• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Gravity Light

footy

Prepper
Heeft er iemand al een Gravity Light getest? Het lijkt mij heel interessant om licht te maken maar ik vraag me wel af hoeveel licht er echt uit komt, want er wordt maar 0,1W / 15 lumen gegenereerd dus om een kamer te verlichten denk ik dat je er wel meerdere zal nodig hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J

petroman

SHTF Expert
Ik zou zeggen stel je voor en koop er één.
Als grootvaders klok er mee kan werken is het eigenlijk een wonder dat dit niet eerder op de markt is gekomen.
 

Wafels

Diehard Prepper
@footy zoiets zal zeker werken ,waarom niet je hebt een energie bron in de vorm gewicht met zwaartekracht en dit zet je om
in elektriciteit .Of je nu gebruik maat van hoogteverschil in water (getijden energie) met een turbine/generator of met een gewicht
dat maakt allemaal niets uit of je gebruikt een veer die je opwind (is in principe een kleinere opstelling en eenvoudiger mee te nemen
denk ik .Het is wat je maar wilt maken . deze op dit filmpje maakt gebruik van een fietswiel als pulley met een overbrenging erbij
en zo te zien een stappenmotortje als generator geschakeld .Het vermogen is niet groot , maar voldoende om een LED te laten branden .
( )
gr will
 
Bovenaan