• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Als antibiotica geen uitkomst meer bied, leven gered met bacteriofagen

J

J.J

Gast
Ik heb geprobeerd alles pressies over te typen, en je kan ook dingen aanklikken voor verdere info.

Bacteriofaag - Wikipedia

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bacteriofaag
Een bacteriofaag of kortweg faag is een klein virus dat alleen een specifieke bacterie infecteert.
Net als andere virussen, die eukaryoten besmetten, bestaan ze uit een buitenste eiwitmantel met daarin genetisch materiaal dat bij 95% van de bekende fagen uit DNA bestaat.
Dit DNA is tussen 5 en 300 kbp groot.
De meeste fagen (95%) hebben een "staart" die hen toelaat genetisch materiaal in hun gastheer te injecteren.

In de Lijst van virussen staan 200 soorten fagen, waarvan 133 soorten behoren tot de orde Caudovirales.

Toepassingen vinden plaats in de geneeskunde en in de voedingsindustrie.
De meeste bruikbare Fagen worden gevonden in het riool en stortplaatsen.
Ik zal proberen zoveel mogelijk over de Fagen te weten te komen, als het goed is volgt er dus meer info.
upload_2017-3-22_18-50-49.png
Mhg,
J.J
 

Nomad

Diehard Prepper
Mooi onderwerp.
Het is me nu een beetje faag (hey, ik moest hier heel hard om lachen!)

Maar serieus, goed onderwerp. Ga ik mij ook in verdiepen!
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi onderwerp.
Het is me nu een beetje faag (hey, ik moest hier heel hard om lachen!)

Maar serieus, goed onderwerp. Ga ik mij ook in verdiepen!
Hartstikke mooi Nomad,
laten we dit stuk verrijken met onze speur tochten, wie weet is het later nog een keer tot ons alle voordeel.
Want met de Antibiotica zijn we tot een eind gekomen, ze hebben "superbacterie" gecreëerd die nu onoverwinlijk lijken te worden en massa's mensen kunnen vernietigen op epidemische schaal.

Meer voor bacteriofagen
Bacteriofaag - Wikipedia
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bacteriofaag
Een bacteriofaag of kortweg faag is een klein virus dat alleen een specifieke bacterie infecteert. Net als andere virussen, die eukaryoten besmetten, bestaan ze ...

En de Antibiotica gaat straks niet meer helpen een eenvoudige blaas ontsteking, of simpele operatie gaat met dan al de pijp uit, denk enkel maar aan de beruchte ziekenhuisbacterie MRSA In China of India is het probleem nog veel groter. Daar lopen veel mensen rond met bacteriën waar al niets meer tegen bestand is. Dit komt omdat mensen antibiotica massaal zonder recept kunnen krijgen en ze volstrekt oncontroleerbaar gebruiken.

In alle projecten van Nederlandse bodem heeft één optie nog geen plek gekregen. Dit is het behandelen van resistente patiënten met de zogenaamde bacteriofaag. Een bacteriofaag is een virus dat bacillen kapotmaakt en zich niets aantrekt van de resistentie van een bacil. Het organisme laat de zieke bacil exploderen. Door zijn DNA te injecteren in de bacil blaast de faag deze als het ware op. Fagen zijn in natuurlijke balans met de bacteriën die in ons lichaam leven. Ze zijn overal te vinden en op maat te kweken.

Bij elke bacterie is een faag te vinden die de bacterie kan laten exploderen.
https://zorgnu.avrotros.nl/uitzendingen/21-03-2017/bacteriofagen-een-alternatief-voor-antibiotica/
 

drent

Diehard Prepper
Laatst bewerkt door een moderator:
En de Antibiotica gaat straks niet meer helpen een eenvoudige blaas ontsteking, of simpele operatie gaat met dan al de pijp uit, denk enkel maar aan de beruchte ziekenhuisbacterie MRSA In China of India is het probleem nog veel groter. Daar lopen veel mensen rond met bacteriën waar al niets meer tegen bestand is. Dit komt omdat mensen antibiotica massaal zonder recept kunnen krijgen en ze volstrekt oncontroleerbaar gebruiken.
Er word in India heel veel medicijnen gemaakt voor het westen, omdat het produceren er zo goedkoop is door o.a. weinig milieu regels. Er word dus veel met restjes medicijnen besmet water geloosd wat vervolgens door omwonenden gebruikt wordt voor drinken, wassen en irrigatie. Dat is de manier om resistentie te kweken tot het punt waarop de bacterien al resistent zijn voordat de antibiotica op de markt is.
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog een aanvulling.

In Nederland is het door de wetgeving niet toegestaan om bacteriofagen te gebruiken om bacterieinfecties en bacteriebesmettingen bij mensen te behandelen. Het zou mooi zijn als dat wel mocht.

Er komen steeds meer bacteriën waarbij onze huidige antibiotica niet meer goed werkt; resistente bacteriën. Simpele infecties waar we allemaal wel eens mee te maken hebben, zoals een blaasontsteking, kunnen met zo’n resistente bacterie ineens heel gevaarlijk worden.
Bacteriofagen (Grieks voor ‘bacterie eters’) lijken een veelbelovend, natuurlijk, en veilig alternatief te zijn. Deze fagen zijn de natuurlijke vijand van de bacterie. Ze kunnen gericht worden ingezet om de schadelijke en antibioticaresistente bacterie te doden. Een methode die al jaren met succes in Oostblok landen wordt toegepast. Daarom hieronder de link naar een petitie om onderzoek naar behandeling met bacteriofagen toe te staan.

https://www.troika-foundation.eu/nl/petitie/

Ik heb aardig wat tijd besteed om dit goed over te typen.
[Mod] eigen tekst geplaatst en allinea's ingekort. [Mod]
 

martin

Mankinds only hope
Ik heb aardig wat tijd besteed om dit goed over te typen.

Je gaat me toch niet vertellen dat je niet op de hoogte bent dat je kan kopiëren/plakken met een computer?

Voor luie mensen zoals ik markeer je de tekst, en toets je de CTRL toets en de C, hierna op de plek waar je het wil hebben de CTRL toets en de V
Voor de mensen die graag met de muis werken is het rechtermuisknop, kopiëren/ rechtermuisknop, plakken
 
J

J.J

Gast
Je gaat me toch niet vertellen dat je niet op de hoogte bent dat je kan kopiëren/plakken met een computer?

Voor luie mensen zoals ik markeer je de tekst, en toets je de CTRL toets en de C, hierna op de plek waar je het wil hebben de CTRL toets en de V
Voor de mensen die graag met de muis werken is het rechtermuisknop, kopiëren/ rechtermuisknop, plakken
Ja beste @martin maar ik weet niet meer wanneer je wel iets wel mag kopiëren en wanneer niet dus voor de zekerheid Typ in het hele zaakje maar, ik wil het zo goed mogelijk doen, en onhandige fouten dat overkomt mij nog al eens, en daarom doe ik mijn uiterste best om de Mod's zoveel mogelijk extra werk te voorkomen, en dat weten ze gelukkig.
 
D

Deleted member 101

Gast
Ja beste @martin maar ik weet niet meer wanneer je wel iets wel mag kopiëren en wanneer niet dus voor de zekerheid Typ in het hele zaakje maar, ik wil het zo goed mogelijk doen, en onhandige fouten dat overkomt mij nog al eens, en daarom doe ik mijn uiterste best om de Mod's zoveel mogelijk extra werk te voorkomen, en dat weten ze gelukkig.
Je kunt ook copyeren en dan de titel veranderen en wat woorden/regels vervangen door eigen woorden.
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb dit destijds op TV met aandacht bekeken !
Zeer interessant als alles meewerkt .
Maar hier in NL met ons perfecte Zorgsysteem zijn veel Mensen al DOOD terwijl ze nog Leven pfff .
Dit volgens vele Doktoren .
Bewust of Onbewust ???
Tja als het Massaal vergoed moet / Kan gaan worden door een Bewezen werking dan komt de sceptische Handrem er op .
Hier ben je al Afgeschreven en na een behandeling in het Buitenland mag je nog Rustig effe Verder LEVEN :confused:;)

Edit

Ik vermeld dit niet voor niets Pffff
Ik kom al Tig jaar in Universitaire Ziekenhuizen en ik spreek veel mensen .
Waarom spreek ik veel mensen ?
Tja dat heb je als je vaak uren moet wachten of weken oprij dag in Dag Uit er naar toe moet .
Ik ga gesprekken aan met mensen en Verpleging .
En dan blijkt al vlug dat Theorie en Praktijk in gevecht zijn met elkaar .
En ook dat er veel gelogen wordt omtrent een Theoretisch Haalbaar iets hier in NL .
Ook durf ik te vragen en mijn Mond dus open te doen als ik merk dat er iets niet klopt . En ook daar zijn sommige Artsen niet van gediend pfff . ik kijk mee op monitoren en laat mij alles uitleggen . Ook omtrent medicatie .
En ik mag toch rustig zeggen dat , dat al voordelen opgeleverd heeft ;) Maar ook boze gezichten .

Maar waarom zie je in het Buitenland wel meer positieve resultaten en geen wachtlijsten en dus wel Mogelijkheden :confused::confused::confused: . En worden ze dan toch uiteindelijk vergoed ;)

ER zit een Industrie tussen die zoveel mogelijk $$$$$$$ wil zien en zo min mogelijk wil uitgeven .
En dat geld ook voor de Zorgverzekeraars :(

De Rijken kunnen het zich veroorloven en de Armen tellen af .

Mod's passen het maar aan als ik overdrijf en OFF Topic Ga .
Is een gevoelig onderwerp voor mij " HELAAS " :(
 
F

frans81

Gast
Een mooie ondersteuning van deze topic @Tanfana en @frans81

Hopelijk gaan de ontwikkelingen van de Fagen snel in Nederland zodat we van de vernietigende Antibiotica af zijn die zeker ook schades aan het lichaam veroorzaken.
En resistentie zit niemand op te wachten, de virussen worden steeds machtiger.
http://www.red-antibiotica.org/Webtekst-Antibiotica.htm

Ik hoop nog zoveel Meer dan Dat . En dat er een zeeer breed gebied aan wel te behandelen Mensen komt .
En niet alleen de vermogenden een Kans Maken of Hebben .

( Edit , ik wou net mijn bericht verwijderen omdat het toch geen zin heeft om het te plaatsen .
Dit gerelateerd aan een overbodige UITING ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J
J

J.J

Gast
Ik hoop nog zoveel Meer dan Dat . En dat er een zeeer breed gebied aan wel te behandelen Mensen komt .
En niet alleen de vermogenden een Kans Maken of Hebben .

( Edit , ik wou net mijn bericht verwijderen omdat het toch geen zin heeft om het te plaatsen .
Dit gerelateerd aan een overbodige UITING ;)
Mooi @frans81 jou bericht schud ook wakker, en laat zien hoe belangrijk het is dat er spoed achter de fagen ontwikkeling word gezet.

Ik hoop dat meer kennis over de fagen in de topic wordt gezet.
Het is fijn de ontwikkelingen te volgen, en om er misschien zelf of je familie baad bij te hebben.
Mijn vrouw heeft al jaren een compleet ontstoken maag, en kan niet tegen medicaties, de fagen zouden de oplossing kunnen zijn.
 
F

frans81

Gast
Mooi @frans81 jou bericht schud ook wakker, en laat zien hoe belangrijk het is dat er spoed achter de fagen ontwikkeling word gezet.

Ik hoop dat meer kennis over de fagen in de topic wordt gezet.
Het is fijn de ontwikkelingen te volgen, en om er misschien zelf of je familie baad bij te hebben.
Mijn vrouw heeft al jaren een compleet ontstoken maag, en kan niet tegen medicaties, de fagen zouden de oplossing kunnen zijn.

Mijn uiting zal helaas geen enkele bijdrage gaan leveren in het bespoedigen van het gebruik en nut en daaraan gerelateerde misschien gaan vergoeden van de Fagen therapie / behandeling .

Het is gewoon weer Politiek en Zorgverzekeraars en de veel te Machtige Farmaceutische industrie .

Helaas pfff
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J
J

J.J

Gast
Meer reacties op fagen, klik snelkoppeling

Het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) maakt zich zorgen over het toenemend tekort aan antibiotica in Nederland. Vooral middelen die een specifieke bacterie aanpakken, de smalspectrum antibiotica, zijn steeds moeilijker verkrijgbaar. Artsen schrijven daarom steeds vaker antibiotica met een brede werking voor, maar daardoor stijgt het risico dat bepaalde bacteriën resistent worden.
https://radar.avrotros.nl/nieuws/de...180323 Radar Nieuwsbrief vrijdag&ns_linkname=
 
J

J.J

Gast
Mijn vrouw en ik staan te popelen dat men hier in NL meer met fagen gaan doen.
Waarom omdat ze verschillende aandoeningen heeft onder ander een volledig ontstoken maag.

Als jullie de links aan klikken krijgen jullie aardig wat info te lezen.

Het is gezond worden zonder bijverschijnselen, en je kan weer fijn aansterken.


Bacteriofagen binnen handbereik voor Nederlandse patiënt?

Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft in april een bezoek gebracht aan het Eliava instituut in Georgië, waar ze al jaren met bacteriofagen werken. Bacteriofagen zijn killervirussen die heel gericht een bacterie kunnen aanvallen en doodmaken. Ze kunnen een uitkomst zijn voor patiënten die bijvoorbeeld immuun zijn voor antibiotica. Onder andere door onze uitzendingen krijgen Nederlandse artsen steeds vaker vragen van patiënten naar de mogelijkheid van zo'n behandeling.
https://zorgnu.avrotros.nl/nieuws/detail/bacteriofagen-binnen-handbereik-voor-nederlandse-patient/?utm_source=dmdelivery&utm_medium=email&utm_content=dmd-radar&utm_campaign=20180504 Radar Nieuwsbrief vrijdag zonnebrand

Lees ook: Kamervragen over onderzoek met bacteriofagen

Meer weten over bacteriofagen?
Bekijk het dossier
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Gelukkig komt er meer schot in de bacteriofagen in Nederland.
Ik hoop dat onze Preppers ook nog baat bij de ontwikkelingen kunnen krijgen dat zo helemaal mooi zijn.
Deze Topic zou daar een bijdrage kunnen leveren.

Als jullie iets vinden wat ook een waardevolle bijdrage kan leveren, plaats het hier, het zou prachtig zijn als we elkaar hier mee kunnen helpen, en misschien wel een leven veel dragelijker kunnen maken, of zelf één kunnen redden.
J.J.
Ps,
De drie musketiers, één voor allen, allen voor één,
de mooie motto pas wel bij het prepper-shelter forum.👍


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het 'Expertisecentrum Gepersonaliseerde Infectie Management' wil 'kennis en expertise ontwikkelen om zich uiteindelijk in te zetten voor een veilige behandeling van patiënten met bacteriële infecties die met de gangbare antibiotica niet meer geholpen kunnen worden. Het pleit voor een gecoördineerd programma voor het inzetten van bacteriofagen in Nederland en kan hierbij de regie voeren bij onderzoek, onderwijs, en mogelijk toekomstige patiëntenzorg. Een opzet die wordt ondersteund door verschillende grote patiëntenorganisaties als Diabetes Vereniging Nederland, Harteraad, en de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting.'


Bekijk hier de beelden van het aanbieden van de bacteriofagenpetitie.
https://zorgnu.avrotros.nl/nieuws/d...l&utm_content=dmd-radar&utm_campaign=20181008
 
Bovenaan