• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Gezocht: kydex schedes

Albert B.

Prepper
Hoi allemaal,
Ik zoek een persoon/bedrijfje die kydex schedes maakt en verkoopt. Eerste kandidaat is mijn mora mes, daarna nog 2 bijlen en mijn tomahawk. Opzich zou ik t best zelf willen doen, alleen heb ik de tijd niet om ermee te experimenteren.

Alvast bedankt!
 

I_am

Elementary prepper
Kijk eens op eBay, daar zit iemand die eerste klas kydex schedes maakt (en dus verkoopt) voor alle Mora varianten ;)
 

I_am

Elementary prepper
Laatst bewerkt:
Moet ik ook weer ff opzoeken, kom ik er zo op terug.
Ik heb ook voor mijn Mora messen deze schedes. Het zijn professionele kydex schedes van een zware, degelijke kwaliteit.
 
J

jobs

Gast
In in hoeverre is dit anders/beter/etc dan de schede die bij b.v. de Mora Companion Heavy Duty MG carbon zit?
 

I_am

Elementary prepper
Voor zover ik weet maakt ie alleen custom schedes voor de diverse Mora en Fallkniven varianten (die van zichzelf allen een matige schede hebben) of ie ook voor andere modellen schedes maakt, dat moet je idd navragen. Wordt natuurlijk best een lastig verhaal, daar ie zelf natuurlijk steeds exact hetzelfde model dient te hebben als de bestellende klant, daar dit immers nodig is om een precies passende schede te fabriceren.
 

Albert B.

Prepper
Tja, als iemand een nederlander kent die dit ook doet hoor ik daar graag van, t zijn namelijk one off a kind bijlen. Die moet ik dan oosturen of langsbrengen. Maar ik heb iig een goede schede voor mijn mora!
 
J

jobs

Gast
Bevindt zich in de VS, pas dus op voor BTW en importgedoe.
Ik houd me aanbevolen voor een meer lokale (EU) leverancier.
 

I_am

Elementary prepper
Hoi,

Heb je ook een link van die Wookie sheaths? Ik kan zo snel namelijk geen site vinden (kom steeds op een opgeheven pagina)
Heb zelf ook nog wel een leuk custom iets liggen waar ik een leuke schede omheen wil hebben ;)
 

Albert B.

Prepper
Ik kan geen recente contact info vinden van wicked-fish/jurgen visser... kan iemand mij daaraan helpen? Zo niet moet ik even contact opnemen met die outdoor winkel waar hij messen verkoopt. Misschien kunnen zij me verder helpen
 

Flash

Elementary prepper
Ik wil dit gaan oppakken, ben momenteel een beetje aan het knutselen met leer. Dat is ook mooi. Maar kydex is miss wat steviger..
 

Carismo

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Zelf ben ik al een tijdje info aan het verzamelen qua leveranciers.

Materiaal om de kydex te manipuleren is vrij makkelijk te krijgen ,alsook vrij makkelijk te doen met het juiste materiaal.

Er is kydex in verschillende diktes, kleuren maar ook met een verschillende samenstelling.

Afhankelijk van die dikte is het op zoek gaan naar de juist oogjes, schroeven en moeren.

Eind dit jaar zou ik in zelfstandig bijberoep custom kydex schedes al dan niet in combinatie micarta handvaten gaan maken.

Zelf ben ik erg onder de indruk van Red Rhino customs en zou graag die stijl beetje volgen.

10847159_695319740594936_1476930652706047486_o.jpg


Voor de Mora,

11017884_691825070944403_414716896060866690_n.jpg


Voor de mensen met smoelenboek en eens de foto galerij willen zien;

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.514389262021319.1073741830.513346308792281&type=3
 

I_am

Elementary prepper
Dat is ook een hele mooie schede voor de Mora! Hoewel ik persoonlijk wel niet van al die extra attachments houd. Gear: tool, aansteker, firesteel, lampje (enz, enz) heb ik zelf liever allemaal in een aparte pouch/heuptas, dat vind ik een stuk comfortabeler, dan al dat uitstekende spul aan de schede (Is zo toch altijd oppassen dat je niet blijft haken en/of spullen gaat verliezen)
Ik houd de schede's het liefst summier en comfortabel en sloop "overbodig" spul juist van mijn schede's af als die standaard (al dan niet bevestigd) meegeleverd worden.

IMG_1910.JPG

Mijn kydex Mora schede, standaard meegeleverde paracord gaat er af en de riemlus wordt vervangen voor een tek lok, zodat ik het mes ondersteboven kan bevestigen.
 

Carismo

Prepper goeroe
Dat is ook een hele mooie schede voor de Mora! Hoewel ik persoonlijk wel niet van al die extra attachments houd. Gear: tool, aansteker, firesteel, lampje (enz, enz) heb ik zelf liever allemaal in een aparte pouch/heuptas, dat vind ik een stuk comfortabeler, dan al dat uitstekende spul aan de schede (Is zo toch altijd oppassen dat je niet blijft haken en/of spullen gaat verliezen)
Ik houd de schede's het liefst summier en comfortabel en sloop "overbodig" spul juist van mijn schede's af als die standaard (al dan niet bevestigd) meegeleverd worden.

Ik heb zelf gemerkt hoe meer er spulletjes aanhangen hoe minder moeilijk ordediensten doen als ze een set vinden aan je mes dan het mes alleen. (bv als ze een mes aan je tas zien).

Qua spullen verliezen moet het allemaal wel goed gezekerd zitten, een extra shotcord (elastisch touwtje) kan al veel betekenen om een firesteel en een lampje maar ook een multitool op de plaats te houden, al heb je met custom kydex werk bijna altijd een snaplock en hoor je dat ook als 1 van de extra tools zou loskomen.

Nu de meeste van de extra add ons op custom kydex foedralen zijn optioneel, dus je kan alsnog je kleine gearspullen ergens anders in meenemen
 
Bovenaan