• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Handwarmer, welke?

Vempain

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Aangezien ik nog geen onderwerp over handwarmers zelf kon vinden:fluit: (mochten die er wel zijn mag deze overgeplaatst worden.)

Zelf heb ik een handwarmer op benzine maar met synthetische jassen vind ik dat idee toch wat minder prettig om te gebruiken. Gisteren was ik weer eens bij de Action en zag ik dat ze in plaats van die warmtepleisters/handwarmers die met zuurstof werken ook een handwarmer/powerbank in het assortiment hebben zitten. Voordeel is natuurlijk dat deze op te laden zijn met bijvoorbeeld een zonnepaneel.
20161201203848810.jpg
Zelf heb ik voor de blauwe gekozen maar is ook verkrijgbaar in het zilver (en wellicht andere kleuren?) Het vermogen is 5200mAh en werkt het vrij eenvoudig om van powerbank functie naar handwarmer functie te schakelen (de ronde knop 3 seconde ingedrukt houden voor handwarmer en deze is met 3 korte klikjes op de knop weer uit te zetten.
De temperatuur gaat tot ongeveer 40-45 graden dus de kans dat je jezelf brand is ook niet zo groot.
Als indicatie heb ik gisteren met een halve accu 3 uur warmte gehad dus ik denk dat ze bij volle lading rond de 5-6 uur lang werken al is het natuurlijk ook afhankelijk van de omgevingstemperatuur. Al zal het zeker genoeg zijn voor een lange wandeling wanneer het wat kouder is.
Nu was deze bij de Action €15 maar heb ze ook op Aliexpress gezien rond de €8.
 
F

frans81

Gast
Ik kreeg in mijn jonge jaren zoiets gelijkende als dit ( Zie Link ) .

Ik kreeg deze omdat ik ieder weekend met mijn vader ging vissen . Weer of geen weer .

1 x kreeg ik van de kou mijn gulp niet open terwijl mijn blaas de druk niet meer aan kon pff .

En daarna nooit geen koude handjes meer door dit type met koolstaafjes .

Kwaliteits verschil zal er zijn .

Visserij winkels hebben deze .



https://www.hengelsportfauna.nl/albatros-handwarmer-voor-koolstiften.html
 

Wafels

Diehard Prepper
@Vempain @Frans zelf heb ik zowel de koolstaafjes uitvoering als de benzine uitvoering , een elektrische
versie ervan kende ik nog niet .:rolleyes: de koolstaafjes uitvoering werkt goed en als je het staafje aan beide
zijde aansteekt werkt hij korter maar geeft hij meer warmte .De benzine uitvoering doet het ook goed . Een nadeel
van de koolstaafjes uitvoering vind ik dat je het goed ruikt ,benzine ook wel maar wel veel minder .

Wat ik me afvraag wat betreft deze elektrische uitvoering is hoelang de accu ervan meegaat ,want als jehem lang gebruikt
trek je wel de accu telkens helemaal leeg .Vempain is het ook mogelijk om via usb een powerpack eraan te hangen ??
( dan zou je hem nog langer kunnen gebruiken )
gr will
 

Niels

Mankinds only hope
Gaaf! Ben benieuwd naar jouw apparaatje.
Ik en @Floesh hebben net een benzine besteld van Zippo, maar die zijn niet te stoppen, die van jou kan uit.
Als je meer weet over de batterijtijd, laat het aub weten. Lijkt me een fijn ding.
 

Wafels

Diehard Prepper
@Steen , de Peacock handwarmer heeft eigenlijk niet echt een branderunit , het berust op een chemisch
proces ,de ''brander '' is van Titanium en in het begin verwarm je heel even deze ''branderunit'' waarbij
de benzine verdampt en deze verdampte benzine gaat een reactie aan met het Titanium waarbij veel warmte
vrijkomt ( plus wat Co2 en waterdamp) .De vrijgekomen warmte houd het proces op gang (zolang er benzine in zit )
maar doordat het een katalytische reactie is , wordt het Titanium niet gebruikt en gaat dus lang mee .
Het enigste wat kan gebeuren is dat je de ''brander '' stoot of beschadigd ij het aansteken en/of vullen
( http://www.hakkin.co.jp/ )
gr will
 

Vempain

Prepper goeroe
@Vempain @Frans zelf heb ik zowel de koolstaafjes uitvoering als de benzine uitvoering , een elektrische
versie ervan kende ik nog niet .:rolleyes: de koolstaafjes uitvoering werkt goed en als je het staafje aan beide
zijde aansteekt werkt hij korter maar geeft hij meer warmte .De benzine uitvoering doet het ook goed . Een nadeel
van de koolstaafjes uitvoering vind ik dat je het goed ruikt ,benzine ook wel maar wel veel minder .

Wat ik me afvraag wat betreft deze elektrische uitvoering is hoelang de accu ervan meegaat ,want als jehem lang gebruikt
trek je wel de accu telkens helemaal leeg .Vempain is het ook mogelijk om via usb een powerpack eraan te hangen ??
( dan zou je hem nog langer kunnen gebruiken )
gr will
Een goede vraag die ik net even met een powerpack heb getest. Zodra er stroom op komt om op te laden schiet de handwarmfunctie automatisch uit en gaat hij in de powerbankfunctie om op te laden.
Wanneer de handwarmfunctie aanstaat en wil hiermee tegelijkertijd m'n telefoon opladen gaat dit overigens wel.

@Niels Ik ben er vandaag achter gekomen dat deze 3 verschillende standen heeft met warmhouden.
Zo lijken de specificaties die de leverancier opgeeft redelijk te kloppen met de praktijk. Dit aangezien een halve tot 3 kwart opgeladen accu op de hoogste stand 3 uur mee ging met verwarmen.
Zo is de laagste stand een temperatuur tussen de 40-45℃ (Volgens specificatie zou deze langer als 10 uur warm moeten blijven)
Middelste stand rond de 50℃ (Rond de 7,5 uur volgens specificatie)
Hoogste stand rond de 60℃ (Rond de 4,5 uur volgens specificatie)
 

Steen

Senior Prepper
@Steen , de Peacock handwarmer heeft eigenlijk niet echt een branderunit , het berust op een chemisch
proces ,de ''brander '' is van Titanium en in het begin verwarm je heel even deze ''branderunit'' waarbij
de benzine verdampt en deze verdampte benzine gaat een reactie aan met het Titanium waarbij veel warmte
vrijkomt ( plus wat Co2 en waterdamp) .De vrijgekomen warmte houd het proces op gang (zolang er benzine in zit )
maar doordat het een katalytische reactie is , wordt het Titanium niet gebruikt en gaat dus lang mee .
Het enigste wat kan gebeuren is dat je de ''brander '' stoot of beschadigd ij het aansteken en/of vullen
( http://www.hakkin.co.jp/ )
gr will
Bedankt voor de toelichting. Dus als je er voorzichtig mee bent en uiteraard voldoende brandstof hebt is de handwarmer oneindig te gebruiken.
 

Niels

Mankinds only hope
Lijkt me dat je haast niet hoger hoeft dan stand 1.
En 60 graden continue in je handen is best onprettig zelfs.
Leuk item voor het geld zou ik zeggen, zeker omdat hij uit kan, dat kunnen die benzine dingen in principe niet.
 
Bovenaan