• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Een naaimachine en wat voor een.

Flos

SHTF Expert
Dinsdag zag ik op een rommelmarkt een schoenmakers naaimachine staan.
Een praatje gemaakt met de verkoper en van de 200€ dat hij vraagde deed hij geen cent af.
Gisteren woensdag mijn stoute schoenen aan getrokken om nog maar eens te informeren naar de naaimachine.
Ik hoorde dat de machine niet verkocht was. Nog wat gepraat met de man over koetjes en kalfjes.
Tot de naam van zijn vader viel. Bleek dat een oude schoolkameraad te zijn. Die belde hij dan gelijk op eens aan gekomen kwamen de anekdotes weer boven. Tot ik de naaimachine terug ter sprake bracht.
Vandaag donderdag heb ik ze opgehaald voor de helft van zijn vraag prijs.
Er is nog wat poetswerk aan. Ook zijn er wat kleine onderdeeltjes stug of versleten.
Na lang zoeken hoe ik het garen moest spannen en hoe ik garen op de spoel moest krijgen .
Een poging gedaan om een paar stiksels te doen.
Wat ik zeker weet de naaimachine heeft meer ervaring in naaien dan ik.
20170727_181304.jpg 20170727_185148.jpg
 

markske

Diehard Prepper
Wow! Dat is echt een toffe aanwinst, mocht ik plaats hebben, zou me dat ook nog wel interesseren, hiermee kan je pas echt dikke stoffen naaien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos

Flos

SHTF Expert
Ik heb nog wat onderdelen nodig. Een rondesnaar om de voet aandrijving te kunnen gebruiken.
Ik zoek ook een paar extra spoelen.
Naalden ook ik heb er maar een.
Een rubbertje voor op een wieltje om spoelen op te winden.
 
F

frans81

Gast
Ik heb mijn zware lederen motorlaarzen stuk pfff

Wat nu ??

@Flos helpt jou ermee .

Ik bedoel natuurlijk wel dat je eerst eens begint met oefenen op eigen schoeisel .
Laat vrouwlief niet zien wat je allemaal kan als het lukt .

:p:p
 

Flos

SHTF Expert
Ik heb ook een bikchopper stukjes leer gekocht op de rommel markt. Kan ik alvast oefenen.
En @frans81 die lompe schoenen die ik moet dragen kosten wellicht meer dan jou zware motorlaarzen want ze zijn hand gemaakt.
Dus ik zal eerst jou laarzen herstellen en dan mijn schoenen.
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J
F

frans81

Gast
Ik heb ook een bikchopper stukjes leer gekocht op de rommel markt. Kan ik alvast oefenen.
En @frans81 die lompe schoenen die ik moet dragen kosten wellicht meer dan jou zware motorlaarzen want ze zijn hand gemaakt.
Dus ik zal eerst jou laarzen herstellen en dan mijn schoenen.

Dat van die Zware motorlaarzen was ruim bedoeld en kan betrekking hebben op éénieder met zulks spul haha.
Wij hebben lang geleden ook zo'n Nog zwaarder uitgevoerde Pfaff gehad . Ik heb tot op de dag van vandaag spijt van de verkoop . Veel accessoires zaten er nog bij .
Niet verkopen anders wil ik hem .
Laatst genoemde is geen haha
 
F

frans81

Gast
Van die laarzen snapte ik wel.
En de machine is voorlopig niet te koop.
@frans81 mijn moeder zij altijd verkopen is verarmen.
En wat je vandaag weg doet heb je morgen nodig..

Jij hebt het helemaal bij hrt rechte eind .
Ook ik heb nog altijd spijt van de verkoop .
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos

Flos

SHTF Expert
@Highway die van mij werkt ook alleen krijg ik ze nog niet aan de praat.
Vandaag een praatje gemaakt met een oude schoenmaker. Hij had precies de zelfde staan.
Hij heeft er zelf een motortje aan gebouwd.
Heel veel uitleg gekregen. In die 3/4 uur meer teweten gekomen dan in 100 filmjes.
En ik mag nog eens terug gaan.
 

Highway

Last (wo)man standing
oh je wil 'm laten praten? o_O

:p

Maar om met zulke dingen te werken is best een kunst. En daar doelde ik meer op.
 

Flos

SHTF Expert
Ik heb een adres gekregen van een bedrijfje dat antieken naaimachine terug opzet en aan de praat krijgt.
Daar moet ik zeker eens langs gaan. Maar ze zijn met jaarlijkse vakantie.
 
J

J.J

Gast
Ik heb nog wat onderdelen nodig. Een rondesnaar om de voet aandrijving te kunnen gebruiken.
Ik zoek ook een paar extra spoelen.
Naalden ook ik heb er maar een.
Een rubbertje voor op een wieltje om spoelen op te winden.
Héé @Flos Prachtig man hebben de mensen meer spullen voor je, daar moet je dan snel contact over opnemen,
anders gaan anderen met de spullen er vandoor.:eek::oops:
Ze hebben misschien ook nog wel adressen, of kennissen waar je onderdeden kunt bestellen.:thumbsup::D;)
 
F

frans81

Gast
@Highway die van mij werkt ook alleen krijg ik ze nog niet aan de praat.
Vandaag een praatje gemaakt met een oude schoenmaker. Hij had precies de zelfde staan.
Hij heeft er zelf een motortje aan gebouwd.
Heel veel uitleg gekregen. In die 3/4 uur meer teweten gekomen dan in 100 filmjes.
En ik mag nog eens terug gaan.

Men is nooit te oud voor een curses Naaien ;)
 
Bovenaan