• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

AA batterij naar D-cel adapter.

Arie

Diehard Prepper
Ik heb via ali de adapters besteld om AA batterijen te gebruiken in apparaten die eigenlijk D-cel batterijen nodig hebben.
Ik zelf heb een maglite 3d met een led lampje er in.
Dit verbruikt minimaal stroom en moet dus makelijk te doen zijn dacht ik.

image.jpeg

En het past prima en voelt degelijk aan.
En in deze versie kunnen 3 AA batterijen.

image.jpeg

Nu heb ik ze geprobeert met 3 AA per adpater, en 1 AA per adapter en de originele D-cel batterijen.
En kwa licht opbrengst is er geen verschil alleen kwa brand uren zal er een aanzienlijk verschil zijn.

Als ik 1 batterij per adapter neem en dan 3 adepters achter elkaar brand de maglite dus maar op 3 AA batterijen en dat ziet er zo uit.

image.jpeg

En met de originele D-cel batterijen ziet de lichtbundel er zo uit.

image.jpeg

Ik wilde dit met jullie delen omdat dit in mijn ogen toch best een aardig prep item is.
 
I

Invictus

Gast
Ik heb via ali de adapters besteld om AA batterijen te gebruiken in apparaten die eigenlijk D-cel batterijen nodig hebben.

................

Ik wilde dit met jullie delen omdat dit in mijn ogen toch best een aardig prep item is.
Dank !
Ik heb al diverse soorten adapters zoals AAA naar AA , 1x AA naar C, 1xAA naar D en 2xAA naar D.
Deze variant had ik nog niet gezien. Met 3 stuks kom je toch weer wat dichter in de buurt van capaciteit van een echte D, ongeveer 2/3 deel.
Nog even door gezocht op alie en heb daar ook een 4xAAA naar C gezien.
Deze types ga ik dus ook bestellen.
 
Bovenaan