• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Bivakzak, Bivybag L en XL verschil

F

frans81

Gast
Wel even leuk om te vermelden .
Het verschil tussen de L maat en XL maat . Plat uitgerold op de grond gemeten via Stoeptegel Formule 40x40 cm :lol:
De XL is van 2007 en L van 2006 .
Breedte is exact hetzelfde:(;) .
Maar de Lengte is zomaar even zeker 40 cm meer ;) 2.80 Mtr voor XL 2007 model .
Ook de Boogjes zijn gewoon uitwisselbaar . Voogje op de foto zit in de XL en behoort bij de L .

20161013_133335.jpg 20161013_133151.jpg 20161013_133612.jpg
 

Jasje

Prepper goeroe
Ik heb/gebruik de L. Naast de gewichtstoename is het veelal dat je schoenen en bij de XL makkelijk bij in kunnen. Zelf ben ik aardig lang en heb nog een zee van ruimte inclusief de rugzak aan het hoofdeind. Schoenen erbij in vind ik juist niet handig. Ze zijn vaak vies en je wilt ze soms snel aan kunnen schieten als dat nodig is. Buiten de bivy kunnen ze goed luchten. Voor mensen die langer of rond de 2mtr zijn lijkt de xl wel een uitkomst.
Goed om ze eens naast elkaar te zien @frans81. :thumbsup:
Ik vroeg me voorheen nog wel eens af in hoeverre ze verder verschilden. Dat heb je bij deze duidelijk gemaakt.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb/gebruik de L. Naast de gewichtstoename is het veelal dat je schoenen en bij de XL makkelijk bij in kunnen. Zelf ben ik aardig lang en heb nog een zee van ruimte inclusief de rugzak aan het hoofdeind. Schoenen erbij in vind ik juist niet handig. Ze zijn vaak vies en je wilt ze soms snel aan kunnen schieten als dat nodig is. Buiten de bivy kunnen ze goed luchten. Voor mensen die langer of rond de 2mtr zijn lijkt de xl wel een uitkomst.

Ik laat mijn Tas niet graag buiten staan .
In een knockout slaap merk je niet wat er in jou omgeving gebeurd :lol:
Het ging mij vooral om het feit dat een XL alleen langer is en niet zoals velen denken " ook Breder :( "

De L maat is teouwens ook uit 2007 !
 
F

frans81

Gast
@frans81 misschien heb jij andere tegels in de tuin liggen, maar bij mijn weten is een standaard stoeptegel 30x30 cm in Nederland.

Prachtig die puntjes op de I :lol:
Ware het niet zo dat ik het woord " Standaard " niet vermeld heb in de tekst ;)
Maar gewoon in de ruime zin van het woord "Stoeptegel " heb vermeld .
Beetje inzicht en je kunt het formaat inschatten ;)
Ook gerelateerd aan andere berichten waar ik deze formule :lol: gebruikt heb ;)
40x40 niet standaard stoeptegel:D
 

Nomad

Diehard Prepper
Inderdaad leuk om die twee eens naast elkaar te zien.
Zelf heb ik de XL, al zal ik met mijn 1,89m met een L af kunnen denk ik.
Omdat ik nooit eerder een bivakzak had gebruikt dacht ik meer binnenruimte te creëren door mijn tas in het voeteneind te stoppen. Zo wordt de zak voor en achter open gehouden. In de praktijk vindt ik het fijn om mijn tas in de tent te hebben.
Op een SC zou ik hem buiten durven leggen, maar op een gewone camping niet. Verder blijven mijn spullen zo droog als ik besluit geen tarpje op te zetten.

Misschien koop ik ooit als ik geld heb de dubbelboogs, die lijkt me wat royaler slapen.
 
Bovenaan