• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

ervaringen olijfkomkommer

ReadyMom

Prepper goeroe
Heeft er hier iemand ervaring met olijfkomkommer? Schijnt nogal een veelzijdige groente te zijn, en kan er wat zaden van krijgen voor mijn komende moestuin.
 

Erny

Last (wo)man standing
Ja, ervaring mee. Voorzaaien rond april. Uitplanten na vorstgevaar. Planten zijn klimmers en hebben enorme groeikracht en worden behoorlijk bossig. Dus goed de ruimte geven.
De vruchtjes niet te groot laten worden.
Je kunt ze vroeg plukken en dan rauw eten. Of je plukt ze wat groter en vult ze (na het eruithalen van de vreemde zaden) en grillt ze in de oven. Zelf gooi ik ze ook gewoon door stoofschotels en noedelsoepjes.
Heeft geen last van ziektes en is niet te houden als ie eenmaal op gang is.
Valt enorm veel van te oogsten. Invriezen en dan bevroren door stoofschotels enzo mikken kan ook. Inmaken ook mogelijk.
Veelzijdig en onderhoudsarme gemakkelijke groente.
 

ReadyMom

Prepper goeroe
Kijk dat klinkt goed. Kunnen ze wat wind hebben? Want dan zou het een mooie zijn om daar een soort windscherm van te maken langs de rand om de rest wat luwte te geven.
 
F

frans81

Gast
Kijk dat klinkt goed. Kunnen ze wat wind hebben? Want dan zou het een mooie zijn om daar een soort windscherm van te maken langs de rand om de rest wat luwte te geven.


Ik ben bang dat de rest van de Flat niet wil delen met jou . Dat windscherm kon zo maar eens een Biologisch FLAT gordijn worden haha .
Wel een smaakvol Gordijn :D
 
F

frans81

Gast
Lol @frans81 moestuinieren op mn balkon werkt niet, hou daar hoogstens wat kruiden in leven. Maar ga volgend jaar een moestuin huren op voormalig akkerland

Moestuinieren op Balkon werkt wel Haha . Maar je moet helaas wel met enig vernuft er mee omgaan .

Ondanks beperkingen is er veel mogelijk . Natuurlijk is de ligging van het Balkon een ? Min of Pus punt .
Men kan in lagen best veel opkweken . Ook wel weer beperkte hoeveelheden maar toch ;) Het zijn wel jou eigen groente en Fruit en je weet wat erin zit .
Alhoewel ...... Ik hoop toch dat de bovenburen niet aan op Hoogte ( Wild ) Plassen doen :fluit:
 
Bovenaan