• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Broodje kaas wordt duurder

Myronprps

Prepper goeroe
OH NEE ALLES BEHALVE HET BROODJE KAAS!

Wat ik trouwens raar vind om te lezen om hoe volgens hun de boeren zomaar hun gehele plan omgooien... Ik woon al zowat mijn hele leven tussen de boeren en nog nooit zijn ze hier veranderd van gewas. Ookal zat alles tegen en waarom niet? daarvoor hebben ze andere kennis en andere machine's nodig en dat kost ook weer geld.

Ik denk persoonlijk dat alles duurder word, en of de redenen nou echt zijn of niet die prijsverhoging komt er sowieso.
 
F

frans81

Gast
Er komen steeds meer gaten bij en die moeten gevuld worden .
Dat inmiddels het ene gat met het andere gat gevuld word daar hoef niemand meer raar van op te kijken . Iedere verandering ( bezuiniging enz ) brengt een reactie teweeg . Kijk alleen al eens naar de leegstand van Winkels en !! boerderijen waar niet meer geboerd wordt .
De politiek heeft veel te veel macht . En daar genieten ze van .
Het word allemaal nog veel duurder .
Wanneer voor de Euro tijd iets echt en gelijkmatig duurder werd dan ging daar best wel een tijd overheen . Dus met een prijsstijging van 1 gulden op het brood daar gingen jaren overheen . Maar toen de Euro er kwam kregen we de ene explosie na de andere . Een beetje brood kost hier 2.49 euro !!? Of zelfs duurder . En dat is al jaaaaren zo . Tegenwoorfig noemen ze dat Luxe brooden .

Sterkte met het preppen .
 

Flos

SHTF Expert
Ook in vlaanderen land is het niet anders. Vele boertjes geven de brui er aan ook omdat ze geen opvolger hebben. Weer andere boerderijen worden groot heel groot. In mijn jeugd was een boer met 25 melkkoeien een herenboer. Nu zijn er hier boeren met 500 melkkoeien.
Ja alles wordt ook duurder zolang ze meer niet de gaten in de kaas gaan bij wegen . :confused:
 

houthe

Senior Prepper
Ik zou best wel een boer willen opvolgen, lijkt me heerlijk werken op t land, al die beesten om je heen, maarja, kost een paar duiten die voor de normale burger ook niet neer te tellen zijn meer :(
 
F

frans81

Gast
Ik zou best wel een boer willen opvolgen, lijkt me heerlijk werken op t land, al die beesten om je heen, maarja, kost een paar duiten die voor de normale burger ook niet neer te tellen zijn meer :(

Heeft ook een onderschatte keerzijde ;)
Je bent dan Ondernemer en je vrije tijd kun je vaarwelzeggen :wave::wave: .
 

Flos

SHTF Expert
Het werk van een boer wordt bepaald door de dieren. Je kan niet zeggen tegen een drachtige koe wacht met kalven tot morgen want het is voetbal van avond. Wat melken betreft bestaan er al installaties die volledig automatisch gaan . De koe denkt het is tijd omgemolken te worden en loopt naar de melk stand waar een computer gestuurde melk machine de koe melkt . Maar daar voor moeten eerst veel litertjes melk verkocht worden.
 

phtvs

Sysop
Admin
Ik denk persoonlijk dat alles duurder word, en of de redenen nou echt zijn of niet die prijsverhoging komt er sowieso.
Precies maar ja, ze moeten toch een k*t reden bedenken om het ons door de strot te jassen zodat wij het pikken.
Begreep dat het kabinet ook alweer zinspeelt op lastenverzwaringen in de loop van dit jaar.

Maar geen zorgen hoor, het gaat fantastisch met de economie........
 

Myronprps

Prepper goeroe
Het werk van een boer wordt bepaald door de dieren. Je kan niet zeggen tegen een drachtige koe wacht met kalven tot morgen want het is voetbal van avond. Wat melken betreft bestaan er al installaties die volledig automatisch gaan . De koe denkt het is tijd omgemolken te worden en loopt naar de melk stand waar een computer gestuurde melk machine de koe melkt . Maar daar voor moeten eerst veel litertjes melk verkocht worden.
Het is niet zeldzaam dat boeren midden in de nacht aan het werken zijn, hard werken.
 

mrsjones

Diehard Prepper
Tijd om zelf weer koe en geiten te nemen. Hier nemen mensen die besten mee vandelen om langs de berm te eten. Ik heb genoeg grond ,heb 2 koe en ieder jaar om en om een kalf. De kalf eten wij op,het idee is na 4 jaren de oudste koe te eten en een female kalf te laten leven. Ik begrip dat het druk is in nederland,maar iedereen kan een kind op uit sturen om gras te snijden voor een paar konijnen. 2/3 geiten hebben niet veel plek nodig,een varken eet je afval. Kortom je kun klagen dat alles duurder woord of diy.
Of dit,zelf gedaan in nederland. Bij een boer langs met 4 kinderen in de auto en een home made cake. Gevraag of wij de aardappellen dit in het veld nog over waren ma het oogst mogen verzamellen. Zeker zei de boer,wij zijn weg gegaan met 200 kg aardappel in de auto. Het was ong 3 uur werk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
T

Toef

Gast
Kortom je kun klagen dat alles duurder woord of diy.

Weet niet mrsjones met all respect...wij hebben een heel klein tuintje, kippen en konijnen zou gaan hoor, maar geiten en een koe of varken gaat zeer veel problemen geven (milieu en wetgeving) en buiten dat, niet echt diervriendelijk.

Dat jij alle vrijheid en ruimte heb....prijs je gelukkig, ooit komt er een dag dat wij het ook gaan hebben. Voorlopig sparen en dromen we nog even :)
 

mrsjones

Diehard Prepper
Kijk, ik begrip heel goed dat een koe niet haalbaar is voor iedereen........
Maar er is zoveel waar je wel control op heb. De brooden van 3€ . Toen ik in nl woonde bakte ik om de dag 2 brooden,kost 80 cent voor 2. Wij aten met 4/6 mensen voor flink onder de 50€ per week.
Voor iedereen zijn bruikbaar en onbruikbare dingen die je kan doen. Je kun de onderkant van celdery in water doen en dan groien ze opnieuw, een bakje water heeft iedereen. Je droger niet meer gebruiken,je kleding 2 dagen dragen. Er is zo veel geld te besparen. Ik begrip de ramp van verplicht 100€ per mand betalen aan ziektekost,hoe je verplicht riolrecht moet betalen. Maar op heel veel valkte ben je vrij je leven zelf in te delen.
Dream big,baby.
 
Bovenaan