• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Alternative slijpmiddelen/-technieken

DeltaFox

Survivor
Afgelopen zaterdag kwam mijn vrouw thuis met een nieuwe nagelvijl. Een die ik nog nooit gezien had, een van glas gemaakte vijl.
Het eerste wat in mij op kwam wat dat her best wel eens mijn mes zou kunnen slijpen EN dat mijn vrouw dat noooit goed zou vinden!

Toch stiekem geprobeerd op een gaar keukenmes en het werkt! Scherp genoeg om moeiteloos een tomaat te kunnen snijden en misschien krijg ik hem nog wel scherper.
Inmiddels mijn Coldsteel Recon 1 mini ook geslepen met dat ding en ik vind het verrekte handig.
Dus ik ge een nieuwe halen voor mijn vrouw

Hier een foto
367146cf06a5738b95c48afc095a33ce.jpg
 

petroman

SHTF Expert
Je kan je (messen) staal slijpen met alles wat harder is dan het staal.
Een glazen nagelvijl is wel heel erg "uit de doos" denken ! Moet ook wel erg hard glas zijn.
 

prepass

Elementary prepper
Vriend Ray Mears heeft ook eens op het raam van z'n LARO z'n mes "geslepen" in een slijp tutorial. Ook op een porseleinen beker etc is dit ook goed mogelijk. Stroppen op een stuk karton werkt ook erg goed...
 

DeltaFox

Survivor
Vriend Ray Mears heeft ook eens op het raam van z'n LARO z'n mes "geslepen" in een slijp tutorial. Ook op een porseleinen beker etc is dit ook goed mogelijk. Stroppen op een stuk karton werkt ook erg goed...
Idd dat heb ik Ray mears zien doen. Hij deed het wel als nabehandeling. Vandaar dat ik mij afvroeg of ik er ook echt mee kon slijpen.
 

Wafels

Diehard Prepper
@Delta Fox als alternatief middelen kun je ook tandpasta , RVS reiniger (witte pasta) of koperpoets ed gebruiken , daar kun je mee slijpen ,
maar is meer om te polijsten en te wetten ( door gebruik te maken van een leren riem of glad oppervlak ( stuk glas ) en die pasta )
gr will
 
Bovenaan