• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Betaalbare 45 liter BoB

Kciroj

Elementary prepper
Mensen,


Wie kan mij een richting op sturen voor een betaalbare (mag 2de hands) 45 liter rugzak?
Liefst met zij-houders voor flessen en elastieken om dingen tussen te klemmen.


Greetz
 

dimidrie

Senior Prepper
De Lowe alpine strike vind ik een fijne rugzak in dit segment. De tas heeft een inhoud van 40 liter en is uit te bereiden met 2 aanritsbare(is dat een woord?! :eek: ) zijtassen van elk 10 l, dus 60 liter maximaal.

De landmacht heeft deze tassen veel in gebruik gehad en is in ieder geval te krijgen in de kleuren olive drab en woodland camo.

Via marktplaats en dumpstore goed aan te komen.
 

Vempain

Prepper goeroe
http://www.rugzakcenter.nl/product/596974/high-peak-equinox-42l-black.html
Het is best lastig om voor iemand anders een tas uit te zoeken die aan bepaalde wensen moeten voldoen.
Nu hebben ze van high peak (op de link de Equinox) altijd wel redelijk leuk geprijsde tassen en is bovenstaande link als voorbeeld van een backpack die aan je eisen kunnen voldoen.
Wanneer dit niet het model is wat je zoekt kunnen we hier weer verder met je meedenken wat dan wel meer bij je past.
 

Kciroj

Elementary prepper
Vempain zei:
http://www.rugzakcenter.nl/product/596974/high-peak-equinox-42l-black.html
Het is best lastig om voor iemand anders een tas uit te zoeken die aan bepaalde wensen moeten voldoen.
Nu hebben ze van high peak (op de link de Equinox) altijd wel redelijk leuk geprijsde tassen en is bovenstaande link als voorbeeld van een backpack die aan je eisen kunnen voldoen.
Wanneer dit niet het model is wat je zoekt kunnen we hier weer verder met je meedenken wat dan wel meer bij je past.


Ja zoiets is wel netjes zeker voor zo'n prijs. Dank nu weet ik in welke richting ik het zoeken moet.


Greetz,
 

Kciroj

Elementary prepper
2 High Peak backpack zijn inmiddels gearriveerd!
398338


high-peak-kilimanjaro-50l-black-4001690302104.jpeg
 

Kciroj

Elementary prepper
Ziet er goed uit en gefeliciteerd met je mooie aankoop :D

Ennnnn, morgen weer terugsturen allebei!
Ze zijn erg smal maar ook helemaal niet diep, slaapzak kon er met moeite in, en de sidepouches zitten intern zegmaar, dus als je de tas vult kan er eigenlijk geen drinkfles o.i.d. naast.

Ik had zelf al een 2de hands Karrimor, die bij nader inzien erg prima is.

We gaan voor vriendin dus weer marktplaats op voor een 2de hands Karrimor!
Gelukkig kunnen we het via Coolblue gewoon terugsturen.

Greetz,
 

Kciroj

Elementary prepper
Naast de slaapzak, hoe paste de rest in deze tas?

Veel meer breedte in m'n Karrimor, waardoor ik stuff zoals kleding aan de zijkant kon oprollen er erin kon proppen. Kon net m'n billycan 2liter in de high peak, uiteindelijk had ik een torentje op m'n rug zo hoog was hij. Karrimor gaat meer in breedte, is voor hardcore wandelen minder handig maar als prepBoB vind ik het wel fijn.

Greetz
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog even voor de beginners ,

Het Gros van de te koop aangeboden Defensie rugzakken heeft totaal niets meer van doen met LOWE ALPINE .
Helaas o_O . Vooral de Strike modellen daar is intussen het meeste Made In Vietnam .
Er is zelfs 1 Hele grote bekende Dumpzaak die gewoon Vermeld dat je een Lowe Alpine aankoopt .
Hun Foto's van de Sting laten duidelijk ( Wanneer je goed kijkt ) zien dat er geen Lowe Alpine merk op de drukkers ? gespen en tas staan vermeld .
Ook op de rugzijde staan geen cijfer aanduidingen in het wit . Het is gewoon de Arwy .
Ik noem dat misleiding . En zo doen dat er velen . Ook op marktplaats enz . Heel mooi voorbeeld van ook een Misleiding in tekst zie omschrijving in de Link ! Label is dus weer duidelijk van Arwy :)http://webbingbabel.blogspot.nl/2012/09/dutch-royal-army-backpack-lowe-alpine.html
De Lowe was de beste , het oudere type Arwy kan er heel goed mee door :rolleyes: en het nieuwere doorontwikkelde Type Arwy is net als de Lowe " perfect " ( Camo type is voor de liefhebber )En al het andere is :(

Mocht jouw keuze op een Defensie model vallen dan vraag goed na wat het is . Bel ze op en vraag een extra foto van . DE Arwy's hebben een groen label , de Lowe een groot wit of groen smal label .
Maar helaas hebben de Labels van de Vietnam made rugzakken ook een wit label .
Maar dit is volgens mij iets smaller . Dit kan ik mij herinneren van een Grabbag ( Strike ) model . Dat is wat ik weet van de Labels . Misschien zijn er meer varianten ?
Die Vietnam made rugzakken die verkleuren nog sneller dan een Baby in de volle 35 graden zon :p
Ook zijn er inmiddels gemoderniseerde versies ( Doorontwikkelde ) . Dat wil zeggen
Ritsen van Daypacks sluiten van boven naar onder , waterdichte Coating aan binnen zijde is dunner ( Daardoor niet meer zo stug ) . Verbeterde Gespen en ritsen .
Dus eigenlijk een beetje aangepast aan de Specs van de eerdere Lowe Alpine modellen .
Derhalve zijn deze Modernere doorontwikkelde Arwy's van veel betere Kwaliteit dan hun oudere broertjes / zusjes ;)
 

dutch survival

Elementary prepper
Zweedse kl 35, ding kost volgens mij 2 of 3 tientjes, echt een goed ding heb ik gehoord, en anders deense telemark rugzak, heb deze zelf, super goed, goed doordachte rugzak, van kwaliteit zoals het hoort en was.
Ik zou echt een serieus gaan kijken nar deze 2:)!
 
F

frans81

Gast
Dat Zweedse ding ziet er wel compact en robuust uit! Maar ik ga eerst even kijken hoe ver ik met mijn antieke Nomad Eagle 55 kom.



Deze rugtas is zeer degelijk gemaakt en van zeer goede kwaliteit .
Beetje recht toe recht aan ! maar functioneel ;)
Mede door het frame is het niet te vergelijken met een rugtas zonder een frame .
Het zijn twee totaal verschillende producten en met verschillende mogelijkheden ;) .
 
J

jobs

Gast
45L is voldoende?
Ik had recent een Karrimor Panther 55L Backpack Trekking via marktplaats verkregen.
 
Bovenaan