• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

flameless ration heater?

Mayo

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt door een moderator:

Jasje

Prepper goeroe
Wel leuk om het een keer gewoon te proberen maar ik zou het zelf niet definitief inzetten voor de BOB omdat ik blikken daarvoor niet echt geschikt zou vinden. Misschien idd enkele voor nood thuis, met als voordeel geen vuur/brandstof/gassen etc. als alle ramen en deuren dicht moeten blijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

Mayo

Last (wo)man standing
Er zitten 10 heating pads in de bag, dus het is niet een eenmalig iets.

Volgens de commentaren in de reviews kun je er ook voedsel dat niet in blik zit mee verhitten, bv in mylarzakken.
Ook water (in fles of mylarzak) kun je er mee verhitten, wat me erg praktisch lijkt voor de ge(vries)droogde maaltijden onderweg.
Inderdaad, voor als een open vuur niet kan of te zichtbaar is. :cool:

Maar ik begrijp dat niemand dit ooit gekocht en geprobeerd heeft..? Jammer

By the way.. MRE's? Als ik het éven kan voorkomen, dan liever niet dus!
Ze zijn duur, echt niet gezond voor je en ik heb genoeg alternatieven :D
http://www.patriotheadquarters.com/10-reasons-not-to-eat-mres-food/
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Nee, niet willen proberen.Ik kan op vele manieren koken...met de Trangia zie je amper licht...ik heb gasblikjes, een houtbrander, esbit, ik kan een kampvuurtje maken, met een DO op gloeiende kolen...dus nee, de behoefte is er niet.
 

Mayo

Last (wo)man standing
Nee, niet willen proberen.Ik kan op vele manieren koken...met de Trangia zie je amper licht...ik heb gasblikjes, een houtbrander, esbit, ik kan een kampvuurtje maken, met een DO op gloeiende kolen...dus nee, de behoefte is er niet.


wat is een 'DO'..? (voelt zich blond.. :rolleyes:)

Ik heb ook gasblikjes, esbitblokjes, petrostelletjes en weet ik wat, maar als ik bv met de auto op weg naar huis langs de snelweg strandt in een sneeuwstorm, dan zie ik me dat niet zo gauw gebruiken...

Hmm, misschien dat ik er maar gewoon wat bestel en zie of het wat is. :p
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Waarom zou je langs de snelweg geen gasblikje gebruiken? Juist wel zou ik zeggen.
Onderweg met wandelen neem ik een Trangia brandertje mee, die is zo klein, past in mijn mok.Zoiets als dit.
Een DO is een Dutch Oven.
 

petroman

SHTF Expert
Zou men voordat de Hollanders de oceaan overstoken als imigranten nou helemaal geen gietijzeren pan gekend hebben ?
Ik bedoel Dutch oven klinkt toch best Hollands.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Zou men voordat de Hollanders de oceaan overstoken als imigranten nou helemaal geen gietijzeren pan gekend hebben ?
Ik bedoel Dutch oven klinkt toch best Hollands.
Het maakproces was uniek, begin 17de eeuw ging men in Holland gebruik maken van zandmallen in plaats van kleimallen. De Hollanders konden zo het goedkoopst pannen produceren...daarom werden ze zo beroemd.
 
D

DK88

Gast
Vroeger bij scouting hadden we wel eens van die pakketten macaroni, en daar moest je toen koud water bij gieten en een element breken. En paar minuten later had je dan warme macaroni waar je zelfs de hond nog van af zou trekken, maar wat nou dat chemische proces weet ik zoo ook even niet meer...
 
Bovenaan