• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Bob of Inch

manax

Prepper
Laatst bewerkt:
Momenteel heb ik een rugtas in gebruik die al meer dan 10 jaar dienst doet. Dus wel een goed product maar zaken beginnen los te laten, de ruimte is redelijkt beperkt en je wil ook wel eens wat nieuws.

Nu ben ik dus een tijdje aan het rondkijken naar allereerst een nieuwe edc tas. Hiermee heb ik voor mijn gevoel me dagelijkse zaken voor elkaar.

Maar dan komt het, je kunt daarna namelijk kijken naar je voorraden in huis maar ook is het slim om een bob of inch te maken.

Hier neig ik zelf meer naar een inch want ik heb geen bol of iets wat er op lijkt en heb dus het idee dat als er iets gebeurd ik onderweg zal zijn tot ik ver weg ben of tot het door een vorm van overheid opgelost is.

En als tweede heb ik ook het idee dat een inch (zeker in het begin) ook gebruikt kan worden als een bob.
Het zal uiteindelijk meer bevatten en dan natuurlijk ook meer op vallen maar ik denk dat tijdens een shtf moment men toch eerst de zwakkere (oude,jonge of zieke) mensen zal lastig vallen dan voorbereide mensen.

Dus dat ik dan zal lopen met een tas die er tactisch uitziet of een wat grotere rugtas met heupgordel zal in mijn ogen niet gelijk voor problemen zorgen.

Dus kortgezegd ga ik eerst me edc "afmaken" en dan aan de slag voor inch. En mocht me nieuwe huisje door gaan daar dan ook een tijdelijke bug in van maken.

Zien jullie hier een (beginners) fout in of heb ik een goed beginpunt gevonden?
------------------------------------------------------------
Heb in het rugzakken bos draadje wel wat links staan die aangeven wat ik voor tassen op het oog heb. Zal deze straks als ik thuis ben hier ook wel even bij plaatsen.

http://www.noorloos-se.com/NL/producten/rugzakken/1699/Condor-3-day-Assault-Pack.html
http://www.maxpedition.com/store/pc/Gyrfalcon-Backpack-109p6713.htm
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
Ik adviseer je om na je EDC een BOB te maken met eventueel een ad-on INCH, is economisch en handig.

Je zou zelfs helemaal modulair kunnen werken, EDC als onderdeel van de BOB + ad-on voor INCH

Mijn EDC is gecombineerd met een SAS personal survivalkit (zelf samengesteld), wat samenvoegd bij m'n BOB.

Mijn INCH toevoeging is nog in ontwikkeling

Mijn EDC/SAS kit:

Komplete vuurkit (Firesteel, lucifers, aansteker, wetfire tinder, watten met vaseline tinder)
1 x Noodslaapzak (bivi)
1 x Survival fluit met kompas en thermometer
1 x Frontier waterfilter
1 x Multi zakmes (KL landmacht)
1 x seinspiegel
2 x Zipbag 1 liter (ook voor water)
1 x Spacepen
1 x write in the rain notepad
1 x plat opgevouwen ductape
1 x LEDLenser mini zak lamp 1 x AAA
2 x extra AAA batterij
1 x laadkabel iPhone incl. 220v en 12 volt adapter
1 x Powerbar (Soldierfuel)

Dit zit in een heuptasje wat in m'n koelboxje past samen met m'n lunch en drinken
 

manax

Prepper
@Sun Beh Nim maar heb je niet dat je op die manier met 2 tassen moet lopen, je bob en dan de ad-on?

en dan heb je dus ook 2 tassen moeten aanschaffen in plaats van 1 tas.

Zie wel dat ik nog kan kijken naar een noodslaapzak mocht ik echt lange tijd vast zitten in het ov.
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
De buideltas koste €. 10,00

IMG_1452.JPG

Voor de INCH moet ik eerst alles bij elkaar hebben om te bepalen hoe groot de ad-on tas moet zijn.
Ik heb een rugzak met veel Molle webbing, daar kan makkelijk een extra tas op.

Het is nog in ontwikkeling, zal qua tassen een paar tientjes extra kosten, maar het gemak is groot.
 

manax

Prepper
zie me zelf niet dagelijks met een buideltas lopen. Wordt of een rugzak of een messenger bag.
Kan iets meer in en een heuptas trekt ook zo de aandacht.

Maar ga volgende week maar even naar een tassenwinkel om inspiratie op te doen.
Misschien kom ik daar wel de tas tegen die ik zoek.

Iig bedankt voor het meedenken.
 
Bovenaan