• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Drinkwater

Wafels

Diehard Prepper
@Richard434 Mocht je ooit in zo'n situatie bij zo'n beek komen , dan is het wijs om niet uit de beek zelf te drinken
,maar om in de korte nabijheid van de oever ervan een put te graven (en het water wat daar in komt nemen en koken.
het water wordt dan tenminste nog altijd gefilterd door de grond )
gr will
 

Dreutel

Prepper goeroe
Niet al te schoon water schijn je bij uitdroging overigens het best anaal te kunnen innemen, Je darmen kunnen een hoop smerigheid aan, en nemen ook vocht op.

:)
 

Erny

Last (wo)man standing
... Een hond drinkt ook overal waar hij kan ( al je wandelt en even niet oplet heb je prijs ) die word ook niet ziek.
Wij als mens ( toch ook een zoogdier ) zijn dood ziek en moeten water filteren?...

Onze hond werd vroeger echt wel ingeënt tegen de Ziekte van Weil.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van_Weil
... Dientengevolge kan een huisdier zoals een hond na het spitten/groeven in bijvoorbeeld aarde die besmet is, de ziekte van Weil overdragen aan zijn eigenaar/huiselijke kring door bijvoorbeeld een lik in het gezicht of op slijmvliezen. In onderontwikkelde landen komt de ziekte het meest voor onder de boerenbevolking en arme mensen in de steden. In ontwikkelde landen wordt de ziekte het meest aangetroffen bij mensen die zich bezighouden met buitenactiviteiten in warme, vochtige delen van de wereld....
 

petroman

SHTF Expert
Ik zou zeggen : kijk eens een paar afleveringen van dr Pol. Dan weet je hoeveel dieren een kuurtje krijgen omdat ze (intern) beestjes hebben.

Verder zou ik gevonden willen worden voordat ik ziek wordt of dood ben aan de oever van een beek.
verder je hersens gebruiken voordat je iets gaat drinken is ook wel handig. Heb je helemaal niet aan medicatie bij je dan is doodgaan aan schijterij ook niet echt fijn.
Want zoals @Dreutel al melde droog je snel uit als je aan de dunne bent.

Verder denk ik dat je veel spieren kan trainen maar of dat ook voor darmspieren geld weet ik niet. Dus drinken via het 'bottom up" principe ie ik niet 123 gebeuren.
Natuurlijk ga ik voorbij aan het feit dat iemand misschien een klisma bij zich heeft.
 

idbg

Senior Prepper
Niet al te schoon water schijn je bij uitdroging overigens het best anaal te kunnen innemen, Je darmen kunnen een hoop smerigheid aan, en nemen ook vocht op.

:)

Onverstandig om een Sawyer rietje van een ander te gebruiken, je weet nooit waar het geweest is.
 

Ray

SHTF Expert
Niet al te schoon water schijn je bij uitdroging overigens het best anaal te kunnen innemen, Je darmen kunnen een hoop smerigheid aan, en nemen ook vocht op.

:)

Zelfs brak water kun je op deze wijze nog gebruiken. Dit truukje is wel vaker toegepast door schipbreukelingen.
 

Flos

SHTF Expert
Zonet op het Belgische tv journaal.
Het drink water . In vlaanderen noemt dat kraantjes water zal tegen 2018 met 30% duurder worden.
 
Bovenaan