• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Doneren in de Kas

CrossbowClan

Diehard Prepper
Sinds een paar maanden ben ik weer actief op het forum en ik ben gelijk weer verslaafd :rolleyes:. Vanaf die tijd staat de inhoud van de kas op € 480,51... er komt niks bij.

Persoonlijk wil ik niet dat dit forum ten onder gaat aan geldgebrek. Hier vind ik altijd raad en daad bij de vragen die ik heb. Hier vind ik goede ideeën en initiatieven. Hier vind ik gelijkgestemden met allen hun eigen mening. Hier kan ik praten over zaken waarover ik in het dagelijks leven met vrijwel niemand kan praten.
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ;) durf ik te stellen dat er hier veel mensen zijn die er net zo over denken.

Dus ik wilde een manier bedenken waardoor de kas gestaag maar regelmatig aangevuld wordt. Dat is niet gelukt. Ik heb nagedacht over een maandelijkse verloting, maar wat gaan we dan verloten en hoe komen we daaraan?
Ik heb wel een ander idee. Biedt iets wat je niet meer gebruikt te koop aan voor leden van dit forum en als je het verkocht hebt stort je een deel (zelf weten hoeveel) in de kas. Het is natuurlijk aan eenieder of en hoe die daaraan mee wil doen, maar ik geef een begin...
Ik heb een nieuwe Billy Can, nooit gebruikt, de stikkers zitten er nog op, kost nieuw € 25.
Ik verkoop hem voor € 19,49 en die stort ik volledig in de kas zodat die op precies € 500 uitkomt.
Ik stuur hem naar je toe (in NL) en neem de verzendkosten voor mijn rekening.
Dus... wilde je toch al een Billy Can kopen, koop de mijne en spek de kas :D.

Andere ideeën zijn natuurlijk meer dan :hi:.
 

Flos

SHTF Expert
Kijk ik vind dat een heel mooi initiatief @CrossbowClan maar het is altijd het zelfde kleine groep mensen die zo iets op poten zet en koopt en stort.
We hebben hier zo rond de 1600 leden moesten al die leden 1€ jaarlijks storten hebben we het rijkste forum uit de lage landen.
En 1€ per jaar daar kan de armste drommel nog overheen komen. Of heb ik het mis.
 

CrossbowClan

Diehard Prepper
Kijk ik vind dat een heel mooi initiatief @CrossbowClan maar het is altijd het zelfde kleine groep mensen die zo iets op poten zet en koopt en stort.
We hebben hier zo rond de 1600 leden moesten al die leden 1€ jaarlijks storten hebben we het rijkste forum uit de lage landen.
En 1€ per jaar daar kan de armste drommel nog overheen komen. Of heb ik het mis.
Dat ben ik helemaal met je eens. Ik betaal graag € 1 per jaar om lid te mogen zijn van dit forum. Maar ik ben bang dat wanneer je dat verplicht maakt er een groot deel zal afhaken ;).
Daarom ook dit initiatief want op één of andere manier moet de kas toch gevuld worden, en als dat dan altijd van hetzelfde groepje mensen moet komen dan zij dat zo (amen :)). We weten allemaal wie dat zijn en dat maakt onze band alleen maar sterker, ook al hebben we sommigen nog nooit ontmoet. Jij weet toch ook dat, wanneer je de meeste posts leest, je uiteindelijk mensen leert kennen, hoe ze zijn en wat hun normen en waarden zijn. Alleen daarom al is dit forum te kostbaar om te verliezen :p.
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos

petroman

SHTF Expert
Ik vind het mooi dat als iemand net als @CrossbowClan iets te koop aanbied voor de kas.
Persoonlijk doneer ik gewoon als het nodig is. Ik heb geen idee hoe gevuld de kas moet zijn om de rekening betaald te krijgen. Als @phtvs meld dat er te weinig in kas zit dan doneer ik meer. Ik zie niet 123 een reden waarom de kas steeds voller zou moeten worden.

Nu dit zo geschreven staat: iedereen moet lid kunnen worden en naar vermogen, zo als dat heet, doneren.
Dat er blijkbaar 1600 leden zijn zegt niets, sommige komen maar 1x en zijn dan weer verdwenen. 1 euro is niet veel maar het is een drempel. Eigenlijk wordt je dan betalend lid.
Voor 1 euro mag je naar binnen,
en voor 100 euro heb je meer emoticons en blijven je PM's voor altijd bestaan.

Op een ander forum heet dat full membership, krijg je grotere emailbox en nog wat privileges en je betaald voor de server ;-)

We weten allemaal wie dat zijn en dat maakt onze band alleen maar sterker,
Ik heb geen idee, hoe kom ik er achter wat iemand doneerd ?
 

Flos

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
@petroman er word gemeld als er een storting of donatie is gebeurt maar niet door wie als de donateur het niet wenst.
 

Marcov

Prepper goeroe
Ik heb geen idee, hoe kom ik er achter wat iemand doneerd ?
Niet, waarschijnlijk. Als ik doneer met bv. paypal zie je mijn echte naam. Dan moet je die aan een forumnaam gaan koppelen.
Dat zal in een aantal gevallen lukken maar in de meeste gevallen niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos

Harry Nack

Last (wo)man standing
De centen zijn gisteren overgemaakt in ieder geval dus goed voor de staatskas.

Ik heb inmiddels weer wat olijfolie naar Nederland verscheept, dus ik zal eens nadenken over een Karma (gratis) of een actie als deze van CrossbowClan.

Maar dat schuif ik even na de herfstvakantie door denk ik.

In ieder geval een toffe actie en de Billy Can voeg ik toe aan mijn preps.
 

Benedictus

Elementary prepper
Ik heb wel een ander idee. Biedt iets wat je niet meer gebruikt te koop aan voor leden van dit forum en als je het verkocht hebt stort je een deel (zelf weten hoeveel) in de kas. Het is natuurlijk aan eenieder of en hoe die daaraan mee wil doen, maar ik geef een begin... Andere ideeën zijn natuurlijk meer dan :hi:.

Het lijkt op het eerste gezicht het gemakkelijkst om inderdaad een koppeling te maken met het kopen en verkopen van spullen via het forum. Als het een gewoonte wordt dat iedere verkoper een bepaald percentage (bijvoorbeeld 5%) van de opbrengst van een verkoop in de kas van het forum stort, dan zijn er inkomsten voor de kas, waaraan zowel de verkoper als de koper (indirect) bijdragen. Tevens voor een deel profijtbeginsel...
 
Bovenaan