• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

dubbel0

Diehard Prepper
ik zou me dr niet druk over maken bij een shtf om met een perma bleu geblauwd mesje mijn appeltje te schillen.
 

I_am

Elementary prepper
Maar waarom zou je? Verstandiger is het toch als prepper om een mes voorhanden te hebben wat niet met gif is bewerkt? Perma Blue doet niet veel meer of minder dan azijn en/of mosterd ( Beiden niet giftig ;) ). Het kleurt je lemmet en het is niet slijtvast.

Mocht je wel je messen blue-en, dan heel, heel goed schoonmaken, anders is het naast "eet smakelijk" ook "succes en beterschap"
 

W-O-L-F

Senior Prepper
Maar waarom zou je? Verstandiger is het toch als prepper om een mes voorhanden te hebben wat niet met gif is bewerkt?

dit blauwen is wel veel mooier :)

nou vergeet niet dat de meeste oppervlakte bewerkingen giftig of slecht zijn
je roestvrijstalen mes gaat in meerdere baden om het ijzer tussen het groom weg te vreten
dan vaak ook nog eens in ee zuurhoudende oplossing
en er zijn nog meer bewerkingen voor rvs mogelijk

alleen, als het klaar is en schoon gespoeld is het ongevaarlijk

maar zoals ik al zij :) ik weet niet of dat spul na gebruik ongevaarlijk is
 

QuickFix

Diehard Prepper
Het gebruik van tri is al een paar jaar verboden [...]
(Ontvet wel goed inderdaad)
Zelf niet getest op messen, maar als schoonmaakmiddel en ontvetter wellicht ook goed te gebruiken: remmenreiniger.
Voor nog geen twee Euro te krijgen (in een spuitbus) bij oa. de Action (auto-afdeling: bus met gele dop) en je staal wordt prachtig schoon. :)

Disclaimer: remmenreiniger is ook geen "Gezond" goedje, dus ook hiermee oppassen/goed ventileren.
 
  • Leuk
Waarderingen: jobs
Bovenaan