• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

baas bouwt jeep om tot woning om 2 jaar mee door Afrika te toeren

phtvs

Sysop
Admin
baas bouwt jeep om tot woning om 2 jaar mee door Afrika te toeren
Dat is wat Dan heeft gedaan. Deze baas kocht eerst een Jeep Wrangler. De motor blies echter op. Om die reden stak hij al zijn laatste centen in een 2011 Unlimited Rubicon. Deze toverde hij om tot een wagen waar je in kon leven met een interieur waar ‘ie met plezier in verblijft. Ook moest de auto in een container passen. De wagen komt niet vanzelf in Afrika uit namelijk.

jeep-24-WANT.jpg

Jeep-19-WANT.jpg


http://www.want.nl/prachtig-baas-bouwt-jeep-om-tot-apparaat-om-2-jaar-mee-door-afrika-te-toeren/

http://theroadchoseme.com/
 

Jasje

Prepper goeroe
Wauw! Wordt ik wel een beetje jaloers van hoor. :D Fantastisch om te zien. Dit ga ik volgen...
 

petroman

SHTF Expert
Onzin, als ik geld over heb en een jeep kan kopen en dan met gekochte spulletjes ombouw tot camper ben ik nog steeds niet creatief. non prestatie naar mijn idee. Ik snap ook totaal niet waarom dit soort mensen in het nieuws komen.

Nieuws zou zijn als iemand (jan modaal) zelf een auto ombouwd met eigen spulletjes en middelen.
Of op de fiets een continent oversteekt. Zijn hele leuke, informatieve boeken over.
 

Loreen

Last (wo)man standing
Onzin, als ik geld over heb en een jeep kan kopen en dan met gekochte spulletjes ombouw tot camper ben ik nog steeds niet creatief. non prestatie naar mijn idee. Ik snap ook totaal niet waarom dit soort mensen in het nieuws komen.

Nieuws zou zijn als iemand (jan modaal) zelf een auto ombouwd met eigen spulletjes en middelen.
Of op de fiets een continent oversteekt. Zijn hele leuke, informatieve boeken over.

Niemand heeft ook maar iets gezegd over "creatief", punt is dat die man er aan werkt om zijn dromen waar te maken ipv bijvoorbeeld op een forum te gaan zitten bitchen, en daar hebben mensen respect voor. Maar goed to each his own.
 

petroman

SHTF Expert
@Loreen , dus als het ergens niet mee eens ben dan heet dat meteen bitchen...
Maar misschien was ik niet duidelijk: waar het mij om gaat is dat als je het geld hebt liggen je gewoon dit kan gaan doen. Niets te maken met dromen najagen ofzo. Dus ik mis de nieuws waarde.
 

AWOL

Prepper goeroe
@Loreen , dus als het ergens niet mee eens ben dan heet dat meteen bitchen...
Maar misschien was ik niet duidelijk: waar het mij om gaat is dat als je het geld hebt liggen je gewoon dit kan gaan doen. Niets te maken met dromen najagen ofzo. Dus ik mis de nieuws waarde.

Wat?
Dus zorgen dat je geld genoeg hebt om twee jaar door Afrika te reizen in een off road wagen die je zelf hebt samengesteld om in te kunnen leven is NIET het najagen van dromen? Ik zie dat toch anders.
 

Loreen

Last (wo)man standing
@Loreen , dus als het ergens niet mee eens ben dan heet dat meteen bitchen...
Maar misschien was ik niet duidelijk: waar het mij om gaat is dat als je het geld hebt liggen je gewoon dit kan gaan doen. Niets te maken met dromen najagen ofzo. Dus ik mis de nieuws waarde.

Nee hoor, ik legde een schoen neer maar je trekt hem zelf aan. For your information: ik heb zelf vandaag nog niet heel veel meer gedaan dan bovenstaande forumpost plaatsen.
Dus als de schoen in jouw ogen niet past, kan je hem misschien beter gewoon niet aantrekken. En als ie wel past maar je vindt m niet mooi: doe er wat aan.

Los daarvan, als je de links bekijkt kan je zien dat de man een boek heeft geschreven over hoe je geld kan besparen om je droom waar te maken. Hij had namelijk "niet gewoon geld liggen", hij heeft er voor gezorgd dat ie geld had om dit te doen. Dus hij heeft er aan gewerkt om zijn dromen waar te maken. En ja, er zijn dus mensen die daar respect voor hebben. Er zijn dus ook mensen die dat een non-prestatie vinden, so be it.
 

mrsjones

Diehard Prepper
Ik zo zoiets eerder met een pickup doen, eentje die veel voorkomt in africa ,bvb ,een toyota. Zo vindt je nog onderdeel . En ik zo ook gaan voor een volle set extra banden. Ik denk dat het slimer was geweest gewoon te vliegen na een redelijk rustig land bvb zambia,en daar alles te regelen en kopen. Dan weet je al waar je me ga dealen. En regenwater opvang op mijn dak.
 

Flos

SHTF Expert
Eind het jaar 1981 begin 1982 heb ik voor mijn werkgever ook een tereinwagen omgebouwd tot camper om door de Sahara en Afrika te trekken. Het voertuig was een Amerikaanse piccup jeep met een 5.2 liter benzinemotor er was maar slaapplaats in voor 2 personen maar plaats voor een gigantische voorraad aan brandstof ( benzine en lpg ) maar ook eten water en onderdelen. Jammer genoeg heeft hij de reis nooit gemaakt. Maar een enorme ervaring om dit te maken jammer genoeg heb ik er geen enkele foto van.
 
Bovenaan