• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Extra's aan het foedraal van een vast mes.

Carismo

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Toen ik m'n eerste mes van TOPS in m'n bezit had, ben ik gaan 'Youtube searchen' om te zien wat mensen zoal in die foedraal zakjes steken en kwam zo uit dat best veel mensen een multitool in dat zakje steken, tevens er een firesteel en een lampje aan hangen, maar vaak ook touw aan bevestigd is.

Met die basis ben ik zelf een beetje gaan experimenteren en probeer nu elk vast mes dat met een gelijkaardig foedraal te voorzien van een aantal add on spulletjes. Vele van deze nylon foeralen zijn voorzien van molle webbing waardoor je makkelijk bv paracord in kan weven of zelfs enkele tentharingen in kan meenemen.

Ik heb dus enkele kits samengesteld waar dit overwegend inzit;

- Multitool (wave of surge)
- Firesteel (in ductape rolletje)
- Led lenser (P3)
- Fluitje (Origineel van tops) met daarop een spiegeltje vanop de Led Lenser verpakking
- Paracord (meslanyard, rond foedraal, schoudersling)
- Nylon touw (karma van prepper tijdens sc)
- Vislijn
- Enkele Veiligheidsspelden.
- Tubes van rietjes of ductape met wattenpluis in
- Pincet (Uncle Bill)
- Enkele Tie wraps


Nu hoor ik de grammenjagers al zeggen, ja maar heel die set weegt meer dan een kg.... nu dat klopt en m'n broek zal half afzakken als ik deze om de riem zou doen(aan de broek) maar ik gebruik hiervoor een schoudersling of een aparte riem. Verder is dit het idee van als je 1 ding/pakketje direct kan meenemen in een andere tas dat je met die set al een heel eind komt. Ook zijn bv het lampje, het fluitje en het pincet met elkaar verbonden maar is de hele set makkelijk op te breken en te verdelen in je broek en jaszakken of eventueel via een lanyard rond de hals.

Hieronder een voorbeeld van 1 de kleinere nylon foedralen van TOPS.

se kit 1.JPG se kit 2.JPG
 
Bovenaan