• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

EP stemt in met universele oplader

phtvs

Sysop
Admin
ep1.png
Ik vraag me af hoe zinvol dit nu nog is. De meeste telefoons kunnen draadloos opgeladen worden en hebben dus geen laadkabel nodig. Typisch voorbeeld hoe de technologie de politiek weer eens inhaalt. De beslissingen worden zo traag en met uitstel genomen dat ze al voordat het besluit genomen is, niet meer relevant zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: JJ&A

RockyFlats

Ruttaan
Ik vraag me af hoe zinvol dit nu nog is. De meeste telefoons kunnen draadloos opgeladen worden en hebben dus geen laadkabel nodig. Typisch voorbeeld hoe de technologie de politiek weer eens inhaalt. De beslissingen worden zo traag en met uitstel genomen dat ze al voordat het besluit genomen is, niet meer relevant zijn.

Tja, @phtvs , ik zie nu ook niet zo'n enorme winst. Hoewel, het is nu toch vaak even zoeken naar de juiste adapter of kabel, voor laptop en smartphone. Maar sinds de meeste laptopvoedingen een USB-C stekker hebben, kan ik er ook vrolijk m'n smartphone aan hangen heb ik gemerkt. Wat ik mij wel afvraag is... of we dan bij de volgende mini smartphone zo'n kneiter van een laptopvoeding moeten gebruiken. "One for all" zal immers ook rekenschap moeten dragen voor een maximaal benodigd vermogen. En dan slepen we straks voor de oplaadbare sigaret een koffer-op-wieltjes mee voor de enorme universele voeding...?
 

Mayo

Last (wo)man standing
Volgens mij ga ik hier pas 'plezier' van hebben op t moment dat ik (ná 2024) een nieuwe mobiel koop...
En aangezien ik héél lang met mn spullen doe zal ik nog heel lang met mn merk-specifieke stekkertje moeten doen.
 

PBear

Mankinds only hope
Volgens mij ga ik hier pas 'plezier' van hebben op t moment dat ik (ná 2024) een nieuwe mobiel koop...
En aangezien ik héél lang met mn spullen doe zal ik nog heel lang met mn merk-specifieke stekkertje moeten doen.

Misschien bij voorbaat nog wat micro-USB snoertjes inslaan, voordat ze worden uitgefaseerd in Europa... ?
Ik doe doorgaans ook erg lang met mijn apparaten. Bezit een nog werkende laptop die CP/M (de voorloper van MS-DOS) als besturingssysteem heeft, al is die niet meer actief in gebruik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo
Bovenaan