• Helaas zit er een fout in de forumsoftware waardoor je de forumregels moet accepteren voor je deze kunt lezen. Onze excuses hiervoor. Mocht je na het lezen alsnog niet akkoord zijn, stuur dan even een PM aan phtvs
  • Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Graag een blik op verbandlijst

RHRH

Prepper
Welkom op dit forum.
Misschien kan je je nog wat meer voorstellen in het voorsteltopic :)

Vragen:

Wat is slim voorgevouwen ?

Ga proberen een tutorial te creeren hiervoor. Heeel lastig uitleggen via tekst. Maar ik kan de voorgevouwen stukken pakken, vast
houden bij de tabjes, en zo snel tenminste 20cm ducktape in een keer opentrekken. En ergens omheen doen bijvoorbeeld. Heb je
meer nodig pak je hetvolgende stukje en trek je die ook los. En zo door. Ik ga proberen dit te fotograferen.

WAT heb je hiervoor/tegen ?

Niet hier tegen, maar als hulpmiddel. Ook en eigenlijk voor als iemand bewustloos raakt kan je hier de luchtweg mee veilig stellen.

In diverse maten, voor diverse leeftijden.

Officiele naam, mayotube.
 

RHRH

Prepper
Overigens heeft kruidvat een pulse saturatiemeter
Handig ? weet ik niet, nooit gemist en nooit gebruikt maar je zal het maar nodig hebben.

Veel mensen kunnen niet de hartslag van een ander vinden, en zijn niet getrained. Ding op de vinger en instant readout. Ook dus van bloeddruk.

(Ook zeer interessant overigens om je eigen hartslag eens te bekijken tijdens diverse activiteiten. )
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier wat mogelijke toevoegingen voor de lezers, en ts.

Sommige items zijn wat serieuzere medische items uit militaire verpleegkunde. Voor als de ambu niet kan rijden, een heli niet kan landen en/of het nog wel even gaat duren.

Terwijl jezelf of juist iemand anders een serieus probleem heeft. Auto ongeluk, aanslag, zware valpartij, schiet partij, ontploffing door ongeluk, brand, uitschieten met messen, bijlen etc.

Heb hierin afgelopen jaar geinvesteerd. Heb alles in meervoud, en inclusief de normale dingen natuurlijk, gaasjes, verband, etc etc. Dit zit in een zeer uitgebreide toch compacte portable IFAK
die ik in mijn rugzak heb. Daarnaast een medium bag voor in de auto, en een zeer volle Home bag. Gewoon omdat het kan, en beter hebben en nooit hoeven gebruiken. Als andersom... En het is
nu te verkrijgen daarom nu maar aangeschaft.

Hier wat dingen:

Israelisch verband (kost niet veel en 1001 mogelijke toepassingen)
Compressed gauze (vacuum verpakt word 3x zo groot, uiteindelijk voor 3 rolletjes normaal verband in 1)
Tourniquet (CAT is beste, en snelste toe te passen)
Quickclot / Combat gauze / granulaat of gaas... (stopt bloedingen)
Brand gel- Burn Tec (een beschermende laag)
Luchtwegen voor keel (bijv gestoken door bij/wesp zwelling)
Luchtweg voor de neus (tweede optie)
Digitale hartslag meter (zien ipv voelen)
Zilver folie deken tegen shock (altijd hebben!)
Stuk ducktape! Voorgevouwen voor snelle opening. (plakt alles dicht en snel, ook indien veel bloed, vocht, etc) Slim voorvouwen voor snelle opening, met grote tabs waar je vast kan houden.
Hechtnietjestang en verwijderaar (als je echt iets gehecht moet hebben, snel, pijnloos, en iedereen kan het)
Steri strips (voor je gezicht ed waar nietjes niet het beste zijn)
Nytrile handschoenen (sommige kunnen niet tegen latex)
Samsplint (1001 manieren om een gewricht/bot te fixeren)
Branddeken (in auto, in huis)

En zo nog wat dingen die eigenlijk niet in je standaard 1,2,3 medi kit zitten. Maar deels uit militaire verpleegkunde komen, en gewoon verkrijgbaar zijn in NL.

www.specialmedics.com
Website waar je de meer geadvanceerde items kan bestellen

www.medischevakhandel.nl
Website waar je diverse medische spullen kan bestellen. Van verband tot ziekenhuis in richting haha.

Beide verkopen aan particulieren en zijn NL bedrijven.

Ik heb het liever nooit nodig, ipv ooit nodig en niet hebben.

(Ja ik heb geoefend met deze producten, en had EHBO)

Ok post nr 1 op dit forum. :) Hopelijk heeft iemand er iets aan.
Zo een mooie binnen komer @RHRH :thumbsup::);)
 
Bovenaan