• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

EDC tas , Groot of Klein , wat geniet de voorkeur en waarom .

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Een hele tijd geleden heb ik bij de kringloop een nieuwe Case Logic NBP-3 rugtas / Laptoptas 15,4 Inch gekocht .
Dit voor mijn vrouw . Helaas vond ze het niets en had er verder ook geen bestemming voor .
Dus het ding ligt hier in de Opslagkamer .
Mijn gedachte is al vaker richting een EDC bestemming gegaan , met een dikke Maar ? .
Is ie niet te groot en zo nee wat heeft het als voordeel .
IK heb inmiddels al vele grotere EDC tassen voorbij zien komen via Googel afbeeldingen .
Deze Case Logic heeft een mooie inhoud en een arsenaal aan vakken en vakjes met en zonder rits / 2 Fleshouders aan buitenzijde .
Koptelefoon connector voor Telefoon / Ipod / Radio enz . 2 Grote vakken . Vak 1 heeft 2 grote vakken met tussen wand en in ieder vak 1 Net vak met rits . Vak 2 is I groot vak met klein smal tussenschot .
In het midden boven, tussen de twee grote ritsen , zit nog een klein opbergvak met Rits .
DE Tas is Zwart / Grijs en zodoende is de Interesse getriggerd . Is weer eens wat anders dan Groen/ bruin / woodland ;)
Het enigste wat ontbreekt is 1 Borstriempje .
De tas is ontzettend degelijk gemaakt en voorzien van zware goedlopende ritsen .
Ook de doorkijk nylon netvakjes zijn kwalitatief zeer in orde ;)
De inhoud moet ik gokken en zal om en nabij de 20/ 25 Ltr zijn ;)
Mocht ie als EDC toch echt te groot zijn dan gaat ie Emigreren :lol:


case logic NBP3.jpg case-logic-laptop-sirt-cantasi-7803bf.jpg 5_case_logic.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Als EDC is hij misschien wat groot, maar als GHB (Get Home Bag) zal hij prima voldoen! ;)

Die Grotere EDC tassen die je tegenkomt zijn vooral US gelinkt . Die Amerikaanse preppers hebben waarschijnlijk een andere idee van een EDC inhoud .

Every Day Carry :( daar is het misschien wat groot voor .
Maar als er zich een situatie voordoet dat je niet meer naar huis kunt omdat er geen huis meer is en je hebt er dan alleen het hoog nodige inzitten , dan heb je nog wat ruimte over voor andere spullen die je eventueel tegenkomt .
Maar ja zo zijn er zoveel scenario's te schetsen ;)
Deze case logic ziet er aantrekkelijk uit vanwege de vele vakken en degelijkheid .
Twijfel / Twijfel :(
 

Dreutel

Prepper goeroe
Een schooltas is ook EDC, en deze tas lijkt mij prima geschikt om dagelijks allerhande voorwerpen met je mee te dragen, al zal er waarschijnlijk niet elke week hetzelfde boek in zitten. Ook ik loop regelmatig met een rugzak (daypack) rond, maar dat is voor mij niet een complete GHB of BOB, maar dan heb ik gewoon een en ander mee te nemen, al stop er natuurlijk wel wat handige dingetjes is, zoals een flesje water, een (restje) rol wc-papier, etc.
 
F

frans81

Gast
Een schooltas is ook EDC, en deze tas lijkt mij prima geschikt om dagelijks allerhande voorwerpen met je mee te dragen, al zal er waarschijnlijk niet elke week hetzelfde boek in zitten. Ook ik loop regelmatig met een rugzak (daypack) rond, maar dat is voor mij niet een complete GHB of BOB, maar dan heb ik gewoon een en ander mee te nemen, al stop er natuurlijk wel wat handige dingetjes is, zoals een flesje water, een (restje) rol wc-papier, etc.

Ik denk dat ik deze Caselogic ga vullen met het hoognodige en dingen die je normaal niet in een kleine EDC kwijt wil of kunt .
Zowiezo dun touw en Handschoenen en iets kleins om te breken. Ook een Flare ( s ) ga ik overwegen . Ook al is het er maar 1 .
Zakmes / Leatherman Surge / fluitje enz heb ik al op de persoon . Daar komen nog wat spullen bij die ik als onontbeerlijk vind voor in een EDC Tasje / Tas ;)
Het moeilijkste is ook weer hier , om het niet TE uitgebreid te gaan samenstellen :oops:
 

houthe

Senior Prepper
Als ik weer werk heb, dan heb ik waarschijnlijk ook weer een werklaptop en ga ik zeker een tas als deze aanschaffen. Je hoeft hem natuurlijk ook niet helemaal vol te proppen, maar gewoon om praktisch en gemak te combineren.
 

Flos

SHTF Expert
@frans81 als je er meeverlegen zit wil ik hem gerust van jou over nemen . Voor de prijs die je bij de kringloop heb betaalt met wat extra's.
 

Nomad

Diehard Prepper
Is ie echt te groot? Ik weet het niet.
Zelf loop ik met een Camelback van 12 liter, die is niet altijd vol. Maar het geeft me wel de ruimte extra spullen mee te nemen als ik bijvoorbeeld boodschappen heb gedaan.

Deze Case Logic tas heeft voor een hele mooie organiser. Op de plaats van de Diskman kan je bijvoorbeeld een powerbank plaatsen. Met wat doe-het-zelf is de hoofdtelefoon poort misschien wel om te bouwen naar een USB outlet. Je hebt dan een snoer [usb female-3,5mm TRRS] nodig waardoor je je telefoon voor je kan gebruiken terwijl deze aan het stroom hangt. Andersom kan je misschien je powerbank opladen met een solarpaneel die aan je tas hangt. Dat is dan allemaal mogelijk met wat verloop stekkertjes.

In mijn beleving is de tas dan ook niet te groot. Je EDC kan in de organiser, de rest van de ruimte heb je dan 'over'.

Als er belangstelling voornis kan ik wel een draadje schrijven over mijn EDC. Dan heb je een idee wat ik bedoel.
 
  • Leuk
Waarderingen: easy
F

frans81

Gast
Is ie echt te groot? Ik weet het niet.
Zelf loop ik met een Camelback van 12 liter, die is niet altijd vol. Maar het geeft me wel de ruimte extra spullen mee te nemen als ik bijvoorbeeld boodschappen heb gedaan.

Deze Case Logic tas heeft voor een hele mooie organiser. Op de plaats van de Diskman kan je bijvoorbeeld een powerbank plaatsen. Met wat doe-het-zelf is de hoofdtelefoon poort misschien wel om te bouwen naar een USB outlet. Je hebt dan een snoer [usb female-3,5mm TRRS] nodig waardoor je je telefoon voor je kan gebruiken terwijl deze aan het stroom hangt. Andersom kan je misschien je powerbank opladen met een solarpaneel die aan je tas hangt. Dat is dan allemaal mogelijk met wat verloop stekkertjes.

In mijn beleving is de tas dan ook niet te groot. Je EDC kan in de organiser, de rest van de ruimte heb je dan 'over'.

Als er belangstelling voornis kan ik wel een draadje schrijven over mijn EDC. Dan heb je een idee wat ik bedoel.

Van mij mag je een draadje beginnen van jou EDC Visie / inhoud ;)
Ik denk dat dat altijd wel handig is om een blik te kunnen werpen op een ander zijn samenstelling en waarom juist zo'n samenstelling .
Bij mij is het al een probleem " Welke Tas " en wat waar en hoeveel .
Nou is dat met een EDC nog niet zo'n probleem . Maar zo gauw je groter gaat met middelen voor een langere termijn dan begint het .
Dat is hetzelfde wanneer ik een tas verkoop :confused: Van de 10 x krijg ik er 6 x spijt van en vooral als zoiets langere tijd blijft liggen als zijn e besproken / gereserveerd ( Oa Marktplaats ) . Het liefst zou ik dan in die gevallen de verkoop terug draaien :D
Als mensen het betaald hebben en later komen halen dan is het niet meer van mij en kan ik willen wat ik wil :lol:
Dat geld ook voor deze Caselogic ;);) Deze tas heeft vele voordelen al zie ik het nu nog niet al te duidelijk .:fluit:
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Van mij mag je een draadje beginnen van jou EDC Visie / inhoud ;)
Ik denk dat dat altijd wel handig is om een blik te kunnen werpen op een ander zijn samenstelling en waarom juist zo'n samenstelling .
Bij mij is het al een probleem " Welke Tas " en wat waar en hoeveel .
Nou is dat met een EDC nog niet zo'n probleem . Maar zo gauw je groter gaat met middelen voor een langere termijn dan begint het .
Dat is hetzelfde wanneer ik een tas verkoop :confused: Van de 10 x krijg ik er 6 x spijt van en vooral als zoiets langere tijd blijft liggen als zijn e besproken / gereserveerd ( Oa Marktplaats ) . Het liefst zou ik dan in die gevallen de verkoop terug draaien :D
Als mensen het betaald hebben en later komen halen dan is het niet meer van mij en kan ik willen wat ik wil :lol:
Dat geld ook voor deze Caselogic ;);) Deze tas heeft vele voordelen al zie ik het nu nog niet al te duidelijk .:fluit:

Er is al een soortgelijk draadje: https://www.preppers-shelter.nl/forum/threads/show-hier-je-edc.592/
 
F

Floesh

Gast
De Direct Action Messenger is wellicht ook een goede EDC.

Absolute Best Tactical Laptop Bag | Direct Action Gear




976551_256529707859614_9190991812095959596_o.jpg


891956_256529324526319_7236344265308234856_o.jpg
 
Bovenaan