• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Army Back Pack 100L XL

walrus

Elementary prepper
iemand ervaring met deze rugzak?
http://fitgear.nl/outdoor-survival-...ugzak-rucksack-backpack-daypack-survival.html
lijkt wat op de Berghous cyclops 2 vulcan.

Vergelijking:
Berghous cyclops 2 vulcan: (eh ik zie er 1 te koop staan voor 90 euro en een ander weer voor 230+ euro :confused:)
Gewicht (gram): 2900
Inhoud (L): 100 (80 + 2x10)
Breedte (cm): 34
Hoogte (cm): 72
Diepte (cm): 28
Materiaal: Ardura 1000D Nylon
Kleur: Cedar(enigste kleur)
Extra info / accessoires: MMPS systeem
Verstelbaar draagsysteem: Nee, keuze uit 3 maten!


Army Back Pack 100L XL Leger Rugzak (129,50)
Gewicht (gram):?
Inhoud (L): 100 (80 + 2x10)
Breedte (cm): 42(breder dan vulcan)
Hoogte (cm): 73(even hoog als vulcan
Diepte (cm): 25 (minder diep dan vulcan)
Materiaal: 100% Polyester
Kleur: Olijf groen, zwart, woodland camo, woestijn camo, bundeswehr camo
Extra info / accessoires:
Verstelbaar draagsysteem: geen idee, weet ook niet of deze verschillende maten heeft.
Extra (wat de vulvan niet heeft? en army pack wel?)

- Dubbel gecoat tegen regen, vuil en vocht en waterafstotend
- Extra dikke coating aan de onderkant en via de onderkant de rugzak te bereiken om spullen te pakken.
- Top vak met ritssluiting en compressiebanden
- Diverse lussen aan de zijkant
- Meerdere compartimenten
- Verstevigende heupriem en extra stabiele borstband. Ook met rugzak frame geïntegreerd aan de achterzijde (metalen frame)


Nou zie je paar punten die hetzelfde zijn en paar verschillende.
nou heb ik een paar vragen over deze verschillen:
- Materiaal: Wat is betere kwaliteit? polyester of Ardura 1000D Nylon?
- is de vulcan niet water afstotend?
- ipv de vulcan is de Army Back minder diep en breder.
is dit een voor/nadeel voor het dragen van gewicht?
- de extra's in het groene lettertype, heeft de vulcan die ook?


de army back is het goedkopere, mindere goede kwaliteit versie dan de vulcan? of zie ik dat verkeerd?
 

dubbel0

Diehard Prepper
ik ken de berghaus, ( ex korps mariniers) ik heb er 1 met, 3 daypacks, ik ben 184 cm en ik vind de rugzak groot, net groot genoeg om er nog lang mee te lopen. de keuze uit 3 maten vind ik normaal, lekker KISS, heupriem dik en breed (echt goed) onderkant ook te benaderen via rits, topvak / flap heeft rits, nooit problemen gehad met vocht, door daypaks genoeg ruimte op zijkant, borstriem is riempje (is voldoende voor mij) / breder is vaak niet handig (nauwe passages)
 

RDNK76

Survivor
De enige nadelen vd Vulcan zijn het loslaten van de coating aan de binnenkant, dat is best een plakkerige bedoeling en als de ritsen van je daypacks kapot gaan is het lastig om nieuwe of goede, passende daypacks te vinden omdat de ritsen aan de achterkant vaak anders zijn. De mijne heeft al genoeg meegemaakt (3x uitzending, Afghanistan/Irak) en nu dus als BOB. Het is een hele ruime, stevige en comfortable rugzak waar je veel plezier van kan hebben
 

walrus

Elementary prepper
hoe zit het met het materiaal? is Ardura 1000D Nylon sterker dan polyester?
en is de vulcan ook dubbel gecoat en water afstotend?
 

petroman

SHTF Expert
Alle coating is aan slijtage onderhevig, alles kan kapot.
Maar generaliserend denk ik dat jij het eerder begeeft dan het materiaal van je rugzak. ;-)
Verder bestaat er naast dit forum ook zoiets als google, zoek eens op treksterkte nylon/polyester etc. Maar zoals ik al schrijf dat is niet de zwakke kant van een materiaal. De zwakke kant zit hem in de fabricage. Stiksel, gespen etc. Alle riemen en zakken en froebels die er aan zitten zijn potentiële zwakke punten. Ze worden genaaid, zitten tussen andere lagen in etc.
Wat boeit het nu of er 1 of 2 m waterkolom op je materiaal kan staan voordat het kan lekken ? Lekkage heb je altijd op de naden, ritsen ed.

Alles geschreven uit mijn ervaring en generaliserend. Het mag helder zijn dat een pop up tentje/rugzak/slaapzak etc. van 10 euro andere kwaliteiten heeft dan een van 100 euro.
bedenk ook dat het publiek geen specifieke eisen stelt aan iets, defensie, en grote afnemers zoals bv NS, wel.
 
Bovenaan