• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Drager beademings apparatuur , Ex Brandweer !

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag even naar de Zwarte Markt , en in alle vroegte ;) 1 Euro extra om zo vroeg naar binnen te mogen daar blijf je ook niet voor thuis Haha .
Ik heb maar zeer weinig uitgegeven voor deze set daar ik de beste man een beetje voor het blok zette in verband met de Deugdelijkheid van de set :( Tja de Garantie is er af ;)
Beste Man beweerde dat ie jaren onderhoud had verleend aan die toestellen bij de Brandweer !
En dat de koppelingen pas vervangen waren euhum !!
Ik had allang aan de zegels gezien dat de laatste keuring al effekes terug was en uit een tijd dat ikke nog geen Grijze haren had haha .
Maar al bij al iets Positiefs ! Alles is netjes aan de Drager PA80 en alle onderdelen lijken in orde .
De Drager nova Maskers zijn Soepel en in zeer goede staat . Hier zijn ook verloopstukken van te verkrijgen waardoor een 40mm Filter montage mogelijk is .

Wel jammer dat er geen gekeurde flessen bijzaten Pfff , dat zou leuk zijn geweest .
Er is inmiddels hier op het Forum al zo vaak het woord beademing en Perslucht naar voren gekomen dat ik mijzelf het wel kan vergeven indien ik dit nooit ga gebruiken :fluit:

Zie de Link's met product omschrijvingen en neem de prijzen niet al te serieus

https://isurplus.com.au/safety-equipment/drager-pa80-scba-backpack-with-panaorama-nova-mask.html

https://www.hobrand-algebra.nl/nl/webshop/adembescherming/onafhankelijke-adembescherming/panorama-nova-standard?utm_source=GoogleShopping&utm_medium=cpc&utm_campaign=Adembescherming/Onafhankelijke adembescherming&gclid=EAIaIQobChMIvO7v_8OM2QIV7bftCh0TIQQuEAUYAyABEgIJBvD_BwE

20180204_145037.jpg 20180204_145042.jpg 20180204_145047.jpg 20180204_145057.jpg 20180204_145105.jpg

Of ik er uiteindelijk een Functie voor ga hebben weet ik nog niet . Maar gezien de aanschafprijs liet ik het niet liggen en dat zou ook gewoon jammer zijn Haha
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog even wat foto's

20180204_145116.jpg 20180204_145122.jpg20180204_145135.jpg 20180204_145157.jpg

Mocht het toch echt geen doel krijgen binnen het gebied waarvoor bedoelt dan kan ik er nog altijd een Paar Sneeuwschoenen van maken . RVS Sneeuwschoenen . Het model hebben ze al :)
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:

zonnebrood

Mankinds only hope
Geen geld voor deze set, het is trouwens ook wel een leuk gespreksonderwerp voor de visite wanneer je deze aan de muur hangt :D
 
F

frans81

Gast
Geen geld voor deze set, het is trouwens ook wel een leuk gespreksonderwerp voor de visite wanneer je deze aan de muur hangt :D

Ik ben getrouwd :wave:
Zelfs niet de kleinste kans dat zoiets aan de muur beland :(
Bezoek :eek: wie weet wat ze al van mij Denken , daar ga ik niet nog eens extra bijvoeren haha .
Ik weet zelf geeneens waarom ik zoiets aankoop pfff haha . En dan moet ik dat ook nog gaan onderbouwen :oops: .

Het ergste is .... Ik heb 1 fles nodig om te testen :rolleyes: Nu dat weer !!
 
F

frans81

Gast
1 set gaat in de RUIL .
Ik wil weten hoe er gereageerd word als zoiets bij iemand aan de muur hangt haha .
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Ik ben getrouwd :wave:
Zelfs niet de kleinste kans dat zoiets aan de muur beland :(
Bezoek :eek: wie weet wat ze al van mij Denken , daar ga ik niet nog eens extra bijvoeren haha .
Ik weet zelf geeneens waarom ik zoiets aankoop pfff haha . En dan moet ik dat ook nog gaan onderbouwen :oops: .

Het ergste is .... Ik heb 1 fles nodig om te testen :rolleyes: Nu dat weer !!


Ik ook, gelukkig is meneer Zonnebrood net zo gestoord als ik :D
 
F

frans81

Gast
Holy poep @frans81 Dat is me nogal een vondstje !

Je komt het misschien niet alledag tegen ! Maar het is al lang geleden afgeschreven zoiets .
Voor een Prepper en die van zoiets het Nut inziet is het misschien een Must Have . Als alles Luchtdicht is en nog Veilig genoeg dan is het zeer zeker een nog te gebruiken Item in een Noodsituatie .
Het is voor het laats gekeurd in 1989 :eek::eek::eek::eek:
Beetje handige Harry kan er alle kanten mee op . Het is beslist geen Prep item voor iedereen . Het is ZWAAR , degelijk spul . En met een Fles is het :oops: , waar laat ik mijn Rugzak Haha .
 
D

DK88

Gast
Je komt het misschien niet alledag tegen ! Maar het is al lang geleden afgeschreven zoiets .
Voor een Prepper en die van zoiets het Nut inziet is het misschien een Must Have . Als alles Luchtdicht is en nog Veilig genoeg dan is het zeer zeker een nog te gebruiken Item in een Noodsituatie .
Het is voor het laats gekeurd in 1989 :eek::eek::eek::eek:
Beetje handige Harry kan er alle kanten mee op . Het is beslist geen Prep item voor iedereen . Het is ZWAAR , degelijk spul . En met een Fles is het :oops: , waar laat ik mijn Rugzak Haha .


Ja zou zoiets bijvoorbeeld ook weer gekeurd kunnen worden na bepaalde upgrades ? En ja voor je rugzak is nog weinig plek dan, het is specifiek apparatuur die voor bepaalde situaties handig kan zijn. Is denk ik in ieder geval wel iemand voor te vinden al is het een prepper of een brandweerverzamelaar.. Blijft uiteindelijk wel mooi spul ;)
 
F

frans81

Gast
Ja zou zoiets bijvoorbeeld ook weer gekeurd kunnen worden na bepaalde upgrades ? En ja voor je rugzak is nog weinig plek dan, het is specifiek apparatuur die voor bepaalde situaties handig kan zijn. Is denk ik in ieder geval wel iemand voor te vinden al is het een prepper of een brandweerverzamelaar.. Blijft uiteindelijk wel mooi spul ;)

Dit spul is echt professioneel en perfect gemaakt . Drager is ook wel Top klasse en levert ook aan Defensie / Politie enz enz
1 Set is inmiddels al besproken voor een PREPPER en een bijna leeftijdsgenoot . Zal wel aan de Generatie en interesses liggen waarom men er een vorm van nut in ziet .
 

Flos

SHTF Expert
En aangezien ik geen rugzak prepper ben ( dat wil weer niet zeggen dat ik dat niet heb ) is zo een ding ideaal voor mij.
Ik zou het kunnen installeren in mijn bus. Zodat ik door kan rijden door dikke rookpluimen van bv. bos brand.
 

petroman

SHTF Expert
Als Dräger zegt dat de maximale levensuur bereikt is kan je niets meer laten keuren.
De fabrikant bepaald de levensduur.
Dat gaat ook op voor NOS (new old stock), dus nog nooit gebruikte spullen die op de plank liggen.
 
F

frans81

Gast
Als Dräger zegt dat de maximale levensuur bereikt is kan je niets meer laten keuren.
De fabrikant bepaald de levensduur.
Dat gaat ook op voor NOS (new old stock), dus nog nooit gebruikte spullen die op de plank liggen.

Zoiets ja !
Maar een PREPPER gooit niets weg .
Ik kon ze buiten het Forum om al kwijt voor het vijf voudige van de investering .
Ook aan iemand die vergaard en weet dat het nog te gebruiken is .
Bedrijven mogen het niet meer gebruiken door alle begrijpelijke regeltjes en wetgevingen .
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos
Bovenaan