• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Gaan we nu met open ogen WW3 in? - VN-secretaris Antonio Guterres (en prof. Krause).

RockyFlats

Ruttaan
VN-secretaris-generaal Antonio Guterres waarschuwt voor een escalatie van de oorlog in Oekraïne: "Ik ben bang dat de wereld niet slaapwandelt in een grotere oorlog, maar er met wijd open ogen in gaat."

Hoogleraar VN-politiek hekelt oorlogsangst als "ziekte" Duits buitenlands beleid / 02/11/2023 Wie waarschuwt voor het gevaar van een escalatie van de oorlog in Oekraïne heeft het moeilijk in Duitsland.De directeur van het Instituut voor Veiligheidsbeleid aan de Universiteit van Kiel rekent Joachim Krause met NAVO-landen die binnen afzienbare tijd straaljagers leveren aan Oekraïne. Met het oog hierop is een "bereidheid tot escalatie" aan de orde van de dag, geen "escalatiefobie", legt Krause uit, die ook lid is van de adviesraad van de Federale Academie voor Veiligheidsbeleid, de militair-politieke afdeling van de federale regering. strategisch centrum. Sinds de Russische inval in Oekraïne hebben Duitse politici en de media herhaaldelijk geprobeerd de angst voor oorlog te stigmatiseren. In een recent bericht in de media staat over de angst voor de oorlog die zich naar de Bondsrepubliek verspreidt: "Het zaaien van angst zou ... wettelijk strafbaar moeten zijn." "90 seconden voor middernacht" Ondertussen heeft VN-secretaris-generaal António Guterres gewaarschuwd voor een escalatie van de oorlog in Oekraïne tot een "grotere oorlog". In een toespraak tot de Algemene Vergadering van de VN verklaarde hij dat de "Doomsday Clock" ("doomsday clock"), die wetenschappers gebruiken om de nabijheid van een door de mens veroorzaakte apocalyptische catastrofe aan te tonen, onlangs op 90 seconden voor middernacht heeft gestaan - een punt die ze niet eens bereiken tijdens de moeilijkste fasen van de Koude Oorlog.

90 seconden voor middernacht» Ondertussen heeft VN-secretaris-generaal António Guterres gewaarschuwd voor een escalatie van de oorlog in Oekraïne tot een «grotere oorlog»...

Lees verder via: https://www.infosperber.ch/politik/politikprofessor-denunziert-kriegsangst-als-krankheit/
 

wildemossel

Diehard Prepper
Je hoort dan ook niets vanuit het oogpunt van het kremlin. Nou ben ik niet zon grote fan van het kremlin maar toch, het lijkt wel een massapsychose. Vrijwel de hele navo staat nu aan het randje van de Russische grens, en er komt nog heel veel offensief spul bij.
Die losgedrevenen in de EU leggen sanctie na sanctie op tot ze niets meer te sanctioneren hebben. Zelfs de VS en de VN doen vrolijk mee.
Ook in ons eigen parlement zitten een behoorlijk aantal oorlogshitsers.
Het zou me niets verbazen als er vanuit het Kremlin op een gegeven moment reactie komt.....
 

RockyFlats

Ruttaan
Je hoort dan ook niets vanuit het oogpunt van het kremlin. Nou ben ik niet zon grote fan van het kremlin maar toch, het lijkt wel een massapsychose. Vrijwel de hele navo staat nu aan het randje van de Russische grens, en er komt nog heel veel offensief spul bij.
Die losgedrevenen in de EU leggen sanctie na sanctie op tot ze niets meer te sanctioneren hebben. Zelfs de VS en de VN doen vrolijk mee.
Ook in ons eigen parlement zitten een behoorlijk aantal oorlogshitsers.
Het zou me niets verbazen als er vanuit het Kremlin op een gegeven moment reactie komt.....
@wildemossel, een georganiseerde massapsychose vind ik inderdaad wel een prima kenschets.

Voor mij is het ook (bijna) onbegrijpelijk dat mensen zo kunnen reageren en conflicten alleen met de vuisten denken te kunnen oplossen. Propaganda en (hoe heet het ook weer) cognitieve dissonantie krijgen dat bij velen voor elkaar, kennelijk. Een triest gegeven, en wat een armoede eigenlijk.

Kunnen we de oorloghitsers niet naar een andere planeet schieten, vraag ik mij af?
Of op een eiland dumpen. Australië zou de wereld er wel voor kunnen opofferen; tegenover de belangen is dat "klein bier".😉
 
Bovenaan