• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

bonen in zakjes houden in emmers?

badi

Prepper
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan ik mijn linzen en bonen gewoon op deze manier (samen met zakjes die water opnemen) in emmers bewaren? Of is er een voordeel om ze uit de verpakling te doen? Ik heb namelijk enkel 20 liter emmers en zou graag verschillende soorten in dezelfde emmer bewaren

[Mod] kg veranderd in liter [Mod]
 

Bijlagen

  • tmp_7330-20161108_140636-788779226.jpg
    tmp_7330-20161108_140636-788779226.jpg
    29.3 KB · Weergaven: 21

Highway

Last (wo)man standing
Het lijkt me geen probleem om ze lekker in hun eigen verpakking te laten zitten, zelfs handiger dan los.
Zijn die emmers af te sluiten met een klemmende deksel? (tegen ongedierte, blijven ze ook gelijk drijven als je extreme wateroverlast hebt, minder schade als een zakje scheurt)
 

Ray

SHTF Expert
Kan ik mijn linzen en bonen gewoon op deze manier (samen met zakjes die water opnemen) in emmers bewaren? Of is er een voordeel om ze uit de verpakling te doen? Ik heb namelijk enkel 20kg emmers en zou graag verschillende soorten in dezelfde emmer bewaren

Yep, geen probleem, allebei gortdroog spul en zolang het gortdroog blijft tientallen jaren houdbaar.
 

badi

Prepper
Bedankt voor het advies!

het deksel is gewoon aan te drukken maar zou wel goed moeten afsluiten. De emmers waren oorspronkelijk ook voor meel (komt van een bakker). Heb de emmer met bonen te samen met twee emmers rijst en twee emmers meel in de kelder gestaan. Heb de emmers op een palet en weg van de muur gezet. Hopelijk is dat genoeg want de kelder is wel redelijk vochtig. Blikken begonnen te roesten na 6 maand. Hopelijk is de vochtige lucht met waterdichte emmers en genoeg dehydratatie zakjes erin geen probleem...
 

Flos

SHTF Expert
@badi . Niet om te muggenziften maar verander eens in jou openings post. ,, Ik heb enkel 20kg emmers...... ,, naar ik heb enkel 20liter emmers.
Want als je ze vult met lood of met veren geeft dat veel verschil.
 

Flos

SHTF Expert
En nu een tip voor jou opslag probleem.
Plaats in jou kelder ook een vocht op nemer. Zo een van de ation doet al wonderen. Om minder roest vorming te hebben op jou voorraad in jou kelder.
 

badi

Prepper
Ik zie wel hoe de titel en tags aan te passen maar helaas niet de tekst. Goed punt, 20 liter inderdaad.

Het is een grote kelder waarbij de lucht erg vochtig is. Nu staat er enkel watervoorraad + emmers met rijst, meel en bonen waarop ik reken dat ze het vocht in de lucht tegengaan. Er staat verder niets anders in opgeslagen dus het leek mij beter om alle blik gewoon naar boven te halen en niet constant de strijd met het vocht aan te gaan.
 

Flos

SHTF Expert
Een huis met een kelder is goud waard. Dus als ik jou was zou ik mijn kelder maar koesteren.
En er het maxi. proberen gebruik van te maken.
 
Bovenaan