• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Fabrikant e-bike onduidelijk over slechte accu

Erny

Last (wo)man standing
Heb zelf ook problemen gehad met de accu van mn vorige electrische fiets. De fiets was uit het iets goedkopere segment, rond de 1400/1200 euro (Giant Twist LaFree).
Had gehoopt dat deze fiets zo'n 10 jaar zou meegaan, met misschien op het eind de accu laten reviseren. En ook de fietsenhandel deed voorkomen dat dat geen rare verwachting zou zijn.
Maar na 3 jaar begon de ellende al... Na vier jaar kon ik er nog net een half uur op fietsen voordat ie weer bijgeladen moest worden. Ik kon nog net op het volkstuincomplex bij mn huisje en moestuin komen, maar niet meer terug. Dus moest ik bij portier en clubgebouw gaan opladen.
Daarom heb ik na een tijdje zeuren een "Oplaadstation voor Electrische Fiets" gerealiseerd gekregen (ik heb alleen gezeurd en gevraagd, anderen hebben gerealiseerd) wat het geheel iets gemakkelijker/ toegankelijker maakte.

Op een gegeven moment er toch voor gekozen de accu te laten reviseren, de fiets zou nog wel een aantal jaren meegaan en ik had geen geld voor een nieuwe electrische fiets.
Helaas niet in de stad bij de AccuDokter laten reviseren, want wist nog niet van het bestaan. Maar bij een bedrijf ergens in Twente. Daar gaan we dus nooit geen zaken meer mee doen. Waren duidelijk niet gewend om met particulieren te dealen.
Kreeg géén of foute of misleidende informatie en niemand was aanspreekbaar en ze kwamen hun beloftes niet na. En zat uiteindelijk best lang zonder electrische fiets, geheel tégen afspraak.
Gelukkig mocht ik van mijn fietsenmaker "Dik" er één van hun lenen, de electrische fiets was gelijk bij hun onder behandeling voor een grote beurt.
De gereviseerde accu heeft het nooit zo goed gedaan als de nieuwe accu en ging razendsnel achteruit.
Ze hadden hem ook niet eerst volledig voor mij opgeladen en mij niet verteld dat ik dat eerst had moeten doen.
En dat voor zo'n 400 euro !!! Schandalig.

Hoop echt dat de accu van mn nieuwe electrische fiets (was de nwe fiets van mn vader maar die kan 'm wegens gebroken heupbot niet gaan gebruiken, heeft 3 jaar stilgestaan in de gezamelijke berging van het appartementencomplex... ) langer mee zal gaan. Fiets is uit duurder segment: 2400 euro. Hopelijk zal ik dat ook aan de levensduur van de accu merken. Tot nog toe gaat het goed, maar ik heb er ook nog maar zo'n 500+ km opzitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: easy

The mad engineer

Diehard Prepper
Van de ene kant vind ik het niet vreemd dat een accu 3 jaar mee gaat. De accu in je telefoon gaat 2 jaar mee. Je wordt gewoon niet goed ingelicht hier over. Zeker kunnen ze betere accu's maken, maar om begrijpelijke redenen doen ze dat niet.

Drie jaar stilstaan is niet goed voor een accu. Als hij helemaal leeg was, vrees ik voor de duurzaamheid. Mijn vader heeft ook een elektrische fiets gehad, een van de eerste (onbegrensde) op een gegeven moment ook maar een half uur aan lading. Besloten het ding maar te verkopen voor een habbekrats. Nieuwe accu was economisch niet te verantwoorden.
 
Bovenaan