• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Correct dragen rugzak

SniperEye

Prepper
Sinds dit weekend heb ik de 24 rush van 5.11 in bezit. Mijn eerste indruk is overweldigend.

Wat ik heb gemerkt is dat ik bij het omhangen van deze rugzak ik al snel blijf haken achter mijn horloge bij het omhangen van de rugzak.

Zijn er bepaalde technieken om een rugzak goed om te hangen/ te dragen?
 

Niels

Mankinds only hope
Laatst bewerkt:
Bij zware rugzakken met heupband niet aan de schouderbanden omhoog hijsen, maar met de draaglus omhoog op je rug slingeren en voorover gebukt op je rug laten rusten, dan de schouderbanden over de schouders, en heupband om. De schouderbanden (en zeker niet 1) zijn niet berekend om het volle laadgewicht van de rugzak te dragen.
Belangrijk, zeker aan het begin van je trip, anders kan je vakantie wel eens heel vervelend worden.

Met de tactical Rush rugzakken heb ik verder geen ervaring.
 

petroman

SHTF Expert
Geen horloge ?

Even zonder gekheid, bijna ongeluk gehad daardoor. Tijdlang tijdens klimmen en wandelen horloge in bovenste knoopgat van blouse gedragen.
Nu al jaren geen horloge bij me.
En nee telefoon zit meestal in mijn rugzak.

Omhangen, altijd aan de twee draagriemen optillen. Ergens opzetten werkt en anders een knie.
Met 20kg een ander laten helpen.
 

Ray

SHTF Expert
In het buitensport gebeuren gelden horloges, ringen en oorbellen als "accidents waiting to happen".
Bij een simpele boswandeling allemaal niet zo belangrijk, maar bij klauteren, klimmen, door struikgewas heen banjeren, etc of ruiger, is het beter deze af te doen. Net zoals je dat bij de meeste sporten doet om dezelfde reden.
 

Fitsein

Survivor
Laatst bewerkt:
Beginnen met het omdoen van de tas aan de arm waar jij je horloge draagt. Werk zelf ook met de 5.11 Rush series en met een Gshock was dat redelijk lastig ja ... Daarnaast kan je de schouderband iets losser maken en daarna weer aantrekken.

Daarnaast lopen de tassen erg lekker, veel lange afstanden gelopen met en volle 12 en 24, prima te doen! Zelf vindt ik de 24 iets fijner omdat deze vakken aan de zijkant heeft, deze mis ik erg op de 12. Toch is de 12 qua formaat weer erg fijn!
 
F

frans81

Gast
Bij zware rugzak !
Rugzak op de grond met schouderbanden naar boven en topvak richting lichaam .
Dan steek je Beide armen van binnen uit onder de schouderbanden door .
Pak met jou handen de zijkanten vast en gooi het ding al overeindkomend op je rug .
Zit meteen op je rug en de rest doe je zoals anders .
Kan eerste keer probleem geven maar wanneer het lukt vergeet je het niet meer haha .
 

DO-it

Diehard Prepper
Wat ook kan helpen is je rugzak op een stoel, tafel, hekje, boomstronk oid te zetten en dan met je rug er tegen aan gaan staan om vervolgens je schouderbanden om te doen. Ik maak de schouderbanden altijd losser, zodat de rugzak makkelijk om kan. Als je met z'n tweeen bent, dan is het makkelijk als er iemand de rugzak even optilt. Tot nu toe ben ik niet blijven haken.
 
Bovenaan