• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

De man en het hout

Roel

Mankinds only hope
Wat betreft hout stoken, kennen jullie het boek van Lars Mytting, "de man en het hout?" Als je nu echt iets wilt leren over hout hakken, bijlen, motorzagen, hout kloven, stapelen en drogen, iets over houtkachels, etc, dit boek behandeld al deze onderwerpen op een leuke en zeer duidelijke manier. Als er iets een "houtstookbijbel" genoemd mag worden, dan is het dit boek. Aanrader voor iedereen m/v die een echte man wil zijn! :fluit:
DSCF0596.JPG
 

Raptores

Survivor
Dit is echt een gaaf boek! Echt! Buiten al de info in het boek is het inderdaad zo dat het je ego een enorme boost geeft. Voorheen was ik best een zije sok maar ik geniet nu een hoop respect van de visite mede door dit boek (en ook misschien omdat ik constant met een overmaatse ax in de rondte zwaai…). Een aanrader ook voor vrouwen in de transitie naar man die een paar bochten willen afsnijden.
 

Erny

Last (wo)man standing
Toch wel grappig dat "de Man" zich "het Vuur" ook heeft toegeëigend...
Want waren het van oudsher niet de vrouwen die het hout sprokkelden, hakten en de vuren in hut, huis en haard in stand hielden? :fluit:

Ook bijzonder dat diezelfde "de Man" hetzelfde heeft gedaan met het "op vuur" eten bereiden. Ook wel barbecue genoemd. :bbq::lol:

Denk dan ook niet dat vrouwen een "transitie naar man" nodig hebben om met hout en vuur te mogen "spelen" of in een boek daarover te mogen lezen. 🧐😁
 

Roel

Mankinds only hope
Dat zeg je (bijna) goed @Erny, De vrouwen sprokkelden inderdaad hout en onderhielden het vuur en bereidden er het eten op.
Maar dat kon natuurlijk alleen maar goed gaan zolang ze dat onder de rustige en ter zake kundige leiding deden van hun mannen... :lol:
 

JJ&A

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Haha een leuke reactie's @Erny
En met (sporten) voetballen zijn ze ook geweldig.:thumbup:
 
Bovenaan