• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Elektriciteit in Irak

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Om een beeld te geven hoe men in oorlogsgebieden de elektra weer probeert op te pakken.
Helaas investeert men niet in zonnepanelen...

 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Flos

SHTF Expert
Op plaatsen als deze zal de diesel geen drol kosten. En naar het schijnt gaan zonnepanelen gauw stuk van het zand.
 

drent

Diehard Prepper
Zonnepanelen zijn er waarschijnlijk niet beschikbaar. Iets in elkaar knutselen met wat je hebt en kent is veel verstandiger in zo'n situatie.
 

Arie

Diehard Prepper
Waarom een zonnepaneel snel stuk gaat van het zand is mij dan een raadsel. Het is een dichte glas plaat. Wel geloof ik zo dat het zand snel je panelen vervuilt en je rendement flink terug gaat. En op de goede manier schoonmaken gaat weer samen met veel water.
Anders heb je zo melk glas op je panelen en is je rendement ook zo weg.
 

Marcov

Prepper goeroe
Waarom een zonnepaneel snel stuk gaat van het zand is mij dan een raadsel. Het is een dichte glas plaat. Wel geloof ik zo dat het zand snel je panelen vervuilt en je rendement flink terug gaat. En op de goede manier schoonmaken gaat weer samen met veel water.
Anders heb je zo melk glas op je panelen en is je rendement ook zo weg.

Ik denk dat de vervuiling van de panelen niet het ergste is. Een zandstormpje lijkt me een groter probleem, dan zijn je panelen gelijk gezandstraald.
 
Bovenaan