• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Covid vaccin verklaard.

joepmeloen

Prepper goeroe
Ook een vraag hier;
Is het nog nodig om te vaccineren als je al positief getest bent?
Je lichaam heeft het echte virus verslagen dus waarom nog een keer die instructies sturen, zou er dan een kans zijn dat het fout gaat omdat je "geheugencellen" al weten dat ze dat aan moeten vallen en zo de instructies niet meer goed gevolgt worden?
Om in ikea termen te denken: iemand is een kast aan het maken en tegelijkertijd is iemand die kast aan het slopen... wanneer stop je met die kast bouwen, anders blijf dst eiwit maar aangemaakt worden en heb je de rest van je leven misschien wel griep verschijnsellen.
 

Jannes

Prepper goeroe
@Jannes
Daar is bergen over te vinden in wetenschappelijke tijdschriften.
Hier een linkje met een hele lijst aan artikelen: https://link.springer.com/article/10.1007/s11904-009-0006-z
en nog een https://scholar.google.com/scholar?...es+in+medicine+which+proteins+does+HIV+target

Het totale plaatje in elkaar puzzelen zal nogal een dingetje zijn, de meeste artikelen focussen op 1 klein stukje van de puzzel, maar goed een hobby mag tijd kosten toch :fluit:

Mocht je trouwens meer willen weten over immunologie dan is dit wellicht leuk http://dl.mehrsys.ir/pdf-books/Roitt_s Essential Immunology Thirteenth Edition(www.myuptodate.com).pdf
een pdf van Roitt Essential Immonology, was het boek (een heel aantal versies terug) wat ik bij immunologie als boek had. Ik weet niet wat jouw basis is, maar geeft je een goede basiskennis.
Dank voor de informatie(linken). Het is ongeveer wat ik ook gehad heb op school. Heb jij alles nog paraat qua informatie? Ik niet hoor! Je moet mij niet meer vragen hoe het ook alweer zat met het MHC-complex, HLA, C3, C4, tRNA, mRNA of rRNA. Ik heb het alleen nog globaal in mijn hoofd.
Het boek staat op mijn werk in de leeshoek.

Waar kan ik de volledige genoomsequentie vinden van het Covid-19 virus, aangezien wetenschappers zich daarop gebaseerd zouden hebben?
Wanneer je lichaamseigen cellen gaat veranderen, om dan het immuunsysteem deze te laten aanvallen, hoe sluit je uit dat het immuunsysteem
later geen andere eigen cellen gaat aanvallen, maw, een auto-immuunziekte veroorzaakt?
Wat zou je willen doen met die volledige genoomsequentie? Zeker als leek en dat zijn we allemaal hier. We zijn tenslotte geen vaccin-ontwikkelaars of DNA-experts.
Een deel van je spiercellen worden inderdaad verandert, aangevallen, uitgeschakeld en er wordt een herinnering hieraan opgeslagen. Maar dit is, zoals @phtvs al zegt, zo'n klein deel van je spiercellen dat je hier geen angst voor moet hebben. Die vervangt je lichaam gewoon. Ik kan de zorgen om een auto-immuunziekte wel voorstellen. Daarover hieronder meer bij mijn reactie op @Ray .

Wanneer je zou zeggen dat het mRNA vaccin genetische wijzigingen aanbrengt in het menselijk genetisch materiaal,
hoe happig zouden mensen nog zijn om er zich mee te laten in spuiten?
Het mRNA vaccin kan GEEN wijzigen aanbrengen in het genetisch materiaal van mensen. Als je van DNA tot een eiwit wilt komen, maakt je lichaam daar RNA van. Dat wordt weer gelezen door de ribosomen in je cellen die daar een eiwit van maken. De betreffende cellen, spiercellen in dit geval, zetten deze eiwitten op hun celwand en het immuunsysteem reageert hierop. Het zijn tenslotte geen normale spiercellen. Er ontstaat een immuunreactie en het lichaam onthoudt dit.

Het enige wat ik kan bedenken is dat de bouwhandleiding van het virus niet goed doorkomt en je cellen dus het virus verkeerd in elkaar zetten waardoor je immuunsysteem een heel ander iets gaan aanvallen. Het zal niet de eerste keer zijn dat IKEA de schroefjes vergeet of een onleesbare handleiding mee levert. :fluit:
Misschien dat daardoor er een paar mensen zijn die een allergische reactie kregen van het vaccin?

Maar wat ik na alle uitleg niet begrijp is waarom je eerst een halve dosis krijgt en dan 3 weken later nog eens een hele.
Er wordt geen virus gebouwd. Enkel een zogenaamd spike-eiwit dat kenmerkend is voor covid-19.
Die tweede dosis is om te zorgen dat je lichaam nog eens het immuunsysteem aan het werk zet. Zoek maar eens op 'secundaire immuunreactie'. Wanneer men dan met covid-19 in aanraking komt is het immuunsysteem sneller. Ook is na het doormaken van deze secundaire immuunreactie (wat je dus veroorzaakt met zo'n tweede vaccinatie), de immuniteit langer aanwezig dan na een enkele dosis.

Je lichaam bouwt geen virus adhv een handleiding, alleen een enkel eiwit.

Twee dosissen is bij de meeste vaccins aan de orde, simpelweg om je immuunsysteem twee maal aan het werkt te zetten, waardoor de aangeleerde immuun response het beter leert.


De cellen MET spike eiwit worden aangevallen, de dosis van het mRNA kan slechts een heel klein gedeelte van je cellen dit spike eiwit laten aanmaken. Na eenmalig gebruik, valt zo'n mRNA strengetje uit elkaar. Zo werkt die overdracht van de code om dat eiwit te produceren. Je lijf omvat pak 'em beet 30 triljoen cellen (30,000,000,000,000), waarvan 10 triljoen spiercellen. Je moet dus geen 10 triljoen mRNA strengetjes in spuiten, enkele tienduizenden, honderdduizenden, zijn genoeg. Ik kan alleen geen bron vinden hoeveel mRNA strengetjes in een enkele dosis van 0,3 ml (wat reeds verdund is) zitten. Wel weet ik dat bij het testen is begonnen met een 100-voudige dosis van wat je nu krijgt. Ze zoeken naar de minimale hoeveelheid die toch effectief is.
Het is inderdaad de bedoeling dat alleen het zogenaamde spike eiwit herkend wordt en niet eiwitten die kenmerkend zijn voor die betreffende spiercellen. Ik weet niet hoe die binding loopt. Ik vind de gedachte van een auto-immuunreactie dan ook niet heel vreemd. Ja, het lichaam lijkt na vaccinatie het virus te herkennen en sneller te elimineren, maar misschien herkent het lichaam ook eiwitten op de spiercellen als boosdoeners. Je weet niet of er enkel gebonden is op spike-eiwit van covid-19 of ook in combinatie met een binding van de eiwitten op gezonden spiercellen. Het immuunsysteem zou dan ook een, zij het zwakkere, binding kunnen aangaan met gezonde spiercellen. Gevolg: auto-immuunziekte.

Ik ben in de gelukkige positie van een zogenaamd gezonde leeftijd, geen onderliggend lijden, gezond BMI etc. Ik denk dat ik het me kan veroorloven om nog een tijd te wachten met het vaccin van Pfizer/Moderna/CureVac en te wachten op een meer klassieke manier van vaccineren, zoals het vaccin van GlaxoSmithKline.
 

Jannes

Prepper goeroe
@mod, dit mag samengevoegd worden met bovenstaand, maar ik kan tijdens het bewerken geen citaten invoegen.

Ook een vraag hier;
Is het nog nodig om te vaccineren als je al positief getest bent?
Je lichaam heeft het echte virus verslagen dus waarom nog een keer die instructies sturen, zou er dan een kans zijn dat het fout gaat omdat je "geheugencellen" al weten dat ze dat aan moeten vallen en zo de instructies niet meer goed gevolgt worden?
Om in ikea termen te denken: iemand is een kast aan het maken en tegelijkertijd is iemand die kast aan het slopen... wanneer stop je met die kast bouwen, anders blijf dst eiwit maar aangemaakt worden en heb je de rest van je leven misschien wel griep verschijnsellen.
Een vaccinatie kan een veel sterkere immuunrespons opwekken dan het doormaken van de ziekte. Bovendien kun je Covid-19 hebben gehad, maar dan veel te weinig antistoffen hebben aangemaakt. Er is geen kans dat je na het doormaken van Covid-19 en het vervolgens krijgen van het vaccin dat je geheugencellen iets fout doen.
Kort gezegd krijg je RNA van het coronavirus toegediend. Je spiercellen maken in hun eiwitfabriekjes (ribosomen) een eiwit dat heel specifiek is voor covid-19 en zetten dit op hun eigen celwand. Gevolg is dat je lichaam denkt: hey, vreemde cellen, daar ga ik op reageren. Als jouw lichaam al genoeg immuniteit heeft opgebouwd, zijn die cellen zo opgeruimd. Geen probleem. Ze weten al hoe het werkt.
RNA wordt gauw afgebroken. Wanneer het door de ribosomen (die eiwitfabriekjes) is gehaald, wordt het afgebroken. Het heeft geen nut meer. Zo werkt je eigen lijf ook. Er is eiwit nodig voor iets, er wordt vanaf het DNA (receptenboek) een soort kopie gemaakt (je RNA). Deze gaan door je ribosomen (die eiwitfabriekjes) en je krijgt je eiwit. Het RNA wordt vervolgens door de cel weer afgebroken, want het heeft z'n taak erop zitten.
 

LoneDrone

Senior Prepper
Dank voor de informatie(linken). Het is ongeveer wat ik ook gehad heb op school. Heb jij alles nog paraat qua informatie? Ik niet hoor! Je moet mij niet meer vragen hoe het ook alweer zat met het MHC-complex, HLA, C3, C4, tRNA, mRNA of rRNA. Ik heb het alleen nog globaal in mijn hoofd.
Het boek staat op mijn werk in de leeshoek.

Nee, al lang niet meer, heb ooit tijdens mijn studie het vak immunologie gedaan, maar het was niet echt mijn kopje thee, een heel andere kant op gegaan (moleculaire celbio) en na mijn afstuderen een helemaal andere kant op gegaan. Dus om het zacht uit te drukken is alles een beetje weggezakt :fluit:.

Van DNA naar eiwit etc kom ik nog een heel eind, maar ja, daar heb ik me ook wat meer in verdiept en mee gewerkt, maar ook daar is een hoop van weggezakt...
 

Alberto

Senior Prepper
Daarin wordt gezegd: het is op tienduizenden mensen getest en daarom weten we dat het veilig is. Op zich een waarheid als een koe, maar de lange termijn effecten dan? De kans erop is gelukkig niet groot.

Wanneer je zou zeggen dat het mRNA vaccin genetische wijzigingen aanbrengt in het menselijk genetisch materiaal, hoe happig zouden mensen nog zijn om er zich mee te laten in spuiten?

Ik blijf zelf toch ook aan bovenstaande bemerkingen denken.
Waarom waren de ontwikkelaars van vaccins zo snel om contracten op te stellen naar overheden toe waarin hun immuniteit voor aansprakelijkheid staat?

Je kan het draaien of keren zoals je wil. De gevolgen op langere termijn zijn niet bekend. Denk hierbij aan Softenon (Thalidomide) in de jaren 60. Was ook allemaal geen probleem. Tot er tienduizend kinderen werden geboren met ledematen tekort. Regeringen zullen wss ook geen verantwoordelijkheid nemen als er iets fout gaat.

In TV-programma's beweren farmadirecteurs dat alles veilig is. Jah, nogal wiedes dat ze dat beweren.
Ik zit met gevoel dat men er momenteel, op dat vlak, iets te nonchalant mee omgaat.
 

markske

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Voor normale vaccins is er al fabrikanten immuniteit, maar nu willen fabrikanten dit dus ook voor 'vaccins' die amper getest zijn.
Trouwens het Pfizer/Moderna ding is geen vaccin zoals de andere, het is een genetisch manipulerende designer drug, maar dit werd al eerder besproken... Maar men zou het dus in mijn ogen, geen vaccin mogen noemen.
 
Bovenaan