• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

CrossbowClan

Diehard Prepper
Onlangs heb ik een schaar gekocht van Fiskars, de outdoor-schaar. Eerst maar wat foto's ...
2018-08-30 10.38.28.jpg 2018-08-30 10.38.55.jpg 2018-08-30 10.39.28.jpg 2018-08-30 10.39.57.jpg

Zoals jullie op de foto's kunnen zien is de schaar eenvoudig uit elkaar te halen waardoor het zwarte deel een mes wordt, niet superscherp maar scherp genoeg. Op de laatste foto zien jullie een ronding rechts boven het handvat, dat is voor de firesteel en werkt perfect. Aan de andere kant zien we een inham, die gebruik ik om (ijzer)draad mee te knippen en ook dat werkt perfect.
De schaar zelf is robuust en knipt zonder problemen (of veel kracht) door dik karton, spijkerstof (ook de zoom) en dik plastic. Hij ligt lekker in de hand, heeft een afgeronde punt en heeft ook nog een flesopener aan de onderkant... Biertje :p.
De beschermkap bevat een slijpsysteem maar dat is wel even wennen, je moet de juiste beweging vinden. Aan de andere zijde hebben we een haakje om dozen e.d. mee te openen.

Dus samengevat... de schaar bevat: mes, flesopener, slijper, plakbandsnijder (dozen) en draadknipper.
Hij is 23 cm. lang, weegt 184 gr., is van RVS en heeft een titanium coating. Hij kost € 15.

Mijn conlusie is dat dit de beste "schaar" is die ik ooit heb gehad. Op zich vond ik € 15 voor een schaar veel geld, maar deze multifuntionele stevige schaar is dat geld meer dan waard.
Het slijpsyteem buiten beschouwing gelaten krijgt deze schaar op alle fronten van mij 5 sterren, een dikke 10 :thumbsup:

Hopelijk hebben jullie hier iets aan.
Het was mij een genoegen :wave:
 
J

J.J

Gast
Onlangs heb ik een schaar gekocht van Fiskars, de outdoor-schaar. Eerst maar wat foto's ...
Bekijk bijlage 12968 Bekijk bijlage 12969 Bekijk bijlage 12970 Bekijk bijlage 12971

Zoals jullie op de foto's kunnen zien is de schaar eenvoudig uit elkaar te halen waardoor het zwarte deel een mes wordt, niet superscherp maar scherp genoeg. Op de laatste foto zien jullie een ronding rechts boven het handvat, dat is voor de firesteel en werkt perfect. Aan de andere kant zien we een inham, die gebruik ik om (ijzer)draad mee te knippen en ook dat werkt perfect.
De schaar zelf is robuust en knipt zonder problemen (of veel kracht) door dik karton, spijkerstof (ook de zoom) en dik plastic. Hij ligt lekker in de hand, heeft een afgeronde punt en heeft ook nog een flesopener aan de onderkant... Biertje :p.
De beschermkap bevat een slijpsysteem maar dat is wel even wennen, je moet de juiste beweging vinden. Aan de andere zijde hebben we een haakje om dozen e.d. mee te openen.

Dus samengevat... de schaar bevat: mes, flesopener, slijper, plakbandsnijder (dozen) en draadknipper.
Hij is 23 cm. lang, weegt 184 gr., is van RVS en heeft een titanium coating. Hij kost € 15.

Mijn conlusie is dat dit de beste "schaar" is die ik ooit heb gehad. Op zich vond ik € 15 voor een schaar veel geld, maar deze multifuntionele stevige schaar is dat geld meer dan waard.
Het slijpsyteem buiten beschouwing gelaten krijgt deze schaar op alle fronten van mij 5 sterren, een dikke 10 :thumbsup:

Hopelijk hebben jullie hier iets aan.
Het was mij een genoegen :wave:
Een mooie koop @CrossbowClan het was even zoeken want hij is haast overal een stuk duurder, maar hier heb ik ook een aanbieding 25% korting voor die deze schaar ook willen hebben::::: https://www.wolfswinkel.nl/fiskars/715692/fiskars-cutsmore-multifunct-schaar?page=6
 

CrossbowClan

Diehard Prepper
Ja @J.J daar heb ik hem ook gekocht. Dankje voor de aanvullende link, was ik vergeten :oops:.
Bij mij zit ie nu standaard in de BOB, want vaak is een schaar veel handiger dan een mes.
Ik heb contact gehad met Jeroen van de Prepshop, hem gevraagd waarom hij die schaar niet toevoegd aan zijn Fiskars-assortiment en hij was direct enthousiast omdat hij hem al jaren heeft en er ook alleen maar positief over kan zijn. Hij had er alleen nog nooit aan gedacht om hem aan zijn shop toe te voegen, maar dat gaat hij binnenkort doen. Ik weet natuurlijk niet wat de prijs gaat worden bij hem.
 

Floshtf

Diehard Prepper
Heb deze ook al wat jaren in de keuken hangen voor van alles rond het huis. Is idd. een stevig en erg goede schaar.
Fiskars maakt naar mijn idee prima scharen die je kan vertrouwen. Een kleine oranje versie van dit merk bevalt hier ook erg.
Zoals CC zei...aanrader.
 
Bovenaan