• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Epoxy- en Siliconenhars: Repareer en Creëer zelf!

Hoe zijn jouw ideëen over het toepassen van kunstharsen?

• Ik heb er al (enige) ervaring mee

Stemmen: 1 25.0%
  • ik heb daarmee nog geen ervaring

Stemmen: 3 75.0%
  • ik denk erover na om het te gaan toepassen

• ik weet nog niet of ik het zinvol genoeg vind

Stemmen: 0 0.0%
  • ik ga dat zeer waarschijnlijk uitproberen

• Aan mij is dat helaas niet besteed

• Ik pas het al toe

• Totaal aantal stemmers
    4

RockyFlats

Enfant terrible
Laatst bewerkt:
Prepvrienden, in het "Knijpkat draadje" kwam het zelf maken van een lensje aan de orde, en beknopt herhaal ik hier straks nog even de highlights.
https://www.preppers-shelter.nl/threads/knijpkat-modificaties.6414/post-154553
Dit draadje is een "spin-off" en tegelijk veelomvattender.

Met kunststof harsen zijn veel nuttige reparaties te verrichten en zelf ontwikkelde producten te maken of na te maken. In dit draadje passen allerhande toepassingen die prep-nut hebben en waarin kunstharsen (zouden kunnen) worden toegepast. Ook serieuze ideëen of vraagstukken zijn zeker welkom, waarbij de gebundelde kennis van forumleden een idee weer vooruit kunnen helpen.

Laat ik dan in een volgende post aftrappen met de kunstharsen die ik nu zelf heb gebruikt bij het maken van een siliconen vorm en het daarin gieten van een epoxy lensje voor de knijpkat.

De epoxyhars had ik al een paar maanden op voorraad, met het idee om lagen aramideweefsel daarin te binden om iets van een "pantser plaat" te maken. Wellicht roer ik dat hier nog eens aan. Hoe nuttig zou het zijn, om een licht maar ijzersterk schildje te hebben, naast je in de auto wellicht, op een moment dat iemand een mes door het raam wil steken? Epoxyhars is bij uitstek geschikt om lagen weefsel met elkaar te verbinden. Het was maar een gedachte...

Wordt vervolgd...