• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Flos zijn moestuin.

Flos

SHTF Expert
Ik heb er lang over na gedacht of ik die topic wel of niet zou gaan maken. Om geen concurrent van bv @Tanfana te zijn.
Ik heb al een topic over mijn moestuin bakken maar daar is het stil ook er in werken ligt vrijwel zo goed als stil.
Ik heb verschillende jaren op diverse locaties een moestuin gehad die ik al dan niet deelde met andere personen.
Maar dat gaat niet altijd even vlot. Zo was het dikwijls dat ik het werk deed en mijn collega de groenten ooste.
Maar ik heb hier wel eens laten vallen dat in november vorig jaar een vriend van mij is overleden. En die had nu een mooie en vrij grote moestuin.
Omdat zijn vrouw het niet ziet zitten om de moestuin verder te runnen heb ik mij opgeofferd.
Het grond stuk is 700m2 groot. Mijn vriend had dat onderverdeeld in een stuk kippen ren een stuk eenden ren koepel kas en moestuin.
Nu ik zou Flos niet zijn om daar mijn eigen toets aan te geven.
Van een stuk van de eende ren heb ik kippen ren van gemaakt.
Van de kippen ren ga ik bloemen weiden van maken. ( ik mag op 18 maart om bloemen zaad gaan naar de gemeente. ) goed hé.
De koepel kas blijft al zal ik mijn pet nog even moeten verzetten hoe ik de plastic folie er over ga krijgen.
Het moestuin gedeelte blijf uiteraard ook. Daar staat nog prei in die voor mijn overleden vriend zijn vrouw is. Ik noem haar voor het gemak Gerda. Verder staat er rabarber en zuinig. Deze ga ik delen met Gerda.
Vandaag heb ik het eerste zaaibed aan gelegd. Ik heb een rij ( ongeveer 50 st ) witte ajuin gepland een rij worteltjes gezaaid en een rij rode ajuin.
Nog geen foto's genomen maar dat komt wel.
 

Erny

Last (wo)man standing
Wat fijn dat je die tuin op je neemt. Flinke lap grond. Maar wel lekker bemest door het gevleugelde personeel zo te horen. Fijn ook voor Gerda dat ze op deze manier niet gelijk afscheid van de tuin hoeft te nemen.
 

Flos

SHTF Expert
Ik ga elke dag naar mijn moestuin elke doe ik iets al is het nog veel te koud om de gewassen te zaaien of te planten.
En elke dag verwijt ik mij zelf ,, Flos oude vent die je bent. Je hebt weer jou tablet vergeten om foto's te nemen,,.
Vandaag was het anders.
20240428_112430.jpg
De uien met op het linkse zaaibed in het midden een rij worteltjes
20240428_112438.jpg
Het bed aarbeien klaar om een vogel net over te spannen.
20240428_112451.jpg
De kippen ren. Er lopen 4 legkippen en 3 krieltjes.
20240428_112551.jpg
Wat voorzaailingen. Zonnebloemen pepers in het zwarte bakje is er sla gezaaid en in de eierdoos boontjes.
20240428_112531.jpg
En 42 tomaten planten van 4 verschillende soorten.
 

Roel

Mankinds only hope
Super man! Goed bezig. Ik heb ook dit jaar een stuk van de kippenweide omrasterd en daar nu vroege aardappelen gepoot. Tien jaar hebben onze scharelaars daar de bemesting geregeld, ben erg benieuwd.
 

PBear

Mankinds only hope
Ik ga elke dag naar mijn moestuin elke doe ik iets al is het nog veel te koud om de gewassen te zaaien of te planten.
En elke dag verwijt ik mij zelf ,, Flos oude vent die je bent. Je hebt weer jou tablet vergeten om foto's te nemen,,.
Vandaag was het anders.
Bekijk bijlage 26510
De uien met op het linkse zaaibed in het midden een rij worteltjes
Bekijk bijlage 26511
Het bed aarbeien klaar om een vogel net over te spannen.
Bekijk bijlage 26512
De kippen ren. Er lopen 4 legkippen en 3 krieltjes.
Bekijk bijlage 26513
Wat voorzaailingen. Zonnebloemen pepers in het zwarte bakje is er sla gezaaid en in de eierdoos boontjes.
Bekijk bijlage 26514
En 42 tomaten planten van 4 verschillende soorten.

Dat ziet er super verzorgd uit. Om jaloers op te worden. Daarmee moet je de komende financiele crisis wel kunnen overleven.
 

martin

Mankinds only hope
De uien met op het linkse zaaibed in het midden een rij worteltjes

Heb je die uien vanuit zaad ? Of plantui ?

Sla vanuit zaad is bij mij meestal geen succes (of het moet van dat snijsla zijn) maar de echt krop sla, die ga ik meestal toch gewoon voor de makkelijke versie en koop 30 sla plantjes op de markt.
Tomaat durf ik me niet meer aan te wagen. Is 1 keer perfect gegaan en toen was het altijd net voordat ik kon oogsten een schimmel slagveld. Ik ben overgestapt op zoete paprika. (is eigenlijk ook gewoon een peper) en dat gaat een stuk makkelijker zonder de beruchte aardappelziekte.
 
Bovenaan