• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Annovi Reverberi hogedrukreiniger wie is bekend met dit merk ?

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Gezien wij al een hele tijd geen hogedrukreiniger meer hebben moest het er een keer van komen dat er een vervanger kwam .Ik had het ding al zien staan bij een man op de carboot die hier bij ons altijd het oud ijzer ophaalt .
Op Die Carboot dag echter stonden er al Polen bij en ik dacht laat maar het zal wel verkocht worden vor die 25 Euro vraagprijs . Donderdag middag stond de beste man aan de deur om het oud ijzer op te halen en heb ik hem tevens gevraagd of de reiniger verkocht was . Nee hij had hem nog . 2 uur later bracht ie de bakken terug waar het ijzer inzat en tevens de bracht ie de reiniger mee .
Morgen probeer ik het wel uit zei ik . geduld heb ik niet en de stekker ging er zodoende meteen in haha .
Pomp liep maar geen water . Althans , heel even een kort stootje . Tevens bleek de bediening van de lans niet optimaal en zaten de verstelmogelijkheden vast pff . Rust Roest !!
Het komt wel goed zei de beste man en ging naar huis .
Lanskop heb ik na demontage in de tegenovergestelde richting doorgespoten en de verstellingringen aan de voorzijde van de Lanskop heb ik ingespoten met Siliconenspray . Alles werkt nu perfect . Dit omdat de kop verstopt zat en de bediening weer werkt haha .

Wat ik tevens wil weten is waar het bakje met dekseltje aan de bovenzijde voor is . Bij deze die ik hier heb is het dekseltje met kapje weg . Wat achterbleef is een bakje dat verder geen gat heeft aan de binnenzijde waardoor inhoud zich meng met het water dat uit de lans komt . Er staat Chem op en het aanzuigslangetje aan de voorzijde dat je normaal in een fles met zeep hangt is lang genoeg en past net door het vulgat van dat bakje met minimale inhoud .
In de handleiding staat totaal niets , NIETS over dit Chemicalie/ zeep bakje met alleen een vulopening en rubberen afdek kapje . Zie foto uit de link

Wie heeft ervaring met dit merk en is waar dient dat kleine Chemie bakje met minimale inhoud voor ??

annovi-reverberi-vip.jpg
20170610_175649.jpg 20170610_175744.jpg 20170610_175926.jpg 20170610_175859.jpg


https://www.mascus.nl/terreinbeheer/hogedrukreinigers/annovi-reverberi-vip/tkjqgdlj.html
 

petroman

SHTF Expert
@frans81 ,
De meeste zo niet alle hoge druk reinigers hebben de mogelijkheid om een reinigingsmiddel mee te spuiten of voor te spuiten.
Dit gaat meestal via een flesje en slangetje. Dus ik vermoed dat ook bij jou.
Gewoon een flesje met "dreft" er in :D en slangetje er in.

Bij de kärcher die ik heb werkt dit alleen op waterdruk en niet als de hoge druk aanstaat.
 
F

frans81

Gast
@frans81 ,
De meeste zo niet alle hoge druk reinigers hebben de mogelijkheid om een reinigingsmiddel mee te spuiten of voor te spuiten.
Dit gaat meestal via een flesje en slangetje. Dus ik vermoed dat ook bij jou.
Gewoon een flesje met "dreft" er in :D en slangetje er in.

Bij de kärcher die ik heb werkt dit alleen op waterdruk en niet als de hoge druk aanstaat.


Gezien het slangetje aan de voorzijde en een verwijzing in de handleiding met Fles symbool dat laat zien dat je het slangetje in een fles of Jerrycan hangt snap ik dat eigenlijk overbodige bakje met minimale inhoud niet . Het is juist dat MINIMALE aan inhoud Haha . Bij onze oude kärcher hing ik dat slangetje met zeefje ook in een Kan met vloeistof .
Waarom dat extra kleine bakje ??? Uitdrup bakje ?? dat zou zomaar kunnen . Een Lekbakje wanneer klaar en er zich nog vloeistof in het slangetje bevind .
 
F

frans81

Gast
Deze is uit een Belgische advertentie en is hetzelfde type als de hier aanwezige .

2011/ 2012 type

Annovi.jpg
 

Jadela

Prepper
Laatst bewerkt door een moderator:
Deze is uit een Belgische advertentie en is hetzelfde type als de hier aanwezige .

2011/ 2012 type

Bekijk bijlage 7235

Heb zo'n ding al 25 jaar. Er zit een plunjerpomp in. Zwarte dopje is een peilstok voor de motor olie 10W/30. Prima pomp werkt nog steeds goed. Wel een zware machine. Werkt met schoonmaakmiddel als bij de Kärcher zonder druk van de machine. Drukventiel dus terugdraaien.
 
Gezien wij al een hele tijd geen hogedrukreiniger meer hebben moest het er een keer van komen dat er een vervanger kwam .Ik had het ding al zien staan bij een man op de carboot die hier bij ons altijd het oud ijzer ophaalt .
Op Die Carboot dag echter stonden er al Polen bij en ik dacht laat maar het zal wel verkocht worden vor die 25 Euro vraagprijs . Donderdag middag stond de beste man aan de deur om het oud ijzer op te halen en heb ik hem tevens gevraagd of de reiniger verkocht was . Nee hij had hem nog . 2 uur later bracht ie de bakken terug waar het ijzer inzat en tevens de bracht ie de reiniger mee .
Morgen probeer ik het wel uit zei ik . geduld heb ik niet en de stekker ging er zodoende meteen in haha .
Pomp liep maar geen water . Althans , heel even een kort stootje . Tevens bleek de bediening van de lans niet optimaal en zaten de verstelmogelijkheden vast pff . Rust Roest !!
Het komt wel goed zei de beste man en ging naar huis .
Lanskop heb ik na demontage in de tegenovergestelde richting doorgespoten en de verstellingringen aan de voorzijde van de Lanskop heb ik ingespoten met Siliconenspray . Alles werkt nu perfect . Dit omdat de kop verstopt zat en de bediening weer werkt haha .

Wat ik tevens wil weten is waar het bakje met dekseltje aan de bovenzijde voor is . Bij deze die ik hier heb is het dekseltje met kapje weg . Wat achterbleef is een bakje dat verder geen gat heeft aan de binnenzijde waardoor inhoud zich meng met het water dat uit de lans komt . Er staat Chem op en het aanzuigslangetje aan de voorzijde dat je normaal in een fles met zeep hangt is lang genoeg en past net door het vulgat van dat bakje met minimale inhoud .
In de handleiding staat totaal niets , NIETS over dit Chemicalie/ zeep bakje met alleen een vulopening en rubberen afdek kapje . Zie foto uit de link

Wie heeft ervaring met dit merk en is waar dient dat kleine Chemie bakje met minimale inhoud voor ??

Bekijk bijlage 7229
Bekijk bijlage 7230 Bekijk bijlage 7231 Bekijk bijlage 7232 Bekijk bijlage 7233


https://www.mascus.nl/terreinbeheer/hogedrukreinigers/annovi-reverberi-vip/tkjqgdlj.html
weet iemand waar je van dit apparaat nog onderdelen kan bestellen. Ik zit al een tijdje te zoeken op internet maar je kan niks vinden van VIP for VIP.
Mijn lans is kapot en wil graag een andere aanschaffen.
 
F

frans81

Gast
weet iemand waar je van dit apparaat nog onderdelen kan bestellen. Ik zit al een tijdje te zoeken op internet maar je kan niks vinden van VIP for VIP.
Mijn lans is kapot en wil graag een andere aanschaffen.

Andere complete second hand lans met slang kopen en de koppeling overzetten .
Máár waarom eigenlijk ! Die reinigers van dit type koop je voor flutprijsjes.

Helaas nu geen markten .
Máár vorig jaar kwam ik ze geregeld tegen in nog prachtstaat voor 15 tot 25 euro .

Heb geduld en hou oa MP in het oog .
 

wim 1

Prepper
Deze hogedrukreinigers werden vroeger bij kranenbroek in Schijndel verkocht.
In het afsluitbare vakje kun je zeep indoen en aansluiten met een slangetje met zeefje
aan de voorzijde van het apparaat tussen de wateraansluiting en de lansaansluiting.
dit is zelf aanzuigend. Dit zijn best goede hogedrukreinigers kan eigenlijk niet zoveel aan kapot.
alleen de vuilfrees geeft wel eens de geest bij intensief gebruik omdat het een gevoelig binnen werk heeft.
wil ook wel graag weten waar hiervoor services onderdelen te krijgen zijn.
 
Bovenaan