• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Expres menu

V

Verwijderd lid 482

Gast
Expres menu is nu ook verkrijgbaar bij de oosterburen. https://www.expresmenu.de/
Zakken die je alleen maar hoeft op te waren ala Adventure menu.
Porties voor 1 of 2 personen en er zijn ook zakken met bijlage.
De zakken die ik gisteren gehaald heb zijn houdbaar tot 2034.
556_paprika-hahnchen.jpg
692-1_vollkornreis.jpg

Sneller dan zelf rijst koken en lichter dan een blik in je rugzak.
 
F

frans81

Gast
Dat isczeer zeker interessant.
Vooral ook die 2 portie zakken a +- 600 Gr .

Ik ga er eens over denken .
Te duur vind ik dat sowieso maar als je alles telt valt het weer mee . Ook alleen gebruiken wanneer echt nodig .

En weer eens een keer iets waarvan het nog 12 jaar duurt eer dat tht in - komt is ook wel fijn haha .

We gaan eens verder zeilen in die link .

Bedankt ervoor.
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
https://www.buy-ern.eu/nl/eten-drinken/conserven-hartige-gerechten

Heb hier af en toe een order geplaatst, wel aardig te eten en helaas blik (kun je wel creabea meer mee doen dan een zak). Vooral voor het vlees, waar er meer saus of vocht in het blik zit dan vlees.

Ik was altijd bang dat zakken scheuren, maar de zakken van hak en waarschijnlijk deze ook, kunnen aardig wat hebben.

Snelkookrijst is 7 a 10 minuten klaar maar bespaard je wel enorm veel knaken tegenover voorgekookt in zo'n zak, misschien zo'n zak bij de rijst gooien, en daarna er tussen uit vissen en verdelen over de boordjes en de rijst is dan ook klaar (vergiet is zonde dus eruit scheppen met een schuimspatel).
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Natuurlijk kan het goedkoper. Maar is dat ook gemakkelijker? Gemakzucht heeft nu eenmaal een prijs. En zo een zak bij de rijst? zou dat niet te veel vocht uit de saus halen?
En dan ben je misschien wel zwaarder, als je zo een blik eintopf weg werkt is je honger zeker pleite. Je blik verruimen over de grens kan nooit geen kwaad.
 

phtvs

Sysop
Admin
Het is vooral niet mijn ding.
Als je honger hebt, smaakt alles naar biefstuk :lol:
Kan me zo voorstellen dat als je prep voorraad begint te slinken, dat zoiets dan een welkom alternatief is voor echt voedsel. Eerlijk gezegd lijkt het mij beter te nassen dan die NRG5 noodrantsoen tabletten die ik heb liggen.
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Het is vooral niet mijn ding.
We hangen niet allemaal een levende kip aan onze rugzak als we gaan kamperen :D maar als je 2 dagen met een grote rugzak loopt te zeulen heb je geen zin om nog even uitgebreid te gaan koken (ik niet) en dan is het een goed alternatief. Dat je het nooit kan vergelijken met een vers bereide maaltijd, daar geef ik je 100% gelijk ( Als de kok weet wat hij/zij doet) maar dat geld voor heel veel zaken, en in het bijzonder voor eten.
 

Flos

SHTF Expert
Als je honger hebt, smaakt alles naar biefstuk :lol:
Kan me zo voorstellen dat als je prep voorraad begint te slinken, dat zoiets dan een welkom alternatief is voor echt voedsel. Eerlijk gezegd lijkt het mij beter te nassen dan die NRG5 noodrantsoen tabletten die ik heb liggen.

We hangen niet allemaal een levende kip aan onze rugzak als we gaan kamperen :D maar als je 2 dagen met een grote rugzak loopt te zeulen heb je geen zin om nog even uitgebreid te gaan koken (ik niet) en dan is het een goed alternatief. Dat je het nooit kan vergelijken met een vers bereide maaltijd, daar geef ik je 100% gelijk ( Als de kok weet wat hij/zij doet) maar dat geld voor heel veel zaken, en in het bijzonder voor eten.
Helemaal mee eens maar toch blijft het niet mijn ding.
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Helemaal mee eens maar toch blijft het niet mijn ding.
Maar heb het al een gegeten? En zoja, hoe lang geleden? Het eerste alcohol vrij bier was ook niet te zuipen, maar tijden veranderen.
En natuurlijk kan het niet op tegen vers, maar dan kan je niets meer eten uit een pakje, blik of pot.
Als je zelf eigen gefokte dieren slacht en en jaagt, dan is het verschil met een stuk vlees uit de supermarkt schrijnend. Zelfde dat groente uit eigen tuin beter smaakt dan de massa uit de kassen. Wat vroeger gezien werd als armoede is nu pure luxe.
Maar als je deze zakken vergelijkt met het gevriesdroogde voer uit de supermarkt , dan is dit toch een stuk lekkerder. Ook al is het niet je ding.
 
Bovenaan