• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Een paar kleine uitvindingen en handige tips van J.J

Ray

SHTF Expert
Een mooie tip,,,,, is de dunne bleek wel dun genoeg blijven er geen restanten achter, en spoel je het via de voorkant of via de achterkant..???

Terugspoelen (dus tegen de richting in die aangegeven wordt door de pijl).
Dunne bleek lost probleemloos op in water, dus naspoelen en alles is weer weg. Ik spoel slechts licht na, een beetje bleek wat achter blijft tijdens het opdrogen voorkomt nieuwe bacterie groei. Bij het eerste gebruik daarna gooi je dan een half litertje water weg.

De tip van de dunne bleek is niet eentje die ik zelf heb verzonnen, maar de fabrikant, Sawyer zelf.

Let wel, keramische filters mag je NIET uitspoelen met dunne bleek.
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Deze tip van @S..e is ook goed als je verder wilt gaan met uitvindingen:
De Nederlandse Orde van Uitvinders is de beroeps- en kennisorganisatie van uitvinders, productontwikkelaars en onderzoekers. We ondersteunen onze leden vanuit een onafhankelijke positie bij het lastige traject van idee tot markt.
http://novu.nl/diensten
 

JJ&A

Diehard Prepper
Beste @martin en @RockyFlats

Je zou er nog een "Air wedge" bij kunnen kopen, de tweede spuit je voor onderhoud af en toe licht met siliconenspray, dan kan je later nog je bevindingen vertellen.
Twee zijn ook handig met een nieuwe deur met scharnieren vast te schroeven dan moet de deur in zijn geheel de juiste hoogte behouden voor dat het vast gaat schroeven.

Even nog aanvulling over de handigheid van zo'n "Air wedge".
In ieder geval had elke wegen wacht zo'n "Air wedge" om auto deuren te kunnen openen als de sleutel nog in het slot zat en de deur dicht werd gedaan en voor dien het vergrendel knopje was in gedrukt.
Met een staaldraadje in de vorm van het knopje werd die opgelicht en men kom naar binnen en weer verder rijden.
 

JJ&A

Diehard Prepper
Een heel klein uitvindingje

Een verbogen haarspeld heb ik al vele jaren bij mij in het leren opbergtasje van mijn Victorinox Swiss Army Champs Multitool 33.
Best heel handig en zo simpel nooit meer een verstopte gehoorgang.
Ik gebruik het altijd met verzorgende Olie.
Als je iets doet doe het altijd met gevoel en innerlijke rust.

Haarspeld.JPG
Na gebruik even schoonmaken met een stukje schoon papier, of stof en weer even licht moet de olie behandelen tegen roest vorming.
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Trouwens effe weer terug naar het droog-slingeren van waterfiltertjes die je terug kan spoelen...
Er zit vaak zo een spuit bij, als je die met lucht vult ipv (schoon)water dan spuit je ook aardig al het vocht er uit met lucht. :)
 

JJ&A

Diehard Prepper
Trouwens effe weer terug naar het droog-slingeren van waterfiltertjes die je terug kan spoelen...
Er zit vaak zo een spuit bij, als je die met lucht vult ipv (schoon)water dan spuit je ook aardig al het vocht er uit met lucht. :)

Ha leuk @joepmeloen dat je er op terug komt, dat is zeker ook goed om de vocht er sneller uit te krijgen, want de combinatie met het uitgefilterde leven en verontreiniging wil je niet actief hebben, en er uit.
 

JJ&A

Diehard Prepper
Ben je ook wat precies en wil je van het geklotst van je kruik (warmwaterzak) af.
Dan heb ik een kleine tip.

Boor een gaatje in de dop net boven de schroefdraad naar de binnenkant van de dop, als de foto bekijkt kan je de juiste indruk krijgen, ben je dan nog niet zeker geef dan een reactie en ik probeer je verder te helpen.

P1120142.JPG

Als je de kruik met heet water hebt gevuld, knijp je in de zak tot het water naar boven komt doe de dop er op net voordat je het vast schroeft nog even iets in de zak knijpen, de lucht wat nog in de dop zou zitten komt er dan nog net uit draai de dop vast en echt alle lucht kan uit uit zijn als er rekening mee houd de dop in de juiste stand te houden, waar door je echt alle lucht er uit krijgt.

Boor je het gaatje op de juiste manier kan dat nooit tot lekkage lijden want de onbeschadigde dop rand sluit de kruik af.
 

RockyFlats

Ruttaan
Ben je ook wat precies en wil je van het geklotst van je kruik (warmwaterzak) af.
Dan heb ik een kleine tip.

Boor een gaatje in de dop net boven de schroefdraad naar de binnenkant van de dop, als de foto bekijkt kan je de juiste indruk krijgen, ben je dan nog niet zeker geef dan een reactie en ik probeer je verder te helpen.

Bekijk bijlage 24053

Als je de kruik met heet water hebt gevuld, knijp je in de zak tot het water naar boven komt doe de dop er op net voordat je het vast schroeft nog even iets in de zak knijpen, de lucht wat nog in de dop zou zitten komt er dan nog net uit draai de dop vast en echt alle lucht kan uit uit zijn als er rekening mee houd de dop in de juiste stand te houden, waar door je echt alle lucht er uit krijgt.

Boor je het gaatje op de juiste manier kan dat nooit tot lekkage lijden want de onbeschadigde dop rand sluit de kruik af.
@JJ&A , het is met kruiken niet zozeer het klotsen, maar die harde ronde flessen onder hoofd, rug en benen die gaan vervelen. Er mag dan wel flanel omheen zitten, maar die dingen rammelen en klotsen tegelijk! Waarom eigenlijk geen woodsmetal gieten in die dingen? Giftiger dan een geïrriteerde vrouw zal het immers niet worden? https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Woodsmetaal
 

petroman

SHTF Expert
Als je warmwaterzakken (kruiken) klotsen dan doe je iets verkeerd.
Je moet ALLE lucht er uit drukken en dan de dop er op draaien. Dat kan met beleid omdat je een vulkraag hebt.
 
Bovenaan