• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Aflossen gezond voor economie of niet?

F

forumlid 1447

Gast
Als hobby, beleg ik wel eens een paar centen, mijn collega's weten dat, en zo hebben we weer wat te zeveren.
Maar als mensen mij vragen, " wat is de beste belegging", dan meld ik, "Je schulden aflossen".
Ook de regeringen.
Regeringen roepen wel dat ze de schulden gaan aflossen, maar er zijn er verdacht weinig , schuldenvrij.
Wat gebeurd er in een samenleving zonder schulden?
Kunnen de Rothschild's en banken dan blijven bestaan?
 

salbie1988

Survivor
Niet op de huidige manier. Je zal dan zien dat enkel de negatieve rente op je geld een stuk groter wordt. Hoe je het ook wend of keert, geld zullen ze verdienen aan je.
 

Alexandra

Survivor
Schuldenvrij zijn is niet per definitie beter dan een schuld hebben, dat hangt af van het rendement dat je met het geleende geld haalt.
 
F

forumlid 1447

Gast
Schulden zijn altijd een risico, als je rendement haalt uit schulden, ben je aan het speculeren.
Voor een huis moet je vaak lenen, maar snel aflossen is de beste manier om rendement te halen.
Heb eerste huis, in 11 jaar afgelost, vakantiegeld en eindejaarspremie, hielpen daar goed bij.
Uiteraard had ik dit vanaf begin voor ogen, en heb zo mijn lening ook afgesloten, door
Met bank te onderhandelen, om schuldenvrij te kunnen aflossen.
 

Fitsein

Survivor
Het voordeel van geen schulden is natuurlijk ook vrijheid, een erg belangrijk aspect. Er is niemand die dan nog kan zeggen; Ik ga geld van je innen o.i.d.
En de lage rentestanden, het is nou eenmaal niet anders. Beleggen is dan bijv. een goed alternatief, echter moet je in deze tijden wel goed oog op de markt houden en de signalen herkennen, het kan zo maar ineens weer mis gaan.
 

Highway

Last (wo)man standing
Wat gebeurd er in een samenleving zonder schulden?
Kunnen de Rothschild's en banken dan blijven bestaan?
dat antwoord is nee: de banken bestaan en leven van rente en schulden. De banken hebben inmiddels wereldwijd zoveel schulden en rente mogelijk gemaakt dat er meer schulden met rente dan geld in omloop is. Het is dus niet eens mogelijk om een schuldenvrije samenleving te hebben met dit systeem.
 

Alexandra

Survivor
Schulden zijn altijd een risico, als je rendement haalt uit schulden, ben je aan het speculeren.
Voor een huis moet je vaak lenen, maar snel aflossen is de beste manier om rendement te halen.
Heb eerste huis, in 11 jaar afgelost, vakantiegeld en eindejaarspremie, hielpen daar goed bij.
Uiteraard had ik dit vanaf begin voor ogen, en heb zo mijn lening ook afgesloten, door
Met bank te onderhandelen, om schuldenvrij te kunnen aflossen.

Dat risico valt in Nederland reuze mee, in het ergste geval zit je drie jaar op bijstandsniveau in de schuldsanering.
Maar bij rendement halen op geleend geld denk ik toch eerder aan investeren ipv alles op rood.
 
Bovenaan