• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Giant REVIVE is aangekomen op nieuwe bestemming

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Alvast bedankt Voor @zonnebrood voor het bezorgen .
Fiets zag er zeer netjes uit en zelfs beter dan ik had verwacht .
En gelukkig een zonder derailleur Haha .
Binnenkort even een nieuwe Binnenband voor achter en dan een Voorlopige Test .
En al naar gelang de test een Beurt met eventuele vervanging van Onderdelen .
Maar ik denk dat het reuze mee valt ;)
Er ligt een Handgeschakelde 7 Bak onder en dat is oke Haha . Het is zware fiets 23,6 Kg .

Edit ;

Het mooiste komt nog !!
Ik had speciaal voor deze bezorging even Gebak gehaald !
Maar door mijn drukke gedoe en eeuwig ratelende klapdeuren ben ik het helemaal vergeten :(:(
En nou moet ik alles alleen opeten PFFFFF

20170110_143906.jpg 20170110_143926.jpg 20170110_143941.jpg
 
F

frans81

Gast
Dynamo blijft zitten in geval van Nood . Dit omdat ik er Led verlichting opzet .
Geeft meer licht en je trapt een stukje lichter omdat die Dynamo niet over die band loopt.
En het Irri geluid van die Dynamo is weg ;)
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Fijn dat hij goed is aangekomen! Mn pa komt nog een keer langs om het gebak op te eten zei die net haha :D.

Ben er altijd erg zuinig op geweest zoals je ziet, ben een echte zeurkous wanneer het op onderhoud aan komt.

Veel plezier er mee :)
 

Ray

SHTF Expert
Voor welke mensen is zo'n fiets eigenlijk geschikt? Ik neem aan dat er een goede reden is om een fiets te nemen met een dergelijke zitting en hoek tussen de zitting en de pedalen.
De efficiëntie van het omzetten van spierkracht naar voortbeweging is aanzienlijk minder bij een dergelijke grote hoek. Je trapt meer van je af, dan naar beneden, waardoor je minder je gewicht kunt gebruiken. Wielrenners (jeugdsport van mij) gebruiken ook nog hun kuitspieren bij de omhoog gaande beweging, maar daarvoor heb je een vaste verbinding tussen voeten en pedalen nodig, de ouderwetse toeclips of moderne click systemen.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Dit soort fietsen, en ook de ouderwetse opoefiets hebben een "luie trap" en zijn geschikt voor mensen die minder energie hebben, zoals bv astmapatienten of door ziekte minder energie hebben zoals de vrouw van Frans. Ook de stuurstand kan daarin verschil maken. Een stuur zoals bij een opoefiets,zorgt dat je armen wijd en de ellebogen dicht bij je lijf staan, waardoor het longoppervlak groot is, van belang dus bij longpatienten. Samen met LEDverlichting en goede versnellingen maakt dat veel uit aan energie die men verbruikt bij het fietsen.
Een goede fietsenmaker kan een fiets helemaal juist afstellen (ook de stand van het zadel is beter zo af te stellen dat je minder energie verbruikt) door middel van bodyscanning en er wordt een fiets gezocht met een framegeometrie die op jouw lijf is aangepast en de onderdelen worden ook op maat afgesteld.

bodyscan_zitposities.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag voor het eerst 25 km gefietst met deze fiets als Test .
Dit natuurlijk zodat mijn Vrouw niet voor verassingen komt te staan .
En ik kan je zeggen het was wennen en afzien .
Vlak terrein is het goed te doen .
Maar stijging is zwaar .
Alles komt vanuit je achterste en pijn in de kont en heup streek is vermoeiend .
Waarschijnlijk doordat je lichaam niet gewend is aan deze fietshouding voel je dus pijn op plekken die je tijdensfietsen met een normale fiets niet voelt.
Ik verwacht derhalve dat je na een gewennings periode hier veel minder last van ondervind .
Een viaduct omhoog is alsof je kruipt haha , 20 Inch wieltjes !!
En dan die ervaring met een andere vorm van Kontpijn .
Echt vanuit je gewrichtskom en kogel streek .
Helaas is fietsen met een rugzak om niet mogelijk !
Derhalve moest het achterop .
Ook die volle zware Sting was goed te voelen .Dit door het gewicht .
Andere verhouding van versnellingen zou wel eens beter kunnen werken .
Oa Shimano Nexus Premium 8 speed .
De fiets is technisch en mechanisch in perfecte staat en is goed doordacht .
Later meer .


20170122_143524.jpg 20170122_143539.jpg
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Dat wordt even eelt op de billen kweken :D

Ik knoopte trouwens tassen zoveel mogelijk vooraan op de fiets. Had daar een zelf gebeund rekje voor.
 
Bovenaan