• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Brass Flint Fire Sparker

Nomad

Diehard Prepper
Langzaam begint mijn persoonlijke survival kit vorm te krijgen.
Met deze Fire Sparker ben ik weer een stapje dichterbij.

County Comm en verschillende andere websites leveren vergelijkbare fire starters. Deze heb ik besteld bij AliExpress en ik moet zeggen dat ik blij verrast ben met de kwaliteit.



Dit is eigenlijk een Zippo, maar dan zonder de Zippo.
Het is een eenvoudig messing houdertje voor een vuursteen en het enige wat het doen is vonken geven.

Eigenlijk is het nog het best te vergelijken met de Zippo Firestarter. Kleine tondel als watten en drogerpluis gaat gemakkelijk aan met deze sparker.

Voor in een compakte survival kit zeker de moeite waard.
 

AWOL

Prepper goeroe
@Nomad is er een specifieke reden waarom je deze "sparker" zou prefereren boven een firesteel? Ze doen het hetzelfde maar de sparker bestaat uit onderdelen die, theoretisch, stuk kunnen gaan.
Voordeel van de sparker is wellicht ook dat deze met 1 hand te gebruiken is.
 

Nomad

Diehard Prepper
De sparker is inderdaad met één hand te gebruiken @AWOL. Door zijn kleine formaat is het ook in kleinere kits te gebruiken.

De Sparker is een aanvulling op de kit @markske, er zit ook een aansteker in. Ik twijfel nog tussen Bic en Mini Bic.

Ik zou natuurlijk ook twee aanstekers in de kit kunnen doen. Maar ik heb niet veel ruimte.

Overigens wel heel leuk hoe jullie er over denken. Ik ben benieuwd wat voor reacties ik op de complete kit krijg. Zo heeft iedereen toch weer zijn eigen invalshoek.
 
Bovenaan