• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Bugout , maar waar ga je heen?

wildemossel

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Goede avond beetje rare vraag (weten ook niet of deze in dit topic thuis hoord?) maar zijn ww2 bunkers ook geschikt? tegen de kernbom ... bij ons staan er wel een paar oa de 612 dit zijn de coordinaten zijn (via google te vinden . (1) 51°36'39.4"N 4°14'34.0"E (2) 51°36'37.3"N 4°14'32.7"E (3) 51°36'34.0"N 4°14'34.4"E (4) 51°36'42.0"N 4°14'36.1"E (5) 51°37'35.4"N 4°15'00.0"E
Nee Ronald die dingen zijn daar niet voor gemaakt, worden waarschijnlijk bij de 1e impact weggevaagd (bovengronds), ze hebben ze geen ontsmettingsruimte, luchtfilters etc. (bovendien denk je om je opsec?)

Is dit wat voor je? voor 350.000,- Euro ben je helemaal de baas ;)
https://www.rtlnieuws.nl/economie/a...oomschuilkelder-bunker-zeeland-van-ondernemer
https://www.hartvannederland.nl/nie...-bijzondere-zeeuwse-atoombunker-in-de-verkoop
 
G

gebruiker 3367

Gast
Het is allemaal situatie afhankelijk.

Bij een nationale ramp zul je nog enigszins eenvoudig de Duitse of Belgische grens kunnen bereiken.
Eventueel vanuit daar verder reizen binnen Europa. Als je ziet hoe coulant Europa nu is bij het opvangen van vluchtelingen uit Oekraine en zowel verblijfs- als werkvergunningen, die normaal gesproken nodig zijn, nu afschaft zal en goede mogelijkheid zijn.

De huidige dreiging betreft echter zo'n beetje heel Europa en de VS. Enige optie die ik zie is Australie, Nieuw Zeeland of Zuid Afrika.
Maar dan zul je toch echt een niet afwachtende houding moeten aannemen, hopen dat je de signalen tijdig erkent ondanks het optimisme wat de media je voorschotelt en dan dus op tijd nog even lekker die "vakantie" naar het verre buitenland boeken, zolang je nog veilig kunt vliegen.

Dan is het nog afwachten hoe coulant deze landen zullen zijn met verstrekken van verblijfs- en werkvergunningen, indien de situatie in Europa voor langere tijd te slecht is om terug te keren. En alleen mensen die een aardige spaarrekening hebben zullen het zich kunnen veroorloven zo'n dure vliegrijs en langdurig verblijf te bekostigen.

Media in bijvoorbeeld Nieuw Zeeland berichtten al hoe beangstigend de huidige dreiging van een oorlog tussen Rusland en Europa is, omdat dit een enorme vluchtelingen stroom richting hun mooie rustige eiland teweeg zal brengen en daar zitten ze nou net niet op te wachten. Wat gaat er dan gebeuren? Zit je dan jarenlang gevangen in gare vluchtelingen kampen, zoals dat het geval in Griekenland is?
 

Caitlin

Elementary prepper
Onze bug out locatie is ver. Dus hier is het zaak om op tijd weg te zijn. Voordat de pleuris uitbreekt. We hebben een boerderij in de Alpen van Italië (piemonte) in ons dorpje wonen maar een paar oude mensen en verder zitten we aan het bos. We hebben daar 4 hectare grond. En de gastank is net voordat deze pleuris uitbrak gevuld. Wel veel achterstallig onderhoud, het is een oud huis. Maar genoeg bos/hout/gas voor verwarming. Het plan was om daar alles off grid te krijgen, en dat plan heeft op 't moment meer prioriteit dan voorheen. Wij zijn hier (in Nederland, dichtbevolkte stad) al wel begonnen met voorbereiden en zullen elke x als we daar heen gaan wat meenemen.
 
D

Deleted member 2825

Gast
De huidige dreiging betreft echter zo'n beetje heel Europa en de VS. Enige optie die ik zie is Australie, Nieuw Zeeland of Zuid Afrika

Dreiging moet eigenlijk gezien worden vanuit het oogpunt van wat is strategisch haalbaar voor een vijandige mogendheid. Neem het westen van Oekraïne als voorbeeld. Het zal mij niets verbazen als er dorpen in de gebergtes zitten daar zuidwesterlijk bij Roemenië die geeneens weten dat er een oorlog afspeelt.

Australië en Nieuw-Zeeland zijn wel echte juwelen als het gaat om een oorlog ontvluchten. Zal ook wel wat kosten.
 

drent

Diehard Prepper
Land in oorlog maakt niet dat elk huis constant onder vuur ligt. Zelfs met de moderne middelen kan zo'n invasieleger geen 100% controle uitvoeren, geen mensen genoeg voor. Betekent zowel dat je er zonder grote "last" door kan rollen als dat je bij pech 0,0 bescherming geniet van invallende soldaten zoals we dat nu in Oekraine zien gebeuren.
Vluchten naar een ander continent is meer dan een beetje lastig. Over land kan ik nog eventueel dingen mee nemen/vervoerd krijgen incl. zaken als (fok)vee, huisdieren, planten en zaden. Maar naar een ander continent krijg je heel begrijpelijk te maken met niet alleen gewichtsbeperkingen door transportcapaciteit en kosten, maar ook importverboden ivm niet willen binnenhalen van invasieve exoten en besmettelijke ziektes. Liever blijf ik ook bij meer risico's qua oorlog binnen het vaste land van Europa, waar ik en vrij kan reizen gezien mijn paspoort en meer aansluiting & sociaal krediet heb dan verder weg. Maakt belangrijke deel hebben en houen verplaatsen nl stukken makkelijker en dan is het meer doorstart dan vanaf bijna 0 opnieuw beginnen elders. Daar boven op is Europa nog steeds het mildste continent qua weerextremen, ziektes (deels wegens medische toegankelijkheid) en giftige beestjes.
 
Bovenaan