• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

HAK last deze winter productiepauze in wegens hoge energieprijzen

Mayo

Last (wo)man standing

HAK last deze winter productiepauze in wegens hoge energieprijzen​

https://hak.nl/pers/hak-last-deze-winter-productiepauze-in-wegens-hoge-energieprijzen

Timo Hoogeboom, CEO van HAK, zegt hierover: “We plannen de pauze op een moment dat het oogstseizoen voorbij is en er geen verse groenten meer van het land komen. De overige producten zoals (gedroogde) peulvruchten kunnen we flexibeler plannen en produceren we dan ook vaak in deze periode. Die schuiven we nu door in de planning. Daarnaast houden we altijd een veiligheidsvoorraad aan voor onverwachte omstandigheden. We kunnen dus voorlopig gewoon leveren.”


Wel verwacht HAK dat de prijzen van groenten en peulvruchten nog behoorlijk zullen stijgen. Hoogeboom: “De huidige energiekosten zijn echt exorbitant te noemen en voorlopig tien keer hoger dan het afgelopen jaar. We doen er echt alles aan om onze kosten waar mogelijk zelf op ons te nemen en slim te plannen zodat de prijzen niet op dat niveau mee hoeven te stijgen – zoals deze maatregel van de productiepauze. Ondanks deze initiatieven lukt het nog niet om forse prijsstijgingen te voorkomen. Dat is pijnlijk maar helaas wel de realiteit.”

Note: Deze week bij Appie: 4 potjes voor 5 euro. Misschien toch nog even de voorraad aanvullen? :cool::thumbup:
 

phtvs

Sysop
Admin
Deze week bij Appie: 4 potjes voor 5 euro. Misschien toch nog even de voorraad aanvullen?

HAK is een goed merk maar er zijn goedkopere zoals die van de Lidl bijvoorbeeld. Erg goede kwaliteit voor een stuk minder dan de HAK. Wat wel handig is, is dat de HAK potten mooie herbruikbare deksels hebben wat weer handig is voor inmaken van eigen voedsel.

Maar als je nog niet voldoende voorraad in huis hebt, lijkt het mij verstandig om wat in te slaan nu want ook de andere merken zullen het voorbeeld wel volgen
 

Mayo

Last (wo)man standing
HAK is een goed merk maar er zijn goedkopere zoals die van de Lidl bijvoorbeeld. Erg goede kwaliteit voor een stuk minder dan de HAK. Wat wel handig is, is dat de HAK potten mooie herbruikbare deksels hebben wat weer handig is voor inmaken van eigen voedsel.

Maar als je nog niet voldoende voorraad in huis hebt, lijkt het mij verstandig om wat in te slaan nu want ook de andere merken zullen het voorbeeld wel volgen

Persoonlijk vind ik de doperwtjes van Hak het lekkerst, dus daar heb ik nog wat potjes van gehaald 😋
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Ik moest hier toch wel om lachen, HAK in Russische handen.

Voetbalclub Vitesse moet zich maar zo snel mogelijk van zijn eigenaar uit Rusland ontdoen. En vooral niet tanken bij een van de tientallen pompstations van Lukoil om Poetins oorlogskas niet nog verder te spekken. Veel, zo niet alles, wat ook maar een klein beetje naar Rusland riekt, lijkt uit de gratie in Nederland. Dan komt ook het (ogenschijnlijk) zo oer-Hollandse HAK in beeld. De bijna 100-jarige groenteconservengigant uit Giessen is sinds vorig jaar juli namelijk Russisch.
https://www.deondernemer.nl/politie...land~3712390?referrer=https://www.google.com/
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Ow, voor degenen die bang zijn dat er gen bonen in blik meer zijn komende tijd...energiezuinig receptje.

Tijdens ontbijt de gewelde bonen 10 min -kwartiertje koken.
In deken of dekbed wegzetten, 's avonds gaar.
Veel lekkerder dan conserven. Afgietsel is prima basis voor soep. Werkt ook met kikkererwten en kapucijners. Linzen niet wellen. Ze koken ook niet stuk.
 

Mayo

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
Ow, voor degenen die bang zijn dat er gen bonen in blik meer zijn komende tijd...energiezuinig receptje.

Tijdens ontbijt de gewelde bonen 10 min -kwartiertje koken.
In deken of dekbed wegzetten, 's avonds gaar.
Veel lekkerder dan conserven. Afgietsel is prima basis voor soep. Werkt ook met kikkererwten en kapucijners. Linzen niet wellen. Ze koken ook niet stuk.

Als je veel last hebt van winderigheid na het eten van peulvruchten dan helpt het als je het water waar bonen in hebben geweekt vervangt door vers water 💨
😄
 

PBear

Mankinds only hope
Ow, voor degenen die bang zijn dat er gen bonen in blik meer zijn komende tijd...energiezuinig receptje.

Tijdens ontbijt de gewelde bonen 10 min -kwartiertje koken.
In deken of dekbed wegzetten, 's avonds gaar.
Veel lekkerder dan conserven. Afgietsel is prima basis voor soep. Werkt ook met kikkererwten en kapucijners. Linzen niet wellen. Ze koken ook niet stuk.

Waardevolle tip @Stuudje. Ik had in het afgelopen jaar al heel wat blikjes groenten ingeslagen (geen glazen potten, want die zouden bevriezen en barsten in de winter), maar ook pakjes met gedroogde witte/bruine/kidney bonen, linzen en kikkererwten. Je energiezuinige gaarmethode spreekt mij wel aan. Bovendien zijn peulvruchten een bruikbare vervanging/aanvulling op vlees.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo
V

Verwijderd lid 1511

Gast
Nog iemand in de winkel geweest vandaag?
Het zou me niet verbazen als er flink glas en blik ingeslagen is.
Ik ben zelf een weekje op vakantie dus zal het moeten doen met wat ik in de kasten heb.
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Ik krijg net een extra voorraadje binnen, gisteren nog toegevoegd aan m'n reeds bestelde boodschappen bij de Picnic bezorg-super.

Ik kan voorlopig vooruit, had al een berg met blikvoer, maar dat zijn grote blikken, niet handig met z'n twee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

Mayo

Last (wo)man standing
Nog iemand in de winkel geweest vandaag?
Het zou me niet verbazen als er flink glas en blik ingeslagen is.
Ik ben zelf een weekje op vakantie dus zal het moeten doen met wat ik in de kasten heb.

ik was er vanmorgen nog (nee, niet voor de Hak 😄 ) en er was niets aan de hand: alle schappen zijn vol.
 
Bovenaan