• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Auto prepspullen (winter)

zonnebrood

Mankinds only hope
In onze auto:

Slaapzak x2
Schapenvachtje
Firesteel
Multitool
Kapmes
Zaagje
Ruitensproeier vloeistof met alcohol dus dat fikt lekker
Lucifers
Rocket stove
Een brede schep
Loopgraven klapschepje
Emmer met grind (in de winter dan)
Banden reparatie set (voor uiterste nood)
Set spanbanden
Vochtige Schoonmaak doekjes
Hand alcohol
Wc papier
Keukenrol
Uierzalf
Ehbo set met mond masker
Brandblusser
Invouwbare waterkan
Olie
Extra tankje met diesel


Eten en water nemen we altijd afgestemd mee. Anders ligt het te verpieteren
 

Mayo

Last (wo)man standing
haha, nu ik de reacties van anderen lees denk ik 'oh ja, dat ligt ook in mijn auto' :rolleyes:

oa. wc-papier
klapschep
vochtige doekjes
ductape
afzetlint
e.a.

Maar ook, herinner ik me achteraf, een opvouwbare kunststof jerrycan, een sawyer waterfiltertje (duh), een schepkan met touw eraan (om water uit een diepe sloot te halen) en 1,5 meter tuinslang (om eventueel diesel uit achtergelaten auto's te halen als ik strand :fluit:)
En aan mn ehbo-koffer is als extra o.a. een stripje jodiumtabletten toegevoegd (véél kerncentrales in Frankrijk :confused:)

Waarschijnlijk, als ik mn auto leeg zou halen, zou ik nog veel meer tegenkomen, naar ik heb geen zin dat nu in de kou te gaan checken ;)
 

Marcov

Prepper goeroe
haha, nu ik de reacties van anderen lees denk ik 'oh ja, dat ligt ook in mijn auto' :rolleyes:

oa. wc-papier
klapschep
vochtige doekjes
ductape
afzetlint
e.a.

Maar ook, herinner ik me achteraf, een opvouwbare kunststof jerrycan, een sawyer waterfiltertje (duh), een schepkan met touw eraan (om water uit een diepe sloot te halen) en 1,5 meter tuinslang (om eventueel diesel uit achtergelaten auto's te halen als ik strand :fluit:)
En aan mn ehbo-koffer is als extra o.a. een stripje jodiumtabletten toegevoegd (véél kerncentrales in Frankrijk :confused:)

Waarschijnlijk, als ik mn auto leeg zou halen, zou ik nog veel meer tegenkomen, naar ik heb geen zin dat nu in de kou te gaan checken ;)

Hou je er rekening mee, dat als je waterfilter nat is van binnen en je laat hem in een bevroren auto liggen, je het filter naar alle waarschijnlijkheid weg kunt gooien?
 

InfernoSis

Diehard Prepper
@buzz: fjoew, hoe krijg je dat allemaal in 2 kleine kratjes?

@Highway: zo'n koelbox is inderdaad misschien geen slecht idee! Heb toch altijd wat schrik dat ons water gaat bevriezen (al is het nog nooit gebeurt).

Toiletpapier zit er niet in de auto, maar wel keukenrol (wat hetzelfde kan worden gebruikt natuurlijk). Een schroevendraaier en tang zit er ook in. En handalcohol.

Hoe krijgen jullie dat allemaal weg? Steekt het in een krat, plooibox, rugzak, ...?
 

Arie

Diehard Prepper
Ik heb voor 4personen gevriesdroogt eten bij me voor 2 dagen en spullen om het klaar te maken.
20L diesel.
Sneeuwkettingen (ook in de zomer)
Een koelbox gevult met drinken en snacks.
Schone kleren en ondergoed voor het gezin.
Porta potti met wc papier.
4 fleece slaapzakken.
1 slaapmat.

En nog een hele lading aan gereedschap om op lokatie een huis te kunnen bouwen.
 
D

Deleted member 1696

Gast
Ik denk dat als je het in Nederland een keer kan overkomen je het beste meenemen:

deken
Waxine kaarsen (en aansteker).
(Wel raam aan de luwe kant op een klein kiertje zetten)

Honger en dorst zal je niet snel last van hebben.

Heb ééns ‘s nachts in de winter een auto gehad die er helemaal mee stopte. Geen verwarming meer, was ik blij dat we voor ieder een poolhond hadden om op schoot te nemen :lol:
 
V

Verwijderd lid 1511

Gast
@buzz: fjoew, hoe krijg je dat allemaal in 2 kleine kratjes?

@Highway: zo'n koelbox is inderdaad misschien geen slecht idee! Heb toch altijd wat schrik dat ons water gaat bevriezen (al is het nog nooit gebeurt).

Toiletpapier zit er niet in de auto, maar wel keukenrol (wat hetzelfde kan worden gebruikt natuurlijk). Een schroevendraaier en tang zit er ook in. En handalcohol.

Hoe krijgen jullie dat allemaal weg? Steekt het in een krat, plooibox, rugzak, ...?
Excuus :oops:
Ik heb blindelings mijn excelbestandje geplakt en het zit niet allemaal in de beide kratjes. Het meeste gereedschap, plaid en fleecedekens zitten onder de scharnierende laadvloer waar ook het reservewiel ligt.
 

Zer0Day

Senior Prepper
In onze wagens zit een volledige BOB met alle "klassieke" spulletjes, exclusief shelter, die er in horen (voeding, water, slaapzakken, verlichting, ehbo, vuur, toiletpapier, enz. enz.)
Daarnaast liggen er nog wat extra fleece dekens, startkabels, bandenherstelset,...

Wie (jonge) kinderen heeft, leert ook wel rap wat er zoal nog in je wagen hoort te liggen. ;)
 
J

J.J

Gast
@Zer0Day wat voor bandenherstelset heb jij, ik wil ze ook graag aanschaffen maar wel een set dat je geen gat hoef te boren door de band, en daar mee de canvas verzwakt.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat wij aan winterspullen bij ons hebben is koelvloeistof, winter ruitenwisservloeistof, zand, sneeuwkettingen, schep, Twee vierseizoenenbanden de andere twee moeten eerst op gebruikt worden dan worden ze ook vervangen voor vierseizoenenbanden.

Voor nood:
Dubbele cilinder voetpomp, om de banden weer op te pompen als ik ze wat leeg heb laten lopen om meer grip te krijgen, tegen het wegzakken op losse zachte ondergrond, of sneeuw.

Extra dekens, warme kleding, twee stoelverwarmers die kunnen dienen als "Elektrische onder dekens" aan gesloten op de huishoudaccu, twee zonnepanelen om de accu's te onderhouden.
Kook/verwarm installatie, CO2/ Brand melders, voedsel drinken.

Het campertje is best geïsoleerd tegen bevriezingen.

Meerdere Folie Iso reddings dekens, tegen onderkoeling of bevriezingen, we hebben dus meerdere deken om ook een ander in nood te kunnen helpen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lai

Zer0Day

Senior Prepper
@Zer0Day wat voor bandenherstelset heb jij, ik wil ze ook graag aanschaffen maar wel een set dat je geen gat hoef te boren door de band, en daar mee de canvas verzwakt.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nee, je hoeft niks kapot te boren. Het is eigenlijk heel simpel: Je hebt een flesje reparatievloeistof die je via het ventiel in je band giet. Daarna de band terug oppompen met de compressor.
Dit helpt natuurlijk wel niet als er een groot gat of scheur in je band zit. Daar hebben we de pechdienst voor. :thumbsup:
 

Ray

SHTF Expert
Nee, je hoeft niks kapot te boren. Het is eigenlijk heel simpel: Je hebt een flesje reparatievloeistof die je via het ventiel in je band giet. Daarna de band terug oppompen met de compressor.
Dit helpt natuurlijk wel niet als er een groot gat of scheur in je band zit. Daar hebben we de pechdienst voor. :thumbsup:
En daarna alsnog een nieuwe band kopen of wennen aan de trillingen door de onbalans van de band, vooral als het een voorband betreft. Die spuitbusjes zijn handig voor een noodreparatie (als het idd lukt en het lek niet te groot is), maar een prop is een betere en permanente oplossing.
 
Bovenaan