• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Did iT myself lang leve aluminiumtape.

Battletanker

Senior Prepper
image.jpeg Hoi:D

Ik wou iets delen en zocht de juiste rubriek do it yourself hits THE spot.
Gisteren toen ik met m'n oudste zoon op de snelweg reed was er plots n hoop kabaal ....
Toen ik stilstond zag ik dat m'n uitlaat thv m'n einddemper volledig afgescheurd was:eek:
De rest van m'n uitlaat richting de motor hing nog maar 8cm van de grond.
Ik heb t toen ff vastgemaakt met ijzerdraad en thuiswaarts gegaan met n hoop herrie.

Het is zaterdagavond niks is open qua garages dus m'n weekend verziekt ik kan geen kant op...
Nu dankzij YouTube en internet doe ik n hele hoop zelf ik ben koeltechnisch monteur dus geen automonteur maar al struinend en denkend wandelde ik door m'n voorraad heen.

Met n rol aluminiumtape , koperen capulair leiding , ratelsetje ben ik t toch gaan proberen .
En het resultaat mag er wezen hij is (tijdelijk lekdicht en hangt en stevig bij:thumbsup:
Nou kan ik ongestoord zonder herrie maandag op jacht gaan naar n nieuwe einddemper.
Aluminiumtape rules !!!!
Ik heb nu al meerdere lekkage of vervelende afplak noodsituaties gehad waarbij deze tape de boel heb gered wou t gewoon ff doorgeven :)
Moraal van het verhaal " Do it yourself" hou rekening met geen anwb of garages die open zijn en zorg voor voldoende nood materiaal om dingen te fixen.
Groeten Batteltanker.
 

Jasje

Prepper goeroe
Je avontuur zal jullie ongetwijfeld een "feel-good" momentje hebben opgeleverd.
Ook ik heb altijd een gereedschapskoffer bij me. Onafscheidelijke kruissleutel, duct-tape en tie-wraps etc. zullen door je tip nu aangevuld gaan worden met alu-tape. :thumbsup: thx
 

Niels

Mankinds only hope
Briljant!!!
Mooie verhalen. Jaren geleden toen ik 19 was heb ik ook zo iets gehad. Ik had zo'n VW Polo 2 met die ronde koplampjes nog.
Opgevoerd natuurlijk, verlaagd, dikke uitlaat (die wel stil was), en ik reed bij Amsterdam.
Ineens een hoop lawaai! Bij het kathalisator afgescheurd.
Uitlaat af laten koelen, en met een nylon sleepkabel onder de auto door, de deuren in, en achter de auto stoelen aan elkaar geknoopt, en zo midden in de nacht van Amsterdam naar de achterhoek gereden met 10.000 dB :p.

Had ik toen maar alu tape :).
 

Wafels

Diehard Prepper
@Battletanker een eenvoudige manier om een lek in een uitlaat echt goed dicht te krijgen (want dit aluminium tape is mooi
maar niet echt bijzonder sterk ,zeker niet als er wat druk op komt ) is met een blikje van frisdrank dit aluminium tape en ijzerdraad
of slangenklem als je die voorhanden hebt . je knipt het blikje open en knip er een rcchthoekig stuk uit .doordat het blikje rond was
heeft het ''blik'' al de neiging om zijn oude vorm aan te nemen . door het blik rond je uitlaat te wikkelen en met dit al tape en ijzerdraad
of beter 2 slangenklemmen vast te zetten krijg je een mooie goede afdichting . Ik had ook altijd standaard ijzerdraad /koperdraad
(uitgegloeid (dan is het zachter en elastischer) , wat koord , en wat blik en van dit al tape in mijn auto liggen want naast een uitlaat kun je met
deze materialen aardig wat andere probleempjes op lossen .
gr will
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Handig! Vroeger bij mijn Japanners (motoren) altijd problemen gehad bij de collector. Daar roestte het altijd door. Blikjes gaan dan niet werken :(

Laatste motor had een open race pijp (4-2-1 systeem, Vance & Hines SS2R lekker goedkoop uit de states) maar de beloofde "neighbor friendly exhaust note" was blijkbaar te verklaren dat je dichts bijzijnde buren een paar mijl verderop wonen. Met stationair op straat voor het huis trilden de ramen al bijna uit de sponningen.... Duidelijk dus luider dan de lekkende originele uitlaat er voor ;)
 
Bovenaan