• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Bear Grylls basic survivalkit

Prepfarmer

Senior Prepper
AD8A6A4B-E605-4D5E-8FF8-A14BFD574FD8.jpeg BF88EE25-BD1C-4AB2-B842-19083CCEE168.jpeg BF88EE25-BD1C-4AB2-B842-19083CCEE168.jpeg 3163F02E-53FB-4615-B3D8-8C246DEA5901.jpeg

Beste mede preppers,

Laatst heb ik de Bear Grylls basic survivalkit besteld. Na een paar dagen was die binnen! Ik heb hem dus gelijk grondig bekeken. Wat blijkt het is echt een basic survivalkit ik had er veel meer van verwacht. Gerber heeft zelfs de stormproof lucifers eruit gehaald. Je krijgt dus echt niet veel, dit is wat je krijgt:

-Gerber mini paraframe.
-nood fluitje
-ferro rod met strikter
- nylon koord 3 meter
- dun nylon koord met wax (lengte onbekend)
- naai setje met naald veiligheids speld 2 knopen en 4 kleuren draad
- één watje
- koperen draad 1 meter
- pocket survival guide
-rip stop nylon zakje (oranje) met op de achterkant voorbeelden van noodsignalen
-een hersluitbaar plastic zakje (niet helemaal waterdicht)

Dit is allemaal erg beknopt maar voor 25.95 is het niet slecht het mes is dat al waard dus geef ik het 2,5 van de 5 sterren. Echter zou ik het wel aanvullen om je kansen te vergroten. Dus dat het ik gedaan. Nu zit het volgende er in:

-1 yoyo reel (automatische spoel om te vissen)
-3 ready to go vis haakjes met draad (2 grote haken en 1 kleine)
-5 kleine zipties
- stuk vuurwerkaansteeklont (6cm)
-2 spijkers met vis draad er omheen (totaal 6 meter)
- ductape (1 meter)
- zakje met loodjes
-3 elastiekjes
-1 pleister
- ijzerdraad (1,5 meter)
-2 stukken aluminium folie ( 30 cm x50cm)
-3 watten staafjes
-4 tandenragertjes
-2 watten schijfjes gedoopt in vaseline.

Het hier opgenoemde is inclusief het bovenstaande (ja het past).

Voor wat is deze kit vooral bedoeld? Om een korte tijd te kunnen overleven in de wildernis. Wat vind ik van de kit? Sommige artikelen zou ik aanpassen of toevoegen. Er zit weinig in om vuur te maken en er zit weinig in om een schuulplaats te maken. Ik raad aan om deze kit in je rugzak dagelijks mee te nemen. Voor op vakantie gaan en dat soort dingen zou ik meer meenemen. Zelf merk ik dat je het beste het kunt combineren met je edc. Mijn edc is:

-true utility aansteker
-i1r olight zaklampje
-Bear Grylls paracord armband met noodfluitje
-koffie filter
-2 blaren pleisters
-2 pleisters
-één hechtpleister
-aluminiumfolie (30x30)
-staaldraad (1 meter)
-ductape (2 meter)
- 2 durex condooms.

Hopelijk heb ik jullie een beeld gegeven van deze kit en de punten die die mist en die ik zou aanvullen.
Groeten prepfarmer.

Ps boven staan de foto’s van de kit zo uit de doos rechts onder. Mijn aanvullingen links boven. Mijn edc met de kit links boven.
 
Bovenaan