• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Geen WWW meer, en dan?

Marcogs

Senior Prepper
Hoi,

Nou ben ik redelijk nieuw hier, maar er rees bij mij een vraag.
Op dit (overigens geweldige) forum staan 1001 tips en tricks die voor een prepper mega handig/noodzakelijk kunnen zijn.
Stel dat het WWW om de een of andere reden niet meer bereikbaar is/wordt of chrased. Dan stijgt de behoefte aan informatie die op het forum, (dus WWW) staat. Daar kan dan niemand meer bij.

Is deze vraag al eens voorbij gekomen? Of is dit te ver gezocht.

Groeten, Marco
 

Marcov

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Daarom hebben velen de sites offline beschikbaar gemaakt. Dat kan door een hardcopy te maken, maar ook door de site te downloaden.
Het mooiste is natuurlijk als je probeert om de meeste, voor jou relevante dingen, in je hoofd op te slaan.
Dus zorgen dat als je bepaalde skills wil aanleren, je niet alleen de theorie erover leest, maar ook regelmatig traint.
Verder kun je vast zelf wel het een en ander bedenken.
 

Candyman

Diehard Prepper
Daarom hebben velen de sites offline beschikbaar gemaakt. Dat kan door een hardcopy te maken, maar ook door de site te downloaden.
Het mooiste is natuurlijk als je probeert om de meeste, voor jou relevante dingen, in je hoofd op te slaan.
Dus zorgen dat als je bepaalde skills wil aanleren, je niet alleen de theorie erover leest, maar ook regelmatig traint.
Verder kun je vast zelf wel het een en ander bedenken.


Kan je de hele site offline bekijken?
 

petroman

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Kan je de hele site offline bekijken?

Ja en nee.
Zoals je de vraag stelt denk ik nee.
Maar als je wat doet en een kopie maakt van de site dan kan dat wel. Maar de term offline is dan wat twijfelachtig.
De vraag die je moet stellen is WAT wil je weten als je geen internet meer hebt ?
Als je een kopie van de of een website hebt dan werken alle genoemde links bv ook niet meer. Dus een topic bewaren waarin staat: Hier kan je de komplete prepper handleiding downloaden, is mooi maar alleen nuttig om jezelf een reden te geven je voor je "kop" te slaan.
 

Ray

SHTF Expert
Hoi,

Nou ben ik redelijk nieuw hier, maar er rees bij mij een vraag.
Op dit (overigens geweldige) forum staan 1001 tips en tricks die voor een prepper mega handig/noodzakelijk kunnen zijn.
Stel dat het WWW om de een of andere reden niet meer bereikbaar is/wordt of chrased. Dan stijgt de behoefte aan informatie die op het forum, (dus WWW) staat. Daar kan dan niemand meer bij.

Is deze vraag al eens voorbij gekomen? Of is dit te ver gezocht.

Groeten, Marco

Als je tegen de tijd dat er een crisis is, nog dingen moet gaan opzoeken ben je rijkelijk laat. Veel informatie is wel offline op te slaan, maar dan moet je alsnog de stroom en een apparaat hebben om deze te kunnen raadplegen.

Ik pik nog wel eens een boekje mee in de kringloop, voor de thuisbibliotheek. Die dingen doen het tenminste zonder stroom en zonder extra apparaten.
 

Candyman

Diehard Prepper
Ik probeer ook zoveel mogelijk informatie op te slaan op harde schijven en ik krijg ook steeds meer boeken op de kast :)

Als het WWW zal uitvallen dan ben ik waarschijnlijk alsnog aangewezen op m'n smartphone en laptop vanwege de offline apps die erop staan.
 
G

Gast 2000

Gast
Redelijk nieuw hier, dus begin bij de basis:

Als alles wegvalt, hoe voorzie je jezelf in de primaire levensbehoeften?
-voedsel
-warmte
-water
-onderkomen

Begin hiermee in simpele vorm en breid dat uit zodra je de basisbeginselen (dus echt back to basic) onder de knie hebt.
 

wildemossel

Diehard Prepper
Mijn advies is om het advies van @Laaglander te volgen. Bij een serieuze Fan, heb je vrijwel geen bal aan electronica, en als je dat hebt is het zeer tijdelijk.
Wat je nodig hebt zijn basisbehoeften, en geen harde schijven. Die kan je niet eten. (nah ja het zal in ieder geval niet meevallen :D)
We kukelen dan met z'n allen in een oogwenk tientallen (zo niet honderden) jaren in de tijd achteruit.
 

ReadyMom

Prepper goeroe
Hier ook een voorstander van boeken.
Maar bijv. nuttige info van hier 'jat' ik ook voor op een externe harde schijf, als het een overzichtelijk stuk is, gewoon kopieer-plak, en anders typ ik in eigen woorden de info over naar een document (voordeel; door het overtypen blijft de info ook al beter hangen)
Beste blijft dat de info en kennis gewoon in je persoonlijke biologische harde schijf is opgeslagen natuurlijk.
 

Roel

Mankinds only hope
Ik ben ook echt van de boeken als vorm van kennis bewaren.
Natuurlijk moet je regelmatig zaken oefen om de vaardigheid op peil te houden.
Heel veel kookboeken, boeken over slachten van (klein) vee en het houden van die dieren.
Eetbare en giftige planten. Smeden. Timmeren. Metselen. Jacht. Vissen.
Moestuinieren. Wecken en inmaken van voedsel. Het herkennen en toepassen van medicinale kruiden.
En zo zijn er nog honderden te bedenken.
Hoe is de reclamekreet ook al weer?
"Van boeken heb je nooit genoeg!" :)
 
Bovenaan