omloop zijn.
Waaraan herken je het verschil tussen chinees en usa?
Het staat bijv zwart op de tas geprint zag ik al, maar hangt er ook bijv een label in het tas waar het ook opstaat?

Zover mij bekend hebben alle Nylon Alice Packs ( Vanaf Vietnam tot in de 90 ) geen Label in binnenzijde .
.
Zijn dus voorzien met een uit Inkt gedrukte tekst .
Zit er een Frame bij dan staat er op het Frame meestal een US vermelding en of fabrikant en NSN .
Dit geld ook voor de Tas zelf .
Ook zijn ze geproduceerd door vele Fabrikanten met weer onderlinge Kwaliteit verschillen . Net als nu met Arwy / Fecsa ( Was voorheen Lowe Alpine en Carinthia ) om er maar een paar te noemen .
Gebruik Google voor meer gerichte Info . ER staat ontzettend veel op internet .
Er is 1 Grote niet nader te noemen Nederlandse Dump die Chinese Alice Packs verkoopt als zijne Origineel :confused: Terwijl het Chinees is :(
Nog even ter vermelding ;) In hoeverre het Amerikaanse leger zelf opdracht heeft gegeven om in China deze Alice Packs te laten maken weet ik dus niet .
Misschien dat dat daadwerkelijk gebeurd is :confused: Wij zitten ook met de Made in Vietnam rugzakken en en opgescheept en met duidelijke kwaliteits verschillen .
Maar dan zou er dus wel een NSN te zien moeten zijn en een Order nummer en een Made in China vermelding :) .
Zo staat er op mijn LC-II Frame North American MFG Co US
 
F

frans81

Gast
Deze topic heb ik aangemaakt om mijn ervaringen te delen over mijn gebruik van mijn Alice Pack.
Misschien niet iedereen zijn ding, maar ik vind het wel een bijzonder rugtas met een rijke geschiedenis.

2llzwah.jpg


Uiteraard mag een ieder die gebruik maakt of heeft gemaakt zijn ervaringen delen !

Even een toepasselijke Link. Info is van de vroege Series Alice packs http://www.georgia-outfitters.com/_alice/alicemanual.htm

Hieronder even een Link Naar Wiki met genoeg info
https://en.wikipedia.org/wiki/All-purpose_Lightweight_Individual_Carrying_Equipment
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
http://stores.alleghenywholesale.co...lc2-pistol-belts-lbe-y-suspenders-large-nice/

Ook heb ik inmiddels deze Alice LC-2 Koppel met suspenders erbij gekocht .
Dit voor eventueel onder de jas . Heb even iemand gevraagd voor het model staan :)
Het is de bedoeling dat mijn mes aan de Linkerkant voorzijde ondersteboven aan de schouderband bevestigt word . De OKC3S is wel een groot mes met de schede ( 36 Cm ) .

Alice nummer.JPG
Alice lc-2 mes (3).JPG



Dit vind ik de meest prettige en nuttige wijze om snel iets te kunnen ondernemen wanneer noodzakelijk .
Met het Alice systeem kun je alle kanten op . En het is geen Vlekken Camo .
De maat 30 Inch ( 76 Cm ) klopt niet . Het lijkt een Maat L . Riem staat nu op 98 Cm Waist ( Taille) .
 

walrus

Elementary prepper
http://stores.alleghenywholesale.co...lc2-pistol-belts-lbe-y-suspenders-large-nice/

Ook heb ik inmiddels deze Alice LC-2 Koppel met suspenders erbij gekocht .
Dit voor eventueel onder de jas .
Het is de bedoeling dat mijn mes aan de Linkerkant voorzijde ondersteboven aan de schouderband bevestigt word .
Dit vind ik de meest prettige en nuttige wijze om snel iets te kunnen ondernemen wanneer noodzakelijk .
heb je wel goed gekeken naar het ontwerp?
die haken aan de onderkant (op de rug die de onderste riem vasthouden) lijken me geen pretje, die gaan constant in je rug steken.
of je moet een dikke winter trui onder aan hebben, maar ik neem aan dat je het ook in de zomer wilt dragen op een shirt
al helemaal als je een rugtas om hebt.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
heb je wel goed gekeken naar het ontwerp?
die haken aan de onderkant (op de rug die de onderste riem vasthouden) lijken me geen pretje, die gaan constant in je rug steken.
of je moet een dikke winter trui onder aan hebben, maar ik neem aan dat je het ook in de zomer wilt dragen op een shirt
al helemaal als je een rugtas om hebt.

:confused: Daar merk je helemaal niets van :cool: En dan ook helemaal niets . Zelfs niet met alleen een T Shirt aan . De achterkant ( rugzijde ) van die gespen zijn helemaal afgevlakt !! ( zie inmiddels aanwezige Foto van label en gesp) Je hebt er dus geen last van ook niet met de Alice pack met Frame er overheen .
Ik praat uit ervaring .
En wat heet een beetje ongemak als het dan toch aanwezig is :thumbsup:



.
 

walrus

Elementary prepper
Laatst bewerkt:
als de achterkant van de gesp afgevlakt zijn dan is niks aan de hand nee.
maar dat kon ik niet zien op de foto.
maar je hebt dus zo'n Koppel ding voor enkel 1 mes? of kunnen er ook tasjes aan de heupriem?
ik zat zelf namelijk al een tijdje aan een heupriem te denken waar je allerlei stuf in kan doen zodat je niet steeds je rugzak mee moet slepen.

je hebt ook zo complete tactical vest met vakjes en toestanden, erg handig maar valt denk ik ook erg veel op (als bomgordel ofzo)
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
als de achterkant van de gesp afgevlakt zijn dan is niks aan de hand nee.
maar dat kon ik niet zien op de foto.
maar je hebt dus zo'n Koppel ding voor enkel 1 mes? of kunnen er ook tasjes aan de heupriem?
ik zat zelf namelijk al een tijdje aan een heupriem te denken waar je allerlei stuf in kan doen zodat je niet steeds je rugzak mee moet slepen
Nee niet alleen voor het mes , maar ook voor enkele tasjes , voor oa kleine dingen . Zie link( Met Manual ) in ander bericht over wat Alice inhoud . Daar staat alles .
Ja er kan van alles via de Aliceclips aan de Gordel bevestigt worden . Ik heb deze riem dus gekocht vooral omdat het geen Camo is en omdat het een deel is van het Alice systeem .
Tevens kunnen die Suspenders er heel makkelijk af en heb je alleen nog de Koppel .
Mocht het een keer nodig zijn dat ik om een of andere redenen even de Alice niet mee kan in een Situatie dan heb ik de koppel met tasjes en suspenders om op pad te gaan ( Verkenning ) .
Ook probeer ik het hele systeem bij elkaar te krijgen ( Voor de Prep en Heb :thumbsup: ) .
Ook de liners voor in de pouches ben ik al langer naar op zoek . Dit zijn een soort Dry Bags .
 

Scratch

Senior Prepper
Laatst bewerkt:
Ik had in mijn openingspartij geschreven dat het misschien niet iedereen zijn ding was, en dat "gebruikers" hun review mochten posten!

Uiteraard mag je wel reageren als je er vragen over heb, maar brand dit draadje niet af!
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag even iemand gevraagt voor het model staan ;)
Zoals je ziet zit er eigenlijk niets in de weg wanneer je en de koppel met suspenders en de Alice Pack large hebt gestationeerd :)
De Jas is Nieuw model KLU Seyntex een model wat destijds in 1985 het oude type verving .
Deze is waterdicht .Mits je hem niet gaat uitwassen ;) .
In de Alice Pack kan nog heel wat meer aan uitrusting . Ik heb er zomaar even wat Items in gedaan om een idee te geven hoe zoiets op de rug zit met Koppel en Suspenders . En zoals je ziet zit de Alice Mooi vrij van de rug ! Geen grote zweet plekken tijdens grote inspanning of bij heet weer .
Ik maak er wel een Sternum strap ( Borstriempje ) aan . Dit om het eventuele van de schouder schieten ( glijden ) te voorkomen .;)


Alice Bepakt (4).jpg Alice Bepakt (2).jpg Alice Bepakt (1).jpg
 
F

frans81

Gast
@Scratch bedankt voor je mooie Topic ;)
Het lijkt er tot nu toe wel op dat er weinig Alice Fans zijn :( .
Ze weten niet wat ze missen !!
Bij mij heeft het ook lang geduurd maar omdat ik van de Camo af wou heb ik er toch een tevoorschijn getoverd :D .
Zo gauw als de ruzie met mijn Rug voorbij is :lol: dan pik ik even bij iemand wat meer Alice Items op en
laat deze even via foto's zien .
Een los Frame erbij ( Ook bij de medium Alice ) is geen overdreven Luxe ;)
 

Scratch

Senior Prepper
Geen dank Frans, zelf ben ik ook gek op het verzamelen (Preppen) van alle handen zaken die handig zijn, zo ook de Alice pack. Je kun zo'n tas echt overal zaken gebruiken. Zo'n frame alleen kan zeer handig zijn voor vervoer van jerrycan, kisten, zakken of een bundeltje brandhout ;) dan zou je nog wel wat extra staps nodig hebben en zo'n cargo pupport shelf!!
 
F

frans81

Gast
Geen dank Frans, zelf ben ik ook gek op het verzamelen (Preppen) van alle handen zaken die handig zijn, zo ook de Alice pack. Je kun zo'n tas echt overal zaken gebruiken. Zo'n frame alleen kan zeer handig zijn voor vervoer van jerrycan, kisten, zakken of een bundeltje brandhout ;) dan zou je nog wel wat extra staps nodig hebben en zo'n cargo pupport shelf!!

Dat Frame is vooral handig wanneer je veel in je Alice hebt zitten . Dat haalt namelijk de Bult uit jou rug . Je kent dat wel . Je krijgt namelijk een bolling in je rugzak die alles behalve lekker zit en een Zweet plek veroorzaakt :lol:
 
F

frans81

Gast
zag deze bretels zonet voorbij komen op het interweb :D
lijkt als 2 druppels water op elkaar vergeleken met jou pistolbelt.
http://www.campveltoutdoorshop.nl/bretels-leger-defensie-USA

losse riem erbij en had je boel geld bespaart ;)

:lol:

Gezien ik nog geen foto had heb ik even een duidelijke via googel opgezocht ;)
Dat ik dan bij een internetshop terechtkom waar ze een fanta prijs vragen :(:lol:
Ik heb 20 euro betaald voor het geheel .
En dan is het in nagenoeg nieuwstaat .
Ik koop pas als ik het ook kan zien en voelen .;)
 

walrus

Elementary prepper
Laatst bewerkt door een moderator:
5 euro kost idd zo'n bretels, dan nog riem erbij ben je max 10tje kwijt.
Maar eh, Hello Kitty mes? dat kan echt niet!!!!! :p
 
Bovenaan