• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Een bijzonder goed klein prepper product

J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Buigzame sterke tanden stokers met siliconencoating,

Als er iets tussen je tanden blijft zitten kan dat ontzetten irritant en het kan gaan bederven tussen je gebit, daarom vind ik het ook een goed Prepper product.

Het is duurzaam (siliconencoating) kan lange tijd worden gebruikt vooral als je een beetje voorzichtig bent zeker heel handig met een SHTF.

Bij de tandarts hadden we ook een setje gekregen hij rade ons het sterk aan, het doet veel meer en beter dan andere stokers of tandenragers, en je kunt het veel mee werken.

((Trouwens als Flos is ook heel goed wat op gefriste manen van een Paard of Pony te gebruiken.))

Mhg,
J.J
Ps, Een setje TePe Easypick is op dit moment gratis te verkrijgen in Duitsland bij ROSSMANN Drogist.
We hebben twee setjes mee gekregen het bevalt Prima, en door dat het iets gebogen is zou het ook tussen de achterste kiezen kunnen worden gebruikt en het breekt ook niet.

Er zijn twee maten EasyPicks. Beide hebben een taps toelopende punt, zodat u er alle interdentale ruimtes makkelijk mee kunt reinigen:https://www.tandonline.nl/tepe-easypicks-xs-s.html?gclid=CPf3w7qYrdACFUS4Gwod-EgNSA

[MOD]Ingekort ivm copyrightregel[MOD]
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Deze zijn echt heel erg fijn! Ik heb tussen twee kiezen een beetje ruimte en met deze dingetjes kan je het er goed tussen uit frutsen :D werkt wat beter dan flosdraad. Soms sta je er na het poetsen er nog van te kijken hoeveel troep er tussen uit komt.
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor je reactie Zonnebrood,

Ja zij zijn echt heel fijn, er zijn een paar soorten een hele fijne taps toe lopend en een dikkere ook taps toe lopend, de siliconencoating is zacht geribbeld de tandarts zegt dat het ook nog eens het tandvlees masseert goed voor de doorbloeding, en pockets (kleine ontstekingen) krijgen ook minder kans zich te ontwikkelen.
We hebben ze nu dagelijks bij ons, beter dan de houten stokers.
Ik poest eerst met water in mijn mond, dan spoelen en met een beetje tandenpasta, daarna nog even stoken met de TePe Easypick dan weer spoelen, Flossen bij ik trouwens ook doen, hebben we ook altijd bij ons.
Nog een kleine tip flos spoel ik trouwen ook weer schoon laat het drogen en gebruik het weer de was gaat er wel uit, en is dan wat stroever dat geeft weer een voordeel na het poetsen met tandpasta trek ik het rond de tanden of kiezen tussen het tandvlees door dan houd je het tussen het tandvlees ook schoon, dan kunnen zich er geen pockets (kleine ontstekingen) ontwikkelen.
Aanvulling: ik trek het dan in zijn geheel in eenkeer er door heen dan weer spoelen en dan de rest op de zelfde manier als er een beginnende ontsteking zou zitten heb je het op die manier gereinigd eventueel met mondwater of een borrel.

Dan heb in nog een haak van de tandarts gekregen dat is handig met de achterste kiezen, de laatste controle beurd het ik een dubbele haak gekregen waar mee je tandsteen mee kunt verwijderen.
Ja wij vinden het gebit heel belangrijk.
In de loop van jaren heb ik veel van de tandarts gekregen kan straks nog een praktijk beginnen hahaha.:thumbsup:;):p

Mvg,
J.J
 

Bur

Elementary prepper
Ik gebruik soortgelijke tandenstokertjes / ragertjes. Ik vind ze ook ideaal.

Wat betreft de tandsteenkrabber: Ik heb wel begrepen dat je daar voorzichtig mee moet zijn, omdat het minuscule krasjes achterlaat op je tanden, waar plaque zich vervolgens sneller weer aan hecht. Desalniettemin gebruik ik zo'n ding ook, maar dan 1 keer per half jaar / jaar bij mijn katten (ja die van mij laten dat toe :) ).
 
Bovenaan