• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

forum forbidden access TOR

phtvs

Sysop
Admin
Wij blokkeren TOR niet. maar het kan zijn dat iemand op de ban lijst hetzelfde node IP adres gebruikt heeft waardoor je deze melding krijgt.
 

phtvs

Sysop
Admin
Ik kom hier even op terug omdat we op dit moment veel TOR nodes (52 stuks) blokkeren op de server waardoor het mogelijk is dat leden het forum niet kunnen bezoeken.

De afgelopen weken hebben er meerdere aanvallen op de server plaatsgevonden. Alle pogingen zijn overigens mislukt!

Door middel van oa een zogenaamde Brute Force Attack werd geprobeerd de server te hacken. Alle aanvallen vonden plaats via een TOR node. De firewall op de server detecteert zulke aanvallen en blokkeert automatisch de gebruikte IP adressen. Hierdoor is het mogelijk dat leden die gebruik maken van de TOR nodes die geblokkeerd worden, geen toegang hebben tot het forum.
Mijn advies is om in zo'n geval TOR niet te gebruiken danwel een andere node te gebruiken.

Op dit moment zie ik geen aanleiding om TOR volledig te blokkeren omdat de firewall op de server prima in staat is om de aanvallen af te slaan.
 

phtvs

Sysop
Admin
Even dit draadje omhoog halen...

Afgelopen dagen heeft er weer een aanval op de server plaatsgevonden. Hierdoor worden er nu in total 83 IP adressen van TOR nodes geblokkeerd op de server. Alle IP adressen blijken ook nog eens geregistreerd te staan als IP adressen waarvan bekend is dat er hack pogingen worden ondernomen.
In principe is het zo dat een IP adres waarvan een aanval afkomstig is, na verloop van tijd weer word vrijgegeven. Maar omdat het hier gaat om IP adressen die vaker gebruikt worden voor hack pogingen, worden deze IP adressen NIET meer vrijgegeven.

Dit kan gevolgen hebben voor leden die gebruik maken van TOR doordat ze via de geblokkeerde nodes geen toegang meer hebben tot het forum. Dit is uiteraard heel vervelend, maar daar is niets aan te doen. Helaas wordt TOR veelvuldig misbruikt door lieden die anderen het leven zuur proberen te maken.
 
Bovenaan